המעבר להנעה חשמלית מחייב את יצרני הרכב ללא מעט שינויים ובמקרה של מכוניות-על השינוי הזה קיצוני עוד יותר שכן חלק בלתי נפרד מהחוויה של נהיגה ברכבים מסוג זה הוא המנוע והצליל שהוא מפיק באמצעות מערכת הפליטה. אחד מהמנועים האלו מהם ניפרד בשנה הבאה הוא מנוע ה-V10 TFSI של אודי, אותו אפשר למצוא כמובן גם בלמבורגיני הורקאן המקבילה לאודי R8.
לרגל הפרידה הזו אודי מחזירה לייצור, במהדורה מוגבלת של 333 יחידות, את דגם R8 RWD GT הקיצוני עם הנעה אחורית בלבד. מאחורי הנהג נמצא כמובן את מנוע ה-5.2 ליטר V10 האטמוספרי של אודי המייצר כאן הספק מרבי של 620 כ"ס ומומנט מרבי של 57.6 קג"מ, מדובר בתוספת נכבדה של 50 כ"ס מעל לדגם R8 V10 RWD פרפורמנס שהוצג אשתקד כגרסת ההנעה האחורית החזקה ביותר של הדגם.
תיבת השבעה הילוכים כפולת המצמדים של הדגם זכתה לעדכון ייחודי והתוצאה היא נתון 0-100 קמ"ש של 3.4 שניות ומהירות מרבית של 320 קמ"ש. לכל זה מתלווה כמובן סאונד מרטיט ממערכת הפליטה שגם היא תוכננה במיוחד עבור דגם מוגבל זה.
כאן זה לא מסתיים, אודי רוצה לספק ללקוחות הדגם כמה שיותר משחקיות עם ההנעה האחורית של הדגם ולכן היא תכננה עבורו מערכת בקרת אחיזה המאפשרת בחירה מבין 7 דרגות החלקה של הגלגלים האחוריים, כל זה עם מעטפת שתדאג שלא תתרסקו. המערכת מודדת את זווית ההיגוי, מצב דוושת התאוצה ועוד ומשנה בהתאם את המומנט העבור אל הגלגלים האחוריים. אם אתם בכל זאת רוצים חופש מוחלט, אפשר כמובן לבטל לחלוטין את מערכת בקר היציבות.
באמצעות חישוקי "20 ייחודיים לדגם, חזקים וקלים במיוחד, והחלפת חלקי מרכב שונים בחלקים מקרבון, אודי הפחיתה את משקל הדגם ב-20 ק"ג כך שמשקלו הכולל עומד על 1570 ק"ג בלבד. בנוסף נמצא מערכת בלימה עם צלחות בלימה קרמיות, מוטות מייצבים מקרבון ומוטות קישור מאלומיניום בצבע אדום.
אז כן, אודי R8 כפי שאנחנו מכירים אותה תרד בשנה הבאה בפעם האחרונה מפס הייצור ולא תשוב עוד, היא תשוב בעתיד הרחוק יותר כרכב על חשמלי עם דגם מקביל של למבורגיני.