ביולי אשתקד הונדה חשפה בשוק האמריקאי את דגמי 2023 החדשים של הונדה CR-V, שם הדגם משווק עם מנוע 1.5 ליטר טורבו 190 כ"ס או עם מערכת הנעה היברידית e:HEV מעודכנת בהספק כולל של 204 כ"ס. השנה, הונדה תציג את הגרסה של הדגם אותה היא תשווק עם הנעה היברידית ולראשונה, גם עם הנעה היברידית פלאג-אין.
השבוע, הונדה הציגה בשוק הסיני את ה- CR-V e:PHEV פלאג-אין עם אותה מערכת הנעה שאנחנו צפויים לפגוש בגרסת הפלאג-אין האירופית של הדגם. המערכת היא אותה מערכת הנעה של הגרסה ההיברידית החדשה, רק עם סוללה גדולה יותר בקיבולת של 17.7kWh. לפי התקן הסיני הסוללה הזו (מתוצרת CATL) מאפשרת לדגם טווח נסיעה של כ-73 ק"מ, בתקן WLTP האירופי תצפו למשהו באזור ה-60 ק"מ.
מערכת ההנעה ההיברידית מבוססת עם מנוע 2.0 ליטר במחזור אטקינסון המייצר 150 כ"ס ו-19 קג"מ, להזכירכם במערכת ההיברידית של הונדה מנוע הבנזין משמש בעיקר כגנרטור או כמנוע הראשי בעת שיוט בכביש המהיר ובתנאים מאוד מסוימים, גם בסיוע ישיר למנוע החשמלי הראשי. המנוע החשמלי הראשי, האחראי כאמור על הנעת הדגם במרבית מצבי הנסיעה/האצה, הוא מנוע בהספק מרבי של 183 כ"ס ומומנט מרבי של 34.1 קג"מ. ההספק הכולל המרבי של המערכת עומד על 204 כ"ס.
למעט כיתוב e:PHEV על דלת תא המטען והוספת פתח טעינה מעל הגלגל הקדמי בצד הנהג, גרסת הפלאג-אין של הונדה CR-V החדש זהה לחלוטין לשאר גרסאות הדגם. גם עיצוב תא הנוסעים זהה למוכר לנו מהגרסה ההיברידית e:HEV של הדגם, בה אין מוט הילוכים סטנדרטי אלא מתג אלקטרוני קטן לבחירת כיוון הנסיעה.
מת נפגוש בהונדה C-RV החדש בישראל? כנראה שלא לפני שנת 2024.