הונדה חשפה אמש ביפן את הדור השני של מערכת ההנעה ההיברידית שלה e:HEV, אותה היא תשלב בפלטפורמה חדשה אשר תשרת את מרבית דגמי החברה העתידיים. כחברה שהשווקים העיקריים שלה הם במזרח אסיה ובשוק הצפון אמריקאי, שם קצב חדירת הרכב החשמלי כמעט ולא קיים (במזרח) או מתון יחסית (ארה"ב) לא פלא שבהונדה עדיין מתמקדים בהנעה היברידית כאשר היעד של החברה למעבר להנעה חשמלית בלבד הוא שנת 2040.
מערכת ההנעה ההיברידית e:HEV של הונדה היא מערכת המשלבת מנוע בנזין 1.5 ליטר או 2.0 ליטר יחד עם מנוע חשמלי וסוללה קטנה. ההנעה מתבצעת מרבית הזמן רק באמצעות המנוע החשמלי כאשר מנוע הבנזין משמש בעיקר כגנרטור. מנוע הבנזין יתחבר אל הגלגלים, באמצעות מצמדים ללא תיבת הילוכים, רק במהירויות שיוט בכביש בינעירוני או מהיר.
בדור השני של המערכת הונדה שואפת להשיג הפחתה של לפחות 10% בצריכת הדלק ופליטת המזהמים במערכת שלה. את זה היא מתכננת לעשות תכנון חדש של המנועים שיפעלו על יחס דלק-אוויר שתמיד יהיה קרוב מאוד ליחס סטוכיומטרי ''אידיאלי'' של 14.7:1 בו מתבצעת שריפה מלאה של כל הדלק וכך מושגת הפחתה משמעותית של פליטת מזהמים. הקפדה על יחס אידיאלי מפחיתה את פליטת המזהמים אך מגבילה את ההספק והמומנט שהמנוע מסוגל לייצר, בהונדה מציינים כי למרות זאת המנועים שלה עדיין יספקו את כל מה שצריך בנהיגה רגילה או תחת דרישה לתאוצה מרבית.
לצד זה וכדי להפחית עלויות ייצור, שתי המערכות, זו הקטנה יותר עם מנוע 1.5 ליטר וזו הגדולה יותר עם מנוע 2.0 ליטר, יחלקו יותר רכיבים משותפים. חלוקת רכיבים משותפים זה חלק בלתי נפרד מהתכנון של הפלטפורמה החדשה של הונדה כך שכל הדגמים שיתבססו על הפלטפורמה הזו יחלקו כ-60% מהרכבים, מהלך שיאפשר להונדה להוזיל עלויות ייצור ולהשיק דגמים חדשים בקצב מהיר יותר. לצד זה הפלטפורמה החדשה תוכננה להיות קלה יותר בכ-90 ק"ג מזו הנוכחית של החברה ויחד עם שדרוגים נוספים הונדה מתכננת להפחית בכ-10% את משקל הדגמים ההיברידיים שלה.
בנוסף לכך הונדה תחל לשלב בדגמים ההיברידיים שלה מערכת הנעה כפולה המבוססת על תוספת של מנוע חשמלי אחורי - E-AWD - שיהיה משותף לדגמים ההיברידיים ולדגמים החשמליים של החברה. זה משהו שטויוטה עושה כבר שנים בדגמי ההנעה הכפולה ההיברידיים שלה אך הונדה עושה זאת רק כעת.
את הטכנולוגיה הזו נפגוש בדור החדש של הסיוויק וה- CR-V וגם בהונדה פרלוד החדשה אותה הונדה מתכננת להשיק בשנה הבאה, עבור דגם זה הונדה פיתחה את מערכת S+ Shift, מערכת המדמה תחושה של העברות הילוכים וסאונד של מנוע בנזין ספורטיבי.