פולקסווגן I.D קונספט הוא תצוגת תכלית לעשור הבא של פולקסווגן, וקדימון לרכב חשמלי, קומפקטי ומתקדם בעל יכולות נהיגה אוטונומיות אותו תציג פולקסווגן בשנת 2020.
בתחילת העשור היו מספר תערוכות רכב בעבר בהן הנושא העיקרי היה הרכב החשמלי, אך אז זה היה בעיקר הייפ וחוסר רצון לפספס את הרכבת. הפעם, בתערוכת פריז 2016, ניתן האות לדבר האמיתי כאשר שתי ענקיות הרכב מגרמניה, מרצדס בתחום היוקרה עם מותג המשנה EQ ופולקסווגן מהצד העממי יותר עם הקונספט I.D, מכריזות על תחילתו של עידן הרכב החשמלי (וגם האוטונומי).
עבור פולקסווגן, הצגתו של הקונספט I.D החשמלי כל כך משמעותית שבחברה מכנים את הדגם "כדבר הגדול הבא" ומציבים אותו לצד שני הדגמים הנמכרים והמצליחים ביותר של המותג, החיפושית המקורית והגולף. אל החשיבות הרבה הזו מצטרף יעד מכירות שאפתני, כמיליון רכבים חשמליים בשנה עד שנת 2025, ובין 2-3 מיליון רכבים חשמליים או היברידי פלאג-אין לכלל קבוצת פולקסווגן.
הקונספט I.D הוא הוא קדימון לדגם חשמלי אותו תציג פולקסווגן בשנת 2020 ובמידה רבה, את זה גם לא ממש קשה לנחש מהעיצוב, הוא פשוט יהווה אלטרנטיבה חשמלית לגולף. הדגם העתידי יוצע עם מספר מארזי סוללות בקיבולת שונה לבחירת הרוכשים, כאשר טווח הנסיעה המרבי בטעינה אחת עומד על בין 400 ל-600 קילומטר.
הקונספט עושה שימוש בפלטפורמת MEB המודולרית של קבוצת פולקסווגן המיועדת לרכבים חשמליים בלבד ותשרת את כל הדגמים החשמליים העתידיים של הקבוצה. בחלקו האחורי של הקונספט פולקסווגן התקינה מנוע חשמלי בהספק מרבי של 170 כ"ס המספיק לדברי החברה לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.0 שניות ולמהירות מרבית של 160 קמ"ש.
כיאה לדגם שאמור להוביל את פולקסווגן אל העשור הבא, עשור של נהיגה אוטונומית ורכבים חשמליים, הדגם מצויד בשלל רעיונות טכנולוגיים מתקדמים, כגון נהיגה אוטונומית חלקית (החל משנת 2020) ועד לנהיגה אוטונומית מלאה (2025), שימוש מתקדם בתאורת LED – כגון סימון להולכי רגל, תעודת זהות אישית בענן כך שבכל כניסה אל הרכב (או כל רכב אחר של פולקסווגן) כל מערכות הרכב יותאמו בהתאם להעדפה האישית של הנהג, תקשורת בין הרכב אל בית חכם, טעינה אלחוטית, שימוש במשטחי מגע במקום בכפתורים, שימוש בטכנולוגיית מציאות רבודה (עבור מערכת הניווט לדוגמה), גלגל הגה הנטמע דשבורד כאשר הרכב במצב נהיגה אוטונומי, תקשורת עם הסביבה (תשתית ורכבים אחרים) ועוד ועוד.