כשנתיים לאחר שהציגה לראשונה את ה- S קלאס החדשה (W223), מרצדס AMG מציגה כעת את דגם הביצועים S63 החדש וכצפוי, הדגם מצויד במערכת הנעה היברידית פלאג-אין E PERFORMANCE חזקה במיוחד. כמו כל דגמי מרצדס מהעת האחרונה, השם המלא של הדגם ארוך מידי - מרצדס AMG S63 E Performance. מכלמוביל נמסר כי הרכב צפוי להגיע לארץ ברבעון השני של 2023.
מערכת E-Performance שהותקנה בדגם S63 החדש משלבת מנוע 4.0 ליטר V8 טווין-טורבו בהספק מרבי של 612 כ"ס ומומנט מרבי של 91.7 קג"מ, זה לבדו כבר יותר ממה שהיה לדגם S63 היוצא עם 585 כ"ס. על הציר האחורי נמצא מנוע חשמלי בהספק של 190 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ המשולב בדיפרנציאל מוגבל החלקה ותיבה עם שני יחסי העברה עבור המנוע החשמלי המחליפה הילוך אוטומטית מעל 140 קמ"ש בכדי לספק את כל המומנט גם במהירויות גבוהות במיוחד. כל המערכת המורכבת הזו מחוברת לתיבת 9 הילוכים אוטומטית ללא ממיר מומנט (AMG SPEEDSHIFT MCT 9G) ולמערכת הנעה כפולה 4MATIC+.
לכל המערכת הזו הספק מרבי משולב של 802 כ"ס ומומנט רבי אדיר של 145.8 קג"מ. על הכביש התוצאה היא נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.3 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש אותה ניתן לשדרג עם חבילה ל-290 קמ"ש. אלו נתונים ההופכים את ה- S63 החדשה ל-S קלאס החזקה והמהירה ביותר אי פעם.
בניגוד לשאר דגמי מרצדס AMG עם מערכת E-Performance, כדוגמת C63 AMG החדשה שהוצגה לאחרונה, בהם הותקנה סוללה צנועה בקיבלות של 6.1kWh, בדגם S63 החדשה הותקנה סוללה בקיבולת של 13.1kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה חשמלי של 33 ק"מ. יש לציין כי הסוללה שבדגם, המותקנת מעל הציר האחורי, היא סוללה המותאמת לדגם ביצועים עם מערכת קירור מורכבת ומתקדמת המאפשרת לקבל את אותם הביצועים מהסוללה גם לאחר נהיגה ממושכת בעומס גבוה.
מרצדס אמנם מבטיחה כי היא דאגה לחלוקת משקל מאוזנת בהתקנת מערכת E-Performance, אך בשורה התחתונה דגם S63 החדש הוא רכב כבד מאוד במשקל עצמי של 2,595 ק"מ, כך שמדובר בתוספת נכבדה של כמה מאות ק"ג לעומת דגם S63 היוצא. במקרה של ה- S קלאס זה נסלח שכן גם כך זה לא ממש הרכב שלוקחים לכבישי נהיגה מאתגרים, אבל במקרה של C63 E-Performance החדשה זה כבר פחות מוצלח.
לרשות הנהג אפשרות בחירה מבין 7 מצבי נהיגה שונים ויש לציין כי רק במצבי הנהיגה Sport או Sport+ ניתן לקבל את ההספק המרבי של המנוע החשמלי וגם אז זה למשך זמן קצוב של 10 שניות. בשאר הזמן המנוע החשמלי מייצר הספק קבוע של 94 כ"ס. לצד זה הנהג יכול לבחור מבין 4 דרגות עוצמה שונות למערכת הבלימה הרגנרטיבית ושלוש דרגות התערבות למערכת בקרת היציבות.
בנוסף לכל זה נמצא תושבות מנוע אקטיביות, לראשונה בדגם S קלאס, חיזוקי שלדה מאלומיניום וסיבי פחמן מחוזקים בפלסטיק, מערכת מתלי אוויר AMG RIDE CONTROL+ המנמיכה את המרכב ב-10 מ"מ נוספים מעל למהירות של 120 קמ"ש, מוטות מייצבים אקטיביים AMG ACTIVE RIDE CONTROL, מערכת היגוי אחורית 2.5 מעלות, מערכת בלימה AMG משופרת עם אופציה לצלחות בלימה קרמיות ועוד.
לצד כל זה נמצא עיצוב אגרסיבי יותר, גימורי קרבון בתא הנוסעים, מושבי ספורט, גלגל הגה AMG וכמובן שגם אבזור נוחות ובטיחות עשיר.