כנראה שמעולם לא שמעתם על החברה האיטלקית הזו, Automobili Estrema, אבל החברה החדשה הזו מציגה היום מכונית על חשמלית מעניינת למדי שהיא לא רק הראשונה להציג רכב חשמלי על בסיס סוללות מצב מוצק אלא מדובר גם בהנעה חשמלית היברידית, לא עם מנוע בנזין אלא עם קבל-על.
הדגם (Estrema Fulminea) מצויד בארבעה מנועים חשמליים, אחד לכל גלגל, המייצרים הספק כולל של 2040 כ"ס ולפי החברה המייצרת זה יספק לנתון 0-100 קמ"ש של כ-2 שניות ונתון מרשים יותר של 0-320 קמ"ש בזמן של פחות מ-10 שניות, רק לשם ההשוואה, בוגאטי שירון עם 1500 כ"ס זקוקה ל-14 שניות בכדי להאיץ למהירות הזו.
החלק היותר מעניין בדגם הזה הוא מערכת ההנעה החשמלית ההיברידית שכן היא עושה גם שימוש בסוללות מצב מוצק, המותקנות במארז מאחורי הנהג לטובת חלוקת משקל אידיאלית, וגם שימוש בקבל-על המסוגל לאגור מטען גדול של אנרגיה חשמלית, להיטען מחדש במהירות ומספר רב מאוד של פעמים וגם לפרוק את המטען הזה במהירות, בניגוד לסוללות ליתיום-יון המוגבלות מאוד בזרם הפריקה יחסית לקבל.
סוללות מצב מוצק בהן הדגם מצויד, בקיבולת של 100kWh, הן בעלות צפיפות אנרגטית מרשימה של 450Wh/kg, לשם ההשוואה לרכבים של טסלה יש כיום סוללות ליתיום-יון בעלות צפיפות אנרגטית של 260Wh/kg. המשמעות של זה היא משקל נמוך משמעותית של הסוללה שעומדת בדגם קצת פחות מ-300 ק"ג (כולל המארז, מערכת הקירור שלו ועוד) וזה אחד הדברים שאפשרו לחברה להשיג משקל כולל של כ-1,500 ק"ג.
הסוללה הזו תאפשר לדגם טווח נסיעה משולב של כ-520 ק"מ, זה לא טווח מרשים במיוחד ביחס לסוללה בקיבולת של 100kWh אך צריך לזכור שמדובר ברכב ספורט שתוכנן לספק כוח הצמדה גבוה ולא להיות יעיל אווירודינמית עם מקדם גרר נמוך. בחברה מציין כי הם מתכננים שיהיה ניתן לטעון את הסוללה בזמן של כ-15 דקות עד לקיבולת של 80%.
קבל העל המותקן בחזית נועד לאפשר מצד אחד ניצול רב יותר של אנרגיית הבלימה בזכות יכולת הטעינה המהירה ומהצד השני אספקה של זרם גבוה באופן מיידי למנועים החשמליים לטובת ביצועי תאוצה מהירים במיוחד.
החברה מדווחת כי היא תייצר רק 61 יחידות מהדגם שיגיע ללקוחות הראשונים רק במהלך המחצית של שנת 2023.