אודי מציגה עבור השוק האירופאי את ה-S5 דיזל קופה וספורטבק, עם 349 כ״ס ונתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 4.8 שניות. בשווקים מסוימים באירופה גרסה זו תחליף את גרסת הבנזין של ה-S5.
אודי S5 הנוכחית, במרכב ספורטבק או קופה, שווקה עד היום עם מנוע בנזין בלבד, 3.0 ליטר V6 טורבו בהספק של 354 כ״ס, אך כעת אודי מציגה גרסת דיזל לדגם עם מנוע 3.0 ליטר TDI המצויד במערכת מיקרו-היברידית 48V, אותו מנוע שהוצג לאחרונה עם דגמי ה-S6 וה-S7 החדשים.
מנוע ה-3.0 ליטר V6 דיזל מצויד בשני מגדשי טורבו, מדחס חשמלי EPC לסל״ד נמוך (עד 1,650 סל״ד) ומגדש טורבו רגיל המונע באמצעות גזי הפליטה והפועל בסל״ד בינוני-גבוה. הטורבינה במדחס החשמלי מסוגלת להגיע ל-65,000 סל״ד בזמן של 0.3 שניות. השילוב הזה מנוע את השהיית הגדישה בסל״ד נמוך האופיינית למנועי טורבו ומאפשר תגובה מיידית יותר בכל לחיצה על דוושת התאוצה.
המנוע מייצר ההספק מרבי של 349 כ״ס ומומנט מרבי אדיר של 71.3 קג״מ בין 2,500-3,100 סל״ד. תחנת הכוח הזו מספיקה לנתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 4.8 שניות בדגם הקופה (4.7 שניות בדגם הבנזין) ו-4.9 שניות בדגם הספורטבק. צריכת הדלק המשולבת בדגם עומדת על 16.1 ק״מ לליטר, שיפור של 19% לעומת דגם הבנזין.
המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית וכמו כל דגמי ה-S של אודי, למערכת הנעה כפולה קוואטרו המעבירה 40:60 בנסיעה רגילה ומסוגלת, בהתאם לאחיזה, להעביר עד 70% מהמומנט לציר הקדמי ועד 85% לציר האחורי.
מנוע הדיזל מצויד אל רק במגדש טורבו חשמלי אלא גם במערכת מיקרו-היברידית 48V. המערכת מאפשרת לרכב לגלוש על בסיס המנוע החשמלי, כאשר הנהג מסיר את רגלו מדוושת התאוצה, למשך של עד 40 שניות בטווח מהירויות של 55-160 קמ״ש. המערכת משמשת גם כתחליף למערכת עצור/סע סטנדרטית ומאפשרת את כיבוי המנוע בגלישה לעצירה במהירות של 22 קמ״ש.
לקוחות שרוצים לשדרג את היכולות הדינמיות של הדגם יוכלו לבחור בדיפרנציאל SPORT (מוגבל החלקה אלקטרוני) ומערכת בולמים אדפטיביים. כמו ב-S5 בנזין גם כאן נמצא עיצוב חיצוני ספורטיבי יותר, כיול קשיח יותר למתלים עם הנמכת מרכב של 10 מ״מ, מושבי ספורט עם תמיכה מתכווננת לירכיים, גלגל הגה ספורטיבי, לוח מחוונים דיגיטלי ״12.3 ומערכת מולטימדיה MMI עם מסך ״8.3 ועוד. לקוחות הדגם יכולים לשדרג את תא הנוסעים במערכת שמע מבית Bang & Olufsen, בטעינה אלחוטית לסלולרי עם צימוד NFC, תצוגה עילית ועוד.