שלוש שנים לאחר שהוצגה כדגם קונספט, לאחר טיזרים רבים, תמונות עם הסוואה ושפע של מידע מקדים על הדגם, פולקסווגן חשפה אמש את מכונית ההאצ'בק המשפחתית החשמלית ID.3, הדגם הראשון למשפחה שלמה וגדולה של דגמים חשמליים, תחת השם ID, אותם תציג פולקסווגן בשנים הקרובות. פולקסווגן ID.3, היא במידה רבה פשוט ממשיכת דרכה של הגולף, בכל המובנים, רק עם הנעה חשמלית. מחיר הבסיס של הדגם יעמוד בגרמניה על "קצת פחות מ-30,000 אירו".
פולקסווגן ID.3 היא המכונית החשובה ביותר של פולקסווגן מזה שנים רבות, מקבילה בחשיבותה לחיפושית המקורית ולדור הראשון של הגולף - שני רכבי המכר של פולקסווגן. היא מכונית חשובה לא רק כי היא מציגה את העתיד הקרוב של פולקסווגן והמעבר המאסיבי להנעה חשמלית - בשלב זה לצד הדגמים הרגילים והמוכרים, אלא גם כי קבוצת פולקסווגן ביצעה השקעת עתק בתחום והצלחת הדגם, ושאר המשפחה, היא כמעט ברמה של להיות או לחדול עבור המותג.
כאשר יחל השיווק בשנה הבאה, לקוחות הדגם יוכלו לבחור מבין שלושה גדלים שונים של סוללה: 45kWh המספיקה לטווח נסיעה של 330 ק"מ, 58kWh המספיקה לטווח נסיעה של 420 ק"מ ו-77kWh המספיקה לטווח משמעותי של 550 ק"מ (הנתונים בהתאם לתקן WLTP המחמיר יותר). דגם הבסיס מצויד במנוע חשמלי בהספק של 150 כ"ס ומעל ל-30 קג"מ, שני הדגמים הבכירים יותר מצוידים במנוע חשמלי בהספק של 204 כ"ס. המנוע בדגם ממוקם מאחור ומניע את הציר האחורי.
את הסוללה שבדגם, שהיא חלק בלתי נפרד מרצפת השלדה, תוכלו לטעון גם במטען מהיר DC בהספק של עד 100kW. טעינה של הסוללה באמצעות מטען כזה תאפשר לכם בחצי שעה של טעינה להשיג טווח נסיעה נוסף של 290 ק"מ. לסוללה מוצמדת אחריות של 8 שנים עד 160,000 ק"מ - המוקדם מביניהם.
פולקסווגן ID.3 היא המכונית החשמלית הראשונה שתשווק תחת פלטפורמת MEB, הפלטפורמה המודולרית לרכבים חשמליים של קבוצת פולקסווגן, פלטפורמה שבעוד חמש שנים כבר תשרת עשרות דגמים חשמליים של הקבוצה, כולל דגמים של סיאט, סקודה, קופרה וכן את דגמים קטנים של אודי (A1/A3). פולקסווגן ID.3 היא גם המכונית הראשונה בפולקסווגן לעשות שימוש בלוגו המעודכן של החברה, לוגו בו יצטיידו כל דגמי המותג עד לאמצע שנת 2020.
לעומת הגולף הנוכחית, גולף 8 חדשה תוצג לקראת סוף השנה, פולקסווגן ID.3 ארוכה יותר ב-3 מ"מ, רחבה יותר ב-10 מ"מ וגבוהה יותר ב-60 מ"מ. בזכות הרצפה השטוחה של ההנעה החשמלית והאפשרות לדחוף את המנוע הקטן יותר לקצה המרכב, בסיס הגלגלים בדגם עומד על 2,765 מ"מ, תוספת נכבדה של 143 מ"מ לעומת הגולף הנוכחית ורק 21 מ"מ פחות מבסיס הגלגלים של הפאסאט. נפח תא המטען בדגם לא גדול במיוחד ועומד על 380 ליטר, כמו בגולף הנוכחית.
תא הנוסעים של הדגם מציג עיצוב נקי ומודרני שיחד עם בסיס הגלגלים הנדיב, החלונות הגדולים והתקרה הגבוהה מעניק לנוסעים תחושה מרווחת ואוורירית במיוחד - שילוב של האצ'בק משפחתית עם מיניוואן קומפקטי. בזכות ההנעה החשמלית, הנהג והנוסעים יזכו לשפע רב של תאי אחסון שימושיים. פולקסווגן ID.3 מציגה בתא הנוסעים שלה את מה שנפגוש גם בגולף החדשה, מעבר כמעט מוחלט למסכים ומשטחי מגע במקום כפתורים פיזיים - את אלו תמצאו רק עבור חלונות החשמל ופתיחת הדלתות, כל השאר נשלט באמצעות מגע בלבד.
במרכז הדשבורד נמצא מסך "10 בולט ומתקדם עם ממשק חדש לפולקסווגן ואפשרות לתפעול קולי מתקדם כדוגמת הפקודה “Hello ID, I’m cold”. בתחתית המסך נמצא משטחי מגע לשליטה על בקרת האקלים. גם על גלגל ההגה נמצא משטחי מגע במקום כפתורים ואת גלגל ההגה הזה נפגוש גם בגולף החדשה.
פולקסווגן תשווק את הדגם ברמת גימור אחת עם מספר חבילות לבחירה. לפני השיווק הרשמי, 30,000 אלף לקוחות ראשונים שכבר שילמו מקדמה לדגם יקבלו את הדגם במהדורת השקה מיוחדת. מהדורה זו תשווק ברמת אבזור וגימור גבוהה ועם סוללה בקיבולת של 58kWh ומנוע בהספק של 204 כ"ס. רוכשי המהדורה יהיו זכאים לשלל הטבות, כולל שימוש חינם (עד 2000kWh) ברשת הטעינה המהירה IONITY - מיזם משותף של יצרני הרכב הגדולים שנועד לאפשר נסיעה ברכב חשמלי בין הערים הגדולות במערב אירופה. מחיר גרסה זו באירופה יעמוד על "פחות מ-40,000 אירו".