סקודה קארוק (Karoq) החדש הוא המחליף של היטי, גדול ומרווח יותר.
סקודה חושפת היום (ו') פרטים ראשונים על הקארוק (Karoq), הקרוסאובר הקומפקטי החדש של החברה המהווה את המחליף ליטי הוותיק ואשר יתחרה בהמשך השנה בדגמים כגון קיה ספורטאז', סיאט אטקה ועוד.
זה לא רק השם שמתחלף, הקארוק הוא דגם חדש לחלוטין המבוסס על פלטפורמת MQB והוא גדול משמעותית מהיטי ואפשר לומר כי הקארוק, הוא במידה רבה סיאט אטקה במדים ובכיול של סקודה ועם עיצוב המזכיר את האח הגדול יותר – הקודיאק, שישווק בקרוב בישראל. לדגם אורך של 4,382 מ"מ, רוחב של 1,841 מ"מ, גובה של 1,605 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,638 מ"מ (2,630 בדגמים 4X4). למעט הבדל קטן באורך, אלו מידות זהות למידותיו של האטקה ולעומת היטי, מדובר בתוספת של כ-160 מ"מ לאורך, 48 מ"מ לרוחב ו-60 מ"מ לבסיס הגלגלים.
גם נפח תא המטען גדל משמעותית לעומת היטי. לקארוק נפח תא מטען של 521 ליטר ועם קיפול המושבים מאחור מתקבל נפח של 1630 ליטר. עם מושבי VarioFlex האופציונליים (נעים על מסילה) נפח תא המטען עומד על 479-588 ליטר ועם אפשרות להסרה מוחלטת של המושבים מאחור, כמו ביטי, מתקבל נפח של 1810 ליטר.
היצע המנועים בקארוק כולל בשלב זה ארבעה מנועים בהספקים של 115-190 כ"ס, היצע מנועי הבנזין כולל שני מנועי טורבו בנפח של 1.0 ליטר, 1.5 ליטר והיצע מנועי הדיזל כולל שני מנועים בנפח של 1.6 ליטר ו-2.0 ליטר. המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית או לתיבת 7 הילוכים DSG חדשה (עם מצמדים רטובים). הנעה כפולה תוצע כאופציה עם המנועים החזקים יותר וכסטנדרט בדגם הדיזל 190 כ"ס הבכיר.
כפי שאתם יכולים לנחש, הקארוק יצויד בכל אבזור הנוחות והבטיחות העדכני של קבוצת פולקסווגן, כולל בלימה אוטונומית, מערכת סיוע לנהיגה בפקקים, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה ראשית בטכנולוגיית LED, מולטימדיה מתקדמת עם הרחבה לאאנדרואיד אוטו' ואפל קאר-פליי ועוד.