סקודה חושפת רשמית את רכב הפנאי הגדול והחדש שלה, הקודיאק, שיוצע עם אופציה ל-7 מושבים, הנעה קדמית או כפולה, שלל מערכות בטיחות מתקדמות ומבחר של מנועי בנזין ודיזל בהספקים של 125-190 כ"ס.
סקודה חשפה הערב בברלין את הקודיאק (Kodiaq), רכב הפנאי 5 או 7 מושבים החדש של סקודה שיתחרה בדגמים כגון קיה סורנטו, יונדאי סנטה פה, הונדה CR-V ועוד. סקודה תחל לייצר את הדגם לקראת סוף חודש ספטמבר הקרוב והשיווק באירופה יחל ברבעון הראשון של 2017. בקבוצת פולקסווגן עדיין לא התקבלה החלטה סופית אם לשווק את סקודה בארה"ב, אך אם זה יקרה הקודיאק אמור להוות חוד החנית של המותג כמתחרה בסגמנט פופולרי במיוחד בשוק האמריקאי.
כמה עובדות על הקודיאק: הקודיאק הוא רכב השבעה מושבים הראשון של סקודה, לדגם תא מטען בנפח של 720-2065 ליטר, מבחר המנועים כולל מנועי בנזין ודיזל בהספקים של 125-190 כ"ס ובכל המנועים ניתן לבחור בחמישה או שבעה מושבים, במשענות הראש מאחור ישנה תמיכה נשלפת לראש עבור ילדים קטנים המשתמשים בבוסטר, בתא המטען ישנו פנס כיס נשלף, בדלתות ישנו מנגנון גומי המונע "דפיקות" של רכבים בחנייה בעת פתיחת הדלתות, כושר הגרירה המרבי עומד על 2.5 טון ואת רוב המנועים ניתן לקבל עם הנעה קדמית או כפולה.
הקודיאק נשען על פלטפורמת MQB המודולרית של קבוצת פולקסווגן והוא בעל אורך של 4,697 מ"מ, רוחב של 1,882 מ"מ, גובה של 1,676 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,791 מ"מ. מרווח הגחון בדגם עומד על 194 מ”מ, לא רכב לשטח אך מספיק בכדי לטייל בבטחה ברוב שבילי קק”ל.
סקודה ידועה כמי שמספקת תאי מטען גדולי נפח וזה גם המקרה בקודיאק, נפח תא המטען עומד על 720 ליטר ועד ל-2,065 ליטר בגרסת החמישה מושבים ובגרסת השבעה מושבים הנפח עומד על 270 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש, 630 ליטר במצב של חמישה מושבים ו-2005 ליטר עם קיפול שתי שורות המושבים מאחור. את מושב הנוסע הקדמי ניתן לקפל לפנים ובכך לקבל משטח הטענה באורך של 2.80 מטר. ברמות האבזור הגבוהות דלת תא המטען חשמלית וניתנת לפתיחה/סגירה ללא מגע באמצעות הסטה של כף הרגל מתחת לפגוש האחורי.
קיפול המושבים מאחור יוצר תא מטען שטוח לחלוטין ואת קיפול שורת המושבים השנייה, הנעה על מסילה באורך של 18 ס"מ והמחולקת ביחס של 60/40, ניתן לבצע ישירות מתא המטען באמצעות שתי ידיות ייעודיות. רק שני המושבים הקיצוניים בשורה השנייה מצוידים בעיגוני ISOFIX, זה אמנם כמו רוב המתחרים אמנם, אך מסקודה היינו מצפים לשלושה עיגונים, כמו בהונדה CR-V לדוגמה.
משקל הבסיס של הדגם עומד על 1527 ק"מ וכושר הגרירה עומד על 750 ק"מ לנגרר ללא בלמים ובין 1,600 ל-2,500 ק"ג לנגרר עם בלמים – בהתאם למנוע. מערכת החניה האוטו' בדגם כוללת נסיעה לאחור עם נהג כאשר המערכת שולטת על ההיגוי ותבלום את הרכב בזיהוי של מכשול.
סקודה קודיאק – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
הקודיאק מצויד בשני מנועי בנזין TSI בנפחים של 1.4 ליטר ו-2.0 ליטר ובהספקים של 125-180 כ"ס ובמנוע דיזל אחד בנפח של 2.0 ליטר ובהספקים של 150-190 כ"ס. הנעה כפולה עם בורר מצבי שטח מוצעת, כאופציה או כסטנדרט, עם כל המנועים, למעט מנוע הבסיס 125 כ"ס.
המנועים החזקים יותר (2.0 ליטר בנזין ודיזל) משודכים לתיבת 7 הילוכים DSG חדשה (מצמד יבש) המתוכנת לעמוד במומנט מרבי של 61.7 קג"מ וכוללת פונקציית שיוט – ניתוק התיבה מהמנוע לטובת חיסכון בצריכת דלק כאשר הנהג עוזב את דוושת הגז במהירויות של מעל ל-20 קמ"ש (הניתוק מתבצע רק במישור יחסי). כל הנתונים בהמשך מתייחסים לדגם 5 מושבים.
מנועי הבנזין:
1.4 ליטר TSI: הספק מרבי של 125 כ"ס בין 5000 ל-6000 סל"ד ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ בין 1400 ל-4000 סל"ד , מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד ולהנעה קדמית בלבד והוא מספק בדגם ביצועים של 10.7 שניות בהאצה מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 190 קמ”ש. צריכת הדלק המשולבת עם מנוע זה עומדת על 16.7 ק"מ לליטר.
1.4 ליטר TSI ACT: הספק מרבי של 150 כ"ס בין 5000 ל-6000 סל"ד ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ בין 1500 ל-3500 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית או DSG כאשר הדגם הידני מוצע עם הנעה כפולה בלבד ודגם ה- DSG עם הנעה קדמית או כפולה. ביצועים: 9.4 שניות עם תיבת DSG והנעה קדמית, ו-9.8 שניות עם הנעה כפולה (9.7 שניות DSG). צריכת הדלק המשולבת עם מנוע זה עומדת על: 16.4 ק"מ לליטר, 14.7 ק"מ לליטר ו-14.1 ק"מ לליטר בהתאמה.
2.0 ליטר TSI: הספק מרבי של 180 כ"ס בין 3900 ל-6000 סל"ד ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ בין 1400 ל-3940 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת שבעה הילוכים DSG והנעה כפולה בלבד והוא מספק בדגם ביצועים של 7.8 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 206 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עם מנוע זה עומדת על 13.7 ק"מ לליטר.
מנועי הדיזל:
2.0 ליטר TDI: הספק מרבי של 150 כ"ס בין 3500 ל-4000 סל"ד ומומנט מרבי של 34.6 קג"מ בין 1750 ל-3000 סל"ד. דגם ההנעה הקדמית משודך לתיבת 7 הילוכים DSG בלבד ודגם ההנעה הכפולה גם לתיבת 6 הילוכים ידנית. ביצועים: 0-100 קמ"ש ב-9.9 שניות עם תיבת DSG והנעה קדמית, 9.6 שניות להנעה כפולה ותיבה ידנית ו-10.0 שניות להנעה כפולה ותיבת DSG. צריכת הדלק המשולבת עם מנוע זה עומדת על 20 ק"מ לליטר, 18.9 ק"מ לליטר ו-17.8 ק"מ לליטר בהתאמה.
2.0 ליטר TDI: הספק מרבי של 190 כ"ס בין 3500 ל-4000 סל"ד ומומנט מרבי של 34.6 קג"מ בין 1750 ל-3250 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 7 הילוכים DSG ולהנעה כפולה בלבד והוא מספק ביצועים של 8.6 שניות 0-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 210 קמ”ש. צריכת הדלק המשולבת עם מנוע זה עומדת על 17.5 ק"מ לליטר.
קודיאק – אבזור ובטיחות:
ברשימת האבזור ניתן למצוא תאורה ראשית בטכנולוגיית LED, בורר מצבי נהיגה, משטח הטענה למכשירים סלולריים בתא הקדמי בתחתית הקונסולה המרכזית, חימום לגלגל ההגה ומושבים חשמליים עם אוורור וחימום, בקרת אקלים עם 3 אזורים, תאורת אווירה לאורך הדלתות, מטריות המאוחסנות בדלתות ועוד. הדגם יוצע עם שתי מערכות מולטימדיה, Swing הבסיסית עם מסך "6.5 הכוללת אפל קאר-פליי ואנדרואיד אוטו, כאופציה ניתן לקבל את מערכת Bolero החדשה של סקודה עם מסך "8, מקום לכרטיס סים (LTE) המאפשר ליצור נקודה חמה עבור נוסעי הרכב, ניווט (אופציה) וכן זיכרון פנימי גדול של 64GB.
בתחום הבטיחות, הקודיאק מצויד במגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות (חלקן כאופציה), כולל מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל הפועלת בעיר ומחוצה לה, מערכת סיוע אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה (התראה ותיקון היגוי), 4 מצלמות היקפיות המספקות מבט 360 מעלות מסביב לרכב, מערכת זיהוי תמרורים, התראה על עצמים באזורים מתים, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית עם מוד נהיגה אוטונומי בפקקי תנועה ועוד.