אתם יכולים להתעלם מהעיצוב המשונה של הקונספט Oli של סיטרואן, למרות שהוא מכיל מספר רעיונות מקוריים ומסקרנים, המטרה העיקרית בקונספט הזה להציג גישה חדשנית לרכב חשמלי במחיר נגיש עם דגש רב על קיימות באמצעות שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים. לצד זה, הדגם הוא הדגם הראשון בסיטרואן לעשות שימוש בלוגו החדש והמעודכן של סיטרואן.
אחד האלמנטים המשמעותיים בקונספט הוא דווקא לא בצד הויזואלי אלא העבודה שסיטרואן רואה אחרת לחלוטין את המעבר לעידן הרכב החשמלי ובאמצעות הקונספט היא אומרת לא למגמה של רכבים חשמליים שרק הופכים לגדולים, חזקים, בזבזני אנרגיה ובעיקר יקרים יותר המרחיקים את הנגישות של הרכבים האלו מחלק משמעותי באוכלוסייה.
לשם כך הקונספט מיישם מספר עקרונות כמו משקל נמוך במיוחד, שימוש בחומרים ממוחזרים, עלויות ייצור נמוכות ועוד. השאיפה של סיטרואן היא להגיע לרכב חשמלי במשקל של כ-1000 ק"מ בלבד, משקל נוצה ביחס לכל רכב חשמלי ממוצע אחר כיום. משקל נמוך מאפשר להתקין בדגם סוללה קטנה יחסית, בקיבלות של 40kWh בלבד, ולעדיין לקבל טווח נסיעה משמעותי ומספק של 400 ק"מ. סוללה קטנה גוררת כמובן גם עלות נמוכה יותר של הרכב.
בכדי לחסוך באנרגיה, סיטרואן רוצה להגביל את המהירות המרבית ל-110 קמ"ש וכל זה אמור לאפשר לדגם להשיג צריכת אנרגיה נמוכה במיוחד על 100kWh לכל 100 ק"מ. סוללה קטנה תאפשר גם טעינה מהירה יחסית ולפי סיטרואן טעינה מהירה מקיבלות של 20% ל-80% אורכת 23 דקות בלבד. לצד זה הדגם מצויד בטכנולוגיית V2G בכדי לחבר את הרכב לרשת החשמל הביתית במקרה של הפסקת חשמל וטכנולוגיית V2L להפעלת מכשירי חשמל באמצעות מתאם לשקע הטעינה, בהספק של עד 3.6kW.
בפיתוח החזון שלה לרכבים חשמליים, שימושיים ובמחיר נגיש, סיטרואן עושה שימוש בדוגמה המוכרת על כך שבאמצע שנות ה-70 מכונית משפחתית ממוצעת הייתה באורך של 3.7 מטר ובמשקל של כ-800 ק"ג וכיום מכנית האצ'בק משפחתית היא באורך ממוצע של 4.3 מטר ובמשקל של מעל ל-1,200 ק"מ. חלק מהסיבות לכך הן אמנם דרישות בטיחות, אך אם רכב ממוצע נמצא 95% מהזמן בחוסר תנועה בחנייה וב-80% מהזמן נע עם נוסע אחד בלבד ברכב, סיטרואן רואה בכל בזבוז משוועה של אנרגיה, כסף, חומרי גלם ועוד, כל הדברים שלא תורמים לשמירה על איכות הסביבה ואם המגמה הזו של גדול, חזק וכבד יותר תימשך לא נוכל להגיע לאיזון עם הסביבה.
אז איך סיטרואן הפכה את הדגם לזול וקל יותר? היא עשתה זאת באמצעות שימוש נרחב בחומרים ממוחזרים, קרטונים לרוב, ובאמצעות טכנולוגיית ייצור מיוחדת הפכה אותם לחזקים וקלים במיוחד, אם לכל אחד יש ביד מכשיר החזק יותר מכל מערכת מולטימדיה, המכשיר הסלולרי שלנו כמובן, אין סיבה לא לנצל את המכשיר הזה עבור מערכת המולטימדיה ומחשב הדרך, רוצים מערכת שמע? רמקולים BT ניידים מתחברים למקומות מסוימים ברכב וכך גם נטענים תוך כדי נסיעה ועוד. המושבים בתא הנוסעים מורכבים משלושה חלקים בלבד והם מיוצרים בהדפסה המאפשרת להם להיות דקים וקלים. העובי של המושבים משפיע משמעותית על מרווח הברכיים בשורה השנייה ובעיצוב של סיטרואן אתם מרוויחים כמה סנטימטרים משמעותיים למרווח הברכיים כך שאין צורך בבסיס גלגלים ארוך במיוחד.
כאן זה לא מסתיים כמובן. הרכב מורכב מפחות חלקים וחלקי המרכב ברובם סימטריים כך שניתן להחליף לדוגמה את דלת ימין בשמאל או את הפגוש הקדמי באחורי, זה כמובן גם חוסך בעלויות הייצור כך שגם אם צריך להחליף חלק בסופו של דבר הוא יהיה זול יותר. לצד זה יש גם את נושא השימושיות. אם אתה צריכים פעם במאה שנה להוביל ארון מאיקאה, לפי סיטרואן זו לא סיבה שתרכשו בגלל זה רכב גדול ולכן לרכב יש דלת תא מטען בדומה לטנדר כך שגם בפעם הבודדת הזו שאתם צריכים להוביל משהו ארוך הרכב יספק אתכם. אם זה לא מספיק ארוך עבורכם, אז תדעו שהתקרה השטוחה והחזקה במיוחד, עליה אף ניתן לעמוד, יכול לשמש אתכם בקלות לסחיבת חפצים ארוכים במיוחד ואין צורך בכל הכנה מיוחדת.
גם חישוקי הגלגלים של הדגם לוקחים חלק במשחק, הם בנויים בצורה היברידית של ליבת פלדה ומבנה חיצוני מאלומיניום קל ולפי סיטרואן זה איזון נכון בין עלות לעומת חישוק סגסוגת מלא לבין הפחתת המשקל לעומת חישוק פלדה שהוא זול יותר אך כבד יותר משמעותית. בנוסף, החישוקים נועלים צמיגי גודייר GO שהם צמיגים בפיתוח חדש של גודייר (עדיין קונספט) שנועדו לספק התנגדות נמוכה לגלגול לצד אורך חיים גדול במיוחד. סוליית הצמיגים מורכבת ברובה מחומרים טבעיים, כולל גומי טבעי, שרף עץ אורן, שמן חמניות ועוד. הסולייה עבה במיוחד, 11 מ"מ, ולפי גודייר היא בעלת אורך חיים של 500,000 ק"מ וגם לאחר מכן, בשל הסולייה העבה, היא ניתנת לחידוש כפי שעושים עם צמיגי משאיות, לדוגמה.
זו ממש לא הפעם הראשונה בה אנחנו פוגשים רעיונות מסוג זה של "רק מה שאתם צריכים ולא יותר", אך אם יש יצרן שמסוגל להביא משהו כזה מופרע לכדי ייצור סיטרואן היא בהחלט זו שמסוגלת לזה כחברה החתומה על לא מעט חידושים בתחום הרכב והליכה בדרך שונה ולא שגרתית לעומת שאר יצרני הרכב בעולם.