סאנגיונג החלה לאחרונה בשיווקו של הקורנדו החשמלי (קורנדו e-motion) בשוק הבית הקוריאני ובמספר מצומצם מאוד של מדינות באירופה, לישראל הדגם צפוי להגיע במהלך המחצית השנייה של 2022. הקורנדו e-motion הוא גרסה חשמלית לדור הנוכחי של הקורנדו אשר הוצג בשנת 2019 ומשווק בישראל, אם שכחתם, מאז יוני 2020.
אנחנו עדיין לא יודעים כמובן מה יהיה מחירו של הדגם בישראל, אך לפי מחירי הדגם באירופה והמיסוי הנדיב לרכב חשמלי בישראל, מדובר בדגם שאמור לעלות בגזרת ה- 150 אלף שקל ואם אלו אכן יהיו המחירים, מדובר במוצר די תחרותי.
מערכת ההנעה החשמלית של הקורנדו e-motion משלבת מנוע חשמלי קדמי בהספק של 190 כ"ס ומומנט מרבי של 36.7 קג"מ וסוללה מתוצרת LG בקבילות של 61.2kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 339 ק"מ בתקן WLTP (או 474 ק"מ אם אתם מבלים רק בעיר). צריכת האנרגיה בדגם עומדת על 168 וואט שעה לקילומטר. לרשות הנהג שליטה על מספר דרגות עוצמה של מערכת הבלימה הרגנרטיבית באמצעות מנופים על גלגל ההגה.
טעינה מהירה DC אפשרית עד להספק של 100kW, כלומר טעינה של עד 80% מהקיבלות דורשת המתנה של כ-33 דקות. טעינה איטית AC נעשית באמצעות המטען הפנימי בהספק של 7.4kW. מארז הסוללה מצויד במשאבת חום לטובת חימום הסוללה במזג אוויר קר.
עם המעבר להנעה חשמלית, סאנגיונג חזקה משמעותית את הפלטפורמה של הדגם באמצעות הגדלת השימוש בפלדה מתקדמת ל-77%. המידות נותר ללא שינוי משמעותי עם אורך של 4,465 מ"מ, רוחב של 1,870 מ"מ, גובה של 1,635 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,675 מ"מ. נפח תא המטען גדול למדי ועומד על 551 ליטר ובכדי לפתוח את דלת תא המטען החשמלית לא צריך על שום כפתור אלא מספיק לעמוד מאחור הדלת עם המפתח החכם בכיס.
העיצוב החיצוני זכה למספר שינויים כגון עיצובים חדשים לפגושים מלפנים ומאחור אבל זה לא שתתקשו לזהות שהמקור לדגם הוא הקורנדו הרגיל. תא הנוסעים זהה למוכר לנו מהקורנדו הרגיל אך נוכל למצוא בו מגוון שדרוגים כגון תאורת אווירה עשירה יותר ב-34 גוונים, לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, מוט הילוכים חדש, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואוורור, משטח טעינה אלחוטי, מערכת מולטימדיה "9 חדשה עם הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ועוד.
על שלום הנוסעים ישמרו 8 כריות אוויר, כולל אחת בין המושבים הקדמיים, ומגוון מערכות בטיחות מתקדמות כולל בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית עם שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, ניטור שטח מת, התראה על אי שמירת מרחק ורכב קדמי שהחל בנסיעה לאחר עצירה ברמזור, זיהוי תמרורים, אור גבוה אוטומטי, בקרת ערנות נהג ועוד.