מרצדס S קלאס החדשה זוכה לליטוש חיצוני קל, מספר מנועים חדשים, תא נוסעים משודרג ותוספת של מערכות בטיחות מתקדמות.
מרצדס מסירה את הלוט מעל דגמי 2017 המחודשים של ספינת הדגל של המותג, ה-S קלאס, להם העניקה מתיחת פנים וויזואלית, תא נוסעים יוקרתי ומלוטש יותר יחד עם יכולות אוטונומיות גבוהות יותר המקרבות את הדגם צעד נוסף לעבר נהיגה אוטונומית מלאה. מתיחת הפנים כוללת את כל גרסאות הדגם, כולל דגמי הביצועים S63 ו-S65 AMG וגרסת העל, S קלאס מייבאך.
מתיחת הפנים החיצונית כוללת מספר שינויים - רובם מרוכזים בחזית הדגם - החל מעיצוב חדש, שנאשר ספורטיבי למראה, לפגוש הקדמי, הגריל הקדמי כולל כעת רק 3 צלעות אופקיות במקום 4, יחידות התאורה הראשיות עוצבו מחדש עם חתימת LED חדשה כולל שימוש בטכנולוגיית תאורה מתקדמת יותר (Multibeam LED) עם תאורה למרחק של 650 מטר. מאחור, עיקר העדכון נמצא בעיצוב חדש של תאורת ה-LED בפנסים היוצרת אפקט של אבני חן. עיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים מסכמים את הליטוש החיצוני לדגם.
בתא הנוסעים, שני מסכי ה-”12.3, עבור לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, עודכנו לרזולוציה גבוהה יותר והם אוחדו לכדי יחידה אחת (וויזואלית). גלגל ההגה עוצב מחדש לגמרי והוא כוללת כעת כפתורים רגישים למגע המאפשרים לדפדף בין המסכים השונים של מערכת המולטימדיה בדומה לשימוש במכשיר סלולרי. בנוסף לכך, השליטה על מערכת בקרת השיוט (אדפטיבית כמובן) מתבצע כעת דרך כפתורים שעל גלגל ההגה ולא דרך הידית המסורתית מאחורי ההגה, שהוסרה כמובן.
עם מתיחת הפנים לדגם, מרצדס מוסיפה לתא הנוסעים את מערכת ENERGIZING comfort control. המערכת שולטת על מערכות כגון בקרת האקלים, תאורת האווירה, המוסיקה, העיסוי במושבים ועוד, הכל בכדי להעניק לנהג שש תכניות לבחירה התואמות את מצב רוחו של הנהג.
בתחום ההנעה אנחנו פוגשים מנוע דיזל חדש: 3.0 ליטר שישה צילינדרים בטור אשר יוצע בדגמים S350d ו- S400d בהספקים של 286 כ"ס ו-61.2 קג"מ או 340 כ"ס ו-71.3 קג"מ בהתאמה. צריכת הדלק עם המנוע החדש עומד על כ-18 ק"מ לליטר ופליטת ה-CO2 עומדת על 145 גרם/ק"מ. לפי מרצדס היא כבר תואמת את התקנות העדכניות לצריכת דלק מציאותית שלא בתנאי מעבדה (RDE - Real Driving Emissions ).
בפסגת ההיצע (מתחת לדגמי AMG) מרצדס מציגה דגם חדש, S560 4MATIC, המצויד במנוע 4.0 ליטר V8 טווין טורבו של ה-S500 עם הספק מרבי שעלה ל-470 כ"ס ומומנט מרבי העומד על 71.2 קג"מ.
בגזרת דגמי ה-AMG המחודשים של ה- S קלאס, מרצדס מציגה תושבה לאודי S8 פלוס בדמותה של ה- S63 AMG+. במקום מנוע 5.5 ליטרV8 טווין טורבו של ה- S63 היוצאת מרצדס מציבה בחזית את הגרסה החזקה ביותר של מנוע ה-מנוע ה-4.0 ליטר V8 טווין טורבו החדש (יחסית), עם הספק מרבי 612 כ"ס ומומנט מרבי של 87.5 קג"מ - תוספת של 26 כ"ס לעומת הדגם היוצא.
עם הנעה כפולה ותיבת 9 הילוכים אוטו' (במקום 7 בדגם היוצא), זה מספיק לדגם לרשום נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.5 שניות. ה- S65 AMG ממשיכה עם מנוע ה-6.0 ליטר V12 בי-טורבו של הדגם היוצא עם 630 כ"ס ו-102 קג"מ ונתון תאוצה של "רק" 4.3 שניות.
מרצדס S קלאס המחודשת עושה עוד צעד לעבר נהיגה אוטונומית מלאה, כך לדוגמה הרכב מתאים עצמאית את מהירות הנהיגה בהתקרבות לצמתים ובסיבובים, עם שליטה מלאה על ההיגוי, כולל לדוגמה האטה עד עצירה מלאה בעמדות תשלום בכבישי אגרה. לא פחות מעניין, המערכת כוללת שלושה מצבי כיול (אקו, נוחות וספורט) כך שמהירות הנסיעה בסיבובים או עוצמת הבלימה מותאמות לכיול אותו בחר הנהג.
למעט עקיפה הדורשת מהנהג לחיצה על מוט האיתות, נהיגה בכבישים מהירים, בכל טווח המהירויות, נעשית באופן אוטונומי לחלוטין ואם הגעתם למקום חנייה, אתם כבר יכולים לצאת מהרכב ולהחנות אותו מתוך אפליקצייה בסלולרי (בצמוד לרכב בלבד).
{gallery}https://www.flickr.com/photos/7922106@N06/albums/72157682756933625{/gallery}
{gallery}https://www.flickr.com/photos/7922106@N06/albums/72157682657689336{/gallery}
{gallery}https://www.flickr.com/photos/7922106@N06/albums/72157682677710346{/gallery}