מרצדס ML, רכב הפנאי שטח של מרצדס מתקרב יותר לכביש אך עדיין שומר על יכולת שטח של ממש.
מרצדס חושפת את הדור השלישי של ה-M קלאס, לראשונה גם עם מנוע 4 צילינדרים טורבו דיזל בדגם ML 250 לטובת צריכת הדלק הנמוכה. הדור הראשון של ה-M קלאס זכה להצלחה בשל הראשוניות שבו, רכב כביש שטח יוקרתי לראשונה אצל מרצדס (מבלי להחשיב את ה-G קלאס), אך כרב בפני עצמו הוא לא היה מוצלח והציג איכות ייצור נמוכה ממה שהינו רגילים ומצפים מסמל הכוכב.
הדור השני זכה להצלחה יחסית רק בשנתו הראשונה, אך בהמשך המכירות לא המריאו בשל העבודה שמרצדס לא השכילה להבין שאנשים מחפשים רק את המראה כמו שטח, אך לא את התנהגות הכביש או המכלולים היקרים של רכב שטח ולכן המתחרים כמו ה-X5, לקסוס RX ואחרים, זכו להצלחה מרשימה הרבה יותר.
עכשיו מרצדס מקווה לשנות את המשוואה עם הדור השלישי של ה-M קלאס, המציג עיצוב השמור על העיצוב הכולל של הדגם המוחלף, אך הרבה פחות מעוגל, עם קווים חדים המדגישים את הנוכחות של הרכב. תא הנוסעים מציע קפיצת מדרגה לעומת הדור השני עם שימוש נרחב בעור ועץ במקום בפלסטיקה המקנה מראה עיצוב יוקרתי מבעבר (שוב נקודת חולשה של הדגמים הקודמים) שאמור להחזיר לקוחות רבים שפנו למתחרים.
בניגוד למתחריו, ה-M קלאס עדיין שומר על יכולת שטח של ממש עם הנעה כפולה 4Matic, נעילת דיפרנציאל ובורר מצבי נסיעה לשטח עם 6 מצבים. כסטנדרט מגיע ה-M קלאס עם מתלים אדפטיביים ועם אופציה למתלי אוויר (Airmatic) נשלטים אלקטרונית המאפשרים להגדיל את מרווח הגחון עד ל-28.5 ס”מ. בכדי לשפר את התנהגות הכביש של ה-M קלאס, אחת מנקודות החולשה של הדגם היוצא מול המתחרים לקטגוריה, הוסיפה מרצדס (כאופציה) מוטות מייצבים נשלטים אלקטרונית הנקראים במרצדס Active Curve.
בתחום המנועים, יוצע ה-M קלאס לראשונה עם מנוע 4 צילינדרים טורבו דיזל בדגם BlueTEC ML250 בנפח 2.1 ליטר ובהספק של 204 כ"ס ו-38.7 קג"מ שיציע צריכת דלק של 16.7 ק"מ לליטר. מנוע הדיזל V6 הבכיר יותר יוצע בדגם ML 350 Bluetec בהספק של 258 כ"ס (שיפור של 27 כ"ס מהדגם הקודם) ו-63 קג”מ, מה שיספיק ל-7.4 שניות 0-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 223 קמ”ש.
דגם הבנזין שיוצע עם ההשקה הוא ML 350 BlueEFFICIENCY עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר ובהספק של 306 כ"ס ו-37.7 קג"מ שיציע ביצועים של 7.6 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 240 קמ"ש. בממוצע הדגמים, צריכת הדלק ירדה בכ-25% בזכות תגבור חשמלי להגה, צמיגים עם התנגדות נמוכה לגלגול ומערכת עצור/סע.
בהמשך יצטרפו גם מנועי בנזין ודיזלV6 ו-V8 נוספים ובראש ההיצע תעמוד כמובן גרסת AMG עם מנוע V8 בנפח 5.4 ליטר כפול מגדשים בהספק של 500 כ"ס. בשנה הבאה, תוצג גם גרסה היברידית המיועדת בעיקר לשוק האמריקאי שתציג מערכת היברידית חדשה לחלוטין שתחליף את זו המשרתת את דגם ML 450 Hybrid היוצא. כל המנועים יוצעו עם תיבת 7G-TRONIC אוטו' למעט דגם AMG שיוצע עם 7G TRONIC MCT כפולת המצמדים ותיבה רציפה לדגם ההיברידי.
את המרכב חולק ה-ML עם הגרד צ'ירוקי החדש, הסמל האחרון לשיתוף הפעולה בין קרייזלר למרצדס בנץ.