23,466 רכבים חדשים שנמסרו בחודש יוני האחרון, מסכמים ירידה של 3% לעומת המחצית הראשונה של 2017.
עם מסירות של 163,097 רכבים חדשים במחצית הראשונה של 2018, שוק הרכב הישראלי רושם ירידה של 3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (5,000 רכבים). צריך להודות שחלק מהשיא של 2017, שיא מסירות של כל הזמנים, הוא תוצאה של הזרמת אשראי בהיקפים עצומים לשוק הרכב, בין אם לצרכן הפרטי או לחברות הליסינג.
1 | יונדאי איוניק | 6892 |
2 | קיה ספורטאז' | 6071 |
3 | יונדאי טוסון | 5886 |
4 | קיה פיקנטו | 5260 |
5 | קיה נירו | 4733 |
6 | סקודה אוקטביה | 4706 |
7 | יונדאי i10 | 4594 |
8 | טויוטה קורולה | 3756 |
9 | מיצובישי אאוטלנדר | 3405 |
10 | מאזדה 3 | 3277 |
11 | טויוטה C-HR | 3147 |
יונדאי לא רק שממשיכה לאחוז במקום הראשון בטבלה, היא מגדילה עוד יותר את הפעם מהמקום השני עם מסירות של 25,413 רכבים חדשים, גידול משמעותי של 7.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. את הגידול הזה יונאי לא השיגה באמצעות דגמים חדשים, לא הקונה ובוודאי שלא ה-i30 החדשה, אלא באמצעות גרסת ה-2.0 ליטר המוזלת של הטוסון (5,342 יחידות מדגם 2.0 פריים פלוס), בעזרתה של ה-i10 הקטנה (4,594 מסירות לדגם) ומעל כולן האיוניק ההיברידית שעם מסירות של 6,892 יחידות היא המכונית הנמכרת ביותר בישראל במחצית הראשונה של 2018. בדרך כבר נמצא טוסון מחודש עם תא נוסעים משודרג ומערכות בטיחות מתקדמות.
קיה שבמקום השני אמנם מסרה מספר נאה של 20,859 רכבים חדשים, אך עבור המותג מדובר בירידה של 2.5% לעומת 2017. טויוטה ממשיכה להחזיק במקום השלישי אך זו לא מחצית מוצלחת למותג עם מסירות של 16,733 רכבים חדשים וירידה של 9.1%. טויוטה בהחלט זקוקה לקורולה חדשה ורצוי עם הנעה היברידית. אם זה יקרה, על בסיס האוריס החדשה והמרשימה שנחשפה לאחרונה, היא תוכל לחזור לצמרת.
סקודה אוחזת במקום הרביעי עם מסירות של 12,034 רכבים חדשים, ירידה של 7.4% וניסאן סוגרת את הרשימה עם מסירות של 9050 רכבים חדשים ועליה נאה של 10.3%.
בשוק היוקרה, שעד לאחרונה הציג מספרים חיוביים, אנחנו פוגשים לראשונה ירידה במסירות, מרצדס מובילה עם 2693 רכבים חדשים אך עם ירידה של 1.4%, אודי עם מסירות של 2675 רכבים אך עם ירידה משמעותית של 13.9%, ב.מ.וו עם מסירות של 2020 רכבים וירידה של 2.7% אך וולוו דווקא בשנה מוצלחת (ושפע של דגמים רעננים) עם מסירות של 911 רכבים ועליה של 23.8%.
מקום | מסירות | 1-6.2018 | מוניות 1-6.2018 | 1-6.2017 | שינוי ב-% |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 25413 | 23548 | 7.9% | |
2 | קיה | 20859 | 285 | 21384 | -2.5%- |
3 | טויוטה | 16733 | 156 | 18410 | -9.1%- |
4 | סקודה | 12034 | 439 | 12989 | -7.4%- |
5 | ניסאן | 9050 | 8203 | 10.3% | |
6 | מאזדה | 8806 | 1 | 8277 | 6.4% |
7 | מיצובישי | 8278 | 6839 | 21.0% | |
8 | סוזוקי | 7822 | 8909 | 12.2%- | |
9 | רנו | 6822 | 159 | 7293 | -6.5% |
10 | סיאט | 5105 | 4915 | 3.9% | |
11 | שברולט | 4710 | 4362 | 8.0% | |
12 | פיג'ו | 4105 | 54 | 3898 | 5.3% |
13 | סיטרואן | 4099 | 192 | 4922 | 16.7%- |
14 | הונדה | 3654 | 4564 | 19.9%- | |
15 | סובארו | 3235 | 10 | 3429 | 5.7% |
16 | פולקסווגן | 3066 | 27 | 3641 | 15.8% |
17 | מרצדס | 2693 | 409 | 2732 | 1.4% |
18 | אאודי | 2675 | 3107 | 13.9%- | |
19 | דאצ'יה | 2165 | 191 | 2599 | 16.7%- |
20 | ב.מ.וו | 2020 | 2077 | 2.7% | |
21 | אופל | 1722 | 2448 | 29.7%- | |
22 | פיאט | 1717 | 12 | 2521 | 31.9%- |
23 | פורד | 1003 | 1799 | 44.2%- | |
24 | וולוו | 911 | 736 | 23.8% | |
25 | איסוזו | 874 | 823 | 6.2% | |
26 | לקסוס | 781 | 767 | 1.8% | |
27 | ג'יפ | 513 | 559 | 8.2%- | |
28 | מיני קופר | 352 | 389 | 9.5%- | |
29 | קאדילאק | 322 | 362 | 11.0%- | |
30 | אינפיניטי | 302 | 226 | 33.6% | |
31 | אלפא רומיאו | 294 | 383 | 23.2%- | |
32 | סאנגיונג | 209 | 58 | 186 | 12.4% |
33 | לנד רובר | 189 | 175 | 8.0% | |
34 | אם.ג'י | 189 | 250 | 24.4%- | |
35 | פורשה | 124 | 102 | 21.6% | |
36 | יגואר | 78 | 72 | 8.3% | |
37 | מזראטי | 53 | 97 | 45.4%- | |
38 | סמארט | 42 | 64 | 34.4%- | |
39 | די אס | 42 | 44 | 4.5%- | |
40 | אבארט | 20 | 35 | 42.9%- | |
41 | איווקו | 7 | 0 | ||
42 | אסטון מרטין | 5 | 11 | 54.5%- | |
43 | פרארי | 4 | 6 | 33.3%- | |
44 | סייק | 0 | 0 | ||
45 | קרייזלר | 0 | 44 | ||
46 | דוד'ג | 0 | 0 | ||
47 | גרייט וול | 0 | 0 | ||
48 | ביואיק | 0 | 0 | ||
49 | לנציה | 0 | 0 | ||
סה"כ | 163097 | 1993 | 168197 | 3.0%- |