מיני מסירה את הלוט מעל הקאנטרימן 2024 החדש, דור שלישי לקרוסאובר של מיני שהוא גם הדגם הגדול ביותר של המותג. מיני קאנטרימן 2024 הוא דגם חדש מהיסוד והוא ישווק לראשונה גם בשתי גרסאות חשמליות לצד גרסאות בנזין ודיזל, שיוצגו בשלב מאוחר יותר.
הקאנטרימן החדש מבוסס על הפלטפורמה של ב.מ.וו X1 החדש ושני הדגמים חולקים מכלולים משותפים רבים, כולל את אותה מערכת הנעה חשמלית. לקאנרטימן החדש אורך של 4,433 מ"מ, רוחב של 1,843 מ"מ, גובה של 1,656 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,692 מ"מ, לעומת הדגם היוצא מדובר בתוספת משמעותית של 120 מ"מ לאורך, 20 מ"מ לרוחב, 100 מ"מ לגובה ו-22 מ"מ לבסיס הגלגלים, כך שמדובר בגידול משמעותי מאוד לעומת הדגם היוצא.
גם תא המטען הרוויח מהגידול המשמעותי במידות והוא מציע כעת נפח של 460 עד 1,450 ליטר וגם הנוסעים מאחור נהנים ממרווח משופר לרגליים, מושבים הנעים על מסילה באורך של 13 ס"מ ומשענות גב עם אפשרות להטייה בזווית של עד 12 מעלות לאחור.
כאמור, בשלב זה מיני מציגה רק את הגרסאות החשמליות של הדגם, הקאנטרימן E מצויד במנוע חשמלי קדמי בהספק של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.6 שניות ומהירות מרבית של 170 קמ"ש. הקאנטרימן SE הבכיר מצויד במערכת הנעה חשמלית כפולה בהספק כולל של 313 כ"ס ומומנט מרבי של 50.3 קג"מ וכאן זה כבר מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.6 שניות ולמהירות מרבית של 180 קמ"ש.
שני הדגמים מצוידים בסוללה זהה בקיבולת של 64.7kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של 462 ק"מ או 433 ק"מ, בהתאמה. טעינה מהירה DC אפשרית עד להספק של 130kW וטעינה ביתית אפשרית עד להספק של 11kW ולקוחות שירצו בכך יוכלו לשדרג למטען פנימי 22kW.
העיצוב החיצוני של הקאנרטימן החדש הוא אבולוציה מודרנית ומתוחכמת יותר לעיצוב של הדגם היוצא. פנסי החזית החדשים כבר לא תחומים במסגרת כרום וכך גם הפנסים האחוריים שזכו למראה מודרני יותר, אך עדיין עם חתימת תאורה בצורת דגל בריטניה. העיצוב החדש תוכנן תוך הקפדה רבה על הפחתת מקדם הגרר כך שלדגם החדש מקדם גרר Cd של 0.26 בלבד לעומת 0.31 בדגם היוצא. רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין 4 סגנונות עיצוב שונים, כולל JCW ליין למראה ספורטיבי יותר.
תא הנוסעים עוצב מחדש לחלוטין והוא באווירה דומה למה שפגשנו במיני האצ'בק החדשה, התוצאה היא תא נוסעים מינימליסטי יותר, מודרני יותר, מתוחכם יותר ולצד זה גם טכנולוגי יותר. כמו במיני האצ'בק גם כאן נמצא מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך OLED עגול בקוטר "9.4 המופעל באמצעות מערכת ההפעלה החדשה של מיני, MINI Operating System 9, המבוססת על אנדרואיד וכוללת, בין היתר, קישורית 5G, תפעול קולי, עדכוני OTA, חיבור לאפליקציה לשליטה מרחוק, תמיכה במפתח דיגיטלי UWB, חנות אפליקציות ועוד.
מיני קאנטרימן היא המכונית הראשונה של מיני לקבל מערכת נהיגה סמי-אוטונומית מתקדמת המאפשרת נהיגה ללא אחיזה בהגה, אך עם מבט לכביש, עד למהירויות של 60 קמ"ש בכבישים בינעירוניים. לצד זה נמצא גם מערכת חניה אוטומטית מתקדמת המאפשרת בנוסף את החניית הרכב באמצעות המכשיר הסלולרי מחוץ לרכב.
מיני מבטיחה שהקאנטרימן החדש שומר על הערכים של המותג בכל הקשור להתנהגות כביש וחיבור לנהג. לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה הכולל, לדוגמה, מצב GO-KART המחדד את כל מערכות הרכב כולל הבולמים לטובות ניהוג דינאמי יותר ומהצד השני נוכל למצוא את מצב Green לשיפור הנצילות וטווח הנסיעה. אם תרצו, לכל המצבים האלו מתלווה פס קול ייחודי המושמע דרך הרמקולים של מערכת השמע.