לוסיד אייר ספיר
לוסיד אייר ספיר.
לוסיד אייר ספיר
לוסיד אייר ספיר.

המכונית הזו, לוסיד אייר ספיר (Sapphire), נדמה כי נולדה למען מטרה אחת בלבד, להציב תחרות לטסלה מודל S פלייד המהירה יותר בכל הקשור לנתון התאוצה 0-100 קמ"ש ובעיקר נתון התאוצה הפופולרי ביותר בארה"ב, מרוץ לרבע מייל, אחרת קצת קשה להסביר למי בדיוק היה חסר משהו ברכב פאר גדול ומרווח כמו לוסיד אייר דרים עם שני מנועים חשמליים והספק כולל של 1,111 כ"ס. 

 

כמובן שזה נחמד לחשוב כי המכונית הזו נולדה רק כתשובה לטסלה, אך למעשה מדובר בדגם המשיק סוג של מותג משנה עבור דגמי הביצועים של לוסיד, תחשבו על משהו כמו AMG של מרצדס או RS של אודי.  כל דגמי הביצועים של לוסיד יזכו לתוספת "ספיר" בשם הדגם. 

 

לוסיד אייר ספיר
עם שלושה מנועים חשמליים.

הלוסיד אייר ספיר מצוידת בשלושה מנועים חשמליים, שניים מאחור ואחד מלפנים, היוצרים יחדיו הספק כולל של "מעל ל-1200 כ"ס", כמה מעל? בשלב זה לוסיד לא חושפת את הנתון הסופי (1235 כ"ס). בשורה התחתונה, לפי לוסיד לדגם אייר ספיר נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של פחות מ-2.0 שניות, נתון תאוצה לרבע מייל של פחות מ-9 שניות, נחשב לנתון מדהים לרכב בייצור סדרתי ומהיר מזה של המודל S פלייד, נתון תאוצה 0-160 קמ"ש של פחות מ-4 שניות ומהירות מרבית של מעל ל-320 קמ"ש. את יחידת ההנעה הזו מזינה באלקטרונים סוללת 800V בקיבולת של 118kWh שהיא הסוללה הגדולה ביותר של לוסיד המאפשרת לדגם טווח נסיעה של כ-687 ק"מ. 

 

לוסיד אייר ספיר
לוסיד אייר ספיר.

נתוני ביצועים בקו ישר, מדהימים ככל שיהיו, לא הופכים דגם לדגם ביצועים של ממש ולכן בלוסיד השקיעו גם בשדרוג שאר היכולות הדינמיות, מערכת הבלימה שודרגה למערכת בלימה קרמית בכדי לספק לנהג מערכת המסוגלת לעמוד בעומס גבוה לאורך זמן, חשוב עוד יותר במשקלים הגבוהים של רכבים חשמליים, נמצא גם כיול שונה למתלים עם בולמים וקפיצים חדשים וקשיחים יותר (אדפטיביים), תותבים קשיחים יותר בחיבור זרועות המתלה לשלדה וכן כיול שונה וייעודי לבקרת היציבות, למערכת ההיגוי ולשאר מערכות הבקרה הדינמיות. 

 

לצד זה נמצא חישוקי סגסוגת קלים בקוטר "20 מלפנים ו-"21 מאחור הנועלים צמיגי מישלין PS4s בגרסה מיוחדת עבור הדגם ובמידות של 265/35 מלפנים ו- 295/30 מאחור. המעבר לשני מנועים חשמליים מאחור נועד פחות בשביל תוספת הכוח אלא ובעיקר בכדי לספק שליטה מלאה ומהירה יותר על המומנט העובר לכל אחד מהגלגלים מאחור בכדי להגדיל את היכולת לסבסב את הרכב על צירו. 

 

לוסיד אייר ספיר
לוסיד אייר ספיר.

בצד הויזואלי נוכל למצוא מספר שדרוגים כגון דיפיוזר אחורי מקרבון להגדלת כוח ההצמדה, חצאיות צד בולטות יותר, אופציה לכיסוי קרבון לחישוקי הגלגלים, ספוילר אחורי בולט יותר וכמובן שגם אופציה לצבע כחול ספיר חיצוני. בתא הנוסעים נוכל למצוא מושבי ספורט עם תפירה בכחול, גלגל הגה בעיטוף אלקנטרה ותצוגה ייעודית לדגם ביצועים בלוח המחוונים ובמסך השליטה המרכזי - כמו מדידת נתוני תאוצה והקפת מסלול. 

 

לוסיד אייר ספיר
לוסיד אייר ספיר.

פנקס ההזמנות לדגם ייפתח בחודש הבא כאשר מחיר הבסיס לדגם עומד על החל מ-$249,000. המסירות של הדגם יחלו בשנה הבאה ובלוסיד מבטיחים שלכל דגמי החברה העתידיים תהיה גם גרסת ביצועים "ספיר". 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 6

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.