5 כוכבים ל- ב.מ.וו סדרה 1 ו-3 החדשות, רק 4 כוכבים לפיג'ו 208 וג'יפ צ'ירוקי המחודש.
ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק והבטיחות שערך לדגמים החדשים הבאים: 2020 פיג'ו 208 החדשה, 2020 ב.מ.וו סדרה 1 החדשה, ב.מ.וו סדרה 3 החדשה ו- ג'יפ צ'ירוקי המחודש.
פיג'ו 208 החדשה זכתה לציון של 4 כוכבים בלבד ולא לציון מלא של 5 כוכבים. הסיבה לכך היא שהדגם לא השיג את ציון המינימום של 60% בהגנה על הולכי רגל כך שלמרות תוצאות טובות יחסית בשאר סעיפי המבחן, הדגם לא יכל להשיג את הכוכב החמישי. הדגם זכה לציון טוב של 91% בהגנה על נוסעים בוגרים, אך נרשמה הערה על הגנה גרועה בהגנה על העורף של הנוסע האחורי מפני פגיעת "צליפת שוט" והגנה ממוצעת בלבד בהגנה על חזה הנהג. ההגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור מצוינת ללא כל הערה מיוחדת.
פיג'ו 208 החדשה מצוידת כסטנדרט בבלימה אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל (אך לא רוכבי אופניים) ובבקרת סטייה מנתיב אקטיבית. הדגם סיפק לנהג התראות בזמן מספק לתגובה ברוב התרחישים אך ביצועי מערכת הבלימה האוטונומית באופן כללי היו בינוניים בלבד.
ב.מ.וו סדרה 1 החדשה, אותה נפגוש בישראל לקראת סוף השנה, זכתה אמנם לציון של 5 כוכבים אך בחברה לא צריכים להיות שמחים על כך שכן במבחני הריסוק הדגם השיג תוצאות בינוניות בלבד. הדגם זכה לציון נמוך יחסית של 83% בלבד בהגנה על נוסעים בוגרים, בעיקר בשל הגנה חלשה על החזה של נוסע בוגר מאחור. מספיק להסתכל על הציונים המעולים של סדרה 3 החדשה בכדי להבין שמשהו כאן לא יצא כמו שצריך, אולי בשל המעבר להנעה קדמית בסדרה 1 החדשה?. אלו לא ביצועים שאנחנו מצפים לראות ברכב פרימיום.
בניגוד להגנה הבינונית על נוסעים בוגרים, הדגם הציג הגנה מצוינת על ילדים במושבי בטיחות ומערכות הבטיחות המתקדמות שבדגם הציגו ביצועים טובים מאוד בכל סעיפי המבחן.
ב.מ.וו סדרה 3 החדשה הציגה ביצועים מרשימים בכל סעיפי המבחן, כולל ציון מרשים של 97% בהגנה על נוסעים בוגרים. לדגם לא נרשמה כל הערה מיוחדת וכמו בסדרה 1, מערכות הבטיחות המתקדמות הציגו ביצועים מצוינים.
ג'יפ צ'ירוקי המחודש זכה לציון של 4 כוכבי בטיחות בלבד עם ציונים של 80% בהגנה על נוסעים בוגרים ו-78% בהגנה על ילדים במושב האחורי. הדגם אמנם הציג ציונים סבירים בהגנה על נוסעים בוגרים וטובים בהגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור, אך הסיבה העיקרית לציונים הבינויים היא התפקוד הבינוני בלבד של מערכות הבטיחות המתקדמות שבדגם.