הטוארג וה-A6 הצטיינו כצפוי במבחן הריסוק של ארגון NCAP, הג׳מני החדש הסתפק בשלושה כוכבים בלבד.
ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP מפרסם את תוצאות סבב מבחני הריסוק האחרון שערך הארגון לדגמים הבאים: פולקסווגן טוארג החדש, אודי A6 החדשה, פורד טורנאו קונקט המחודש ולסוזוקי ג׳מני החדש.
שני הדגמים החדשים של קבוצת פולקסווגן, הטוארג וה-A6, אשר הושקה לאחרונה בישראל, הציגו כצפוי רמה גבוה של בטיחות במסגרת המבחן עם ציון כולל של חמישה כוכבים. שני הדגמים מצוידים כסטנדרט במערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים ובקרת סטייה מנתיב (ומערכות בטיחות רבות נוספות).
הטוארג החדשה השיג ציון של 89% בהגנה על נוסעים בוגרים, 86% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור, 72% בהגנה על הולכי רגל ו-81% בעזרי בטיחות. הטוארג זכה להערה על הגנה בינונית בלבד על חזה הנהג והנוסע האחורי, מערכת הבטיחות מתקדמות תפקדו באופן משביע רצון כמעט בכל התסריטים הנבחנים.
אודי A6 הגנה יותר טוב על חזה הנוסעים אך עדיין אל בציון מושלם וגם בה מערכות הבטיחות תפקדו באופן משביע רצון. לדגם ציון של 93% בהגנה על נוסעים בוגרים, 85% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות, 81% בהגנה על הולכי רגל ו-76% בעזרי בטיחות.
הערה: ברוב המקרים תגלו שהציון בהגנה על נוסעים בוגרים גבוה יותר מהציון בהגנה על ילדים. אם ניקח לדוגמה את הטוארג, הוא הגן באופן כמעט מושלם על הילדים במבחן הריסוק עצמו, אך הציון נפגע בשל הרצון של ארגון Euro NCAP לדחוף את היצרנים להתקין כמה שיותר אופציות לעיגון המושבים ברכב. לדוגמה, רוב היצרנים לא מתקינים עיגון מסוג ISOFIX במרכב השורה השנייה, למרות שזה המיקום הבטוח ביותר ברכב. על זה הארגון מפחית מציון הבטיחות של הרכב.
סוזוקי ג׳מני החדש לא הרשים במיוחד מבחן וזכה לציון כולל של 3 כוכבים בלבד. לדגם ציון של 73% בהגנה על נוסעים בוגרים, 84% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות, 54% בהגנה על הולכי רגל (ציון 60% הוא חובה עבור חמישה כוכבים) ו-50% בעזרי בטיחות.
הג׳מני זכה לשלל הערות, כך לדוגמה במבחן ריסוק בסטייה חלקית כרית האוויר לא התנפחה מספיק וראש הנהג פגע בגלגל ההגה והמרכב הציג דפורמציה משמעותית.