יונדאי קונה מבחן ריסוק 2017
חמישה כוכבים ליונדאי קונה (Kona).
יונדאי קונה מבחן ריסוק 2017
חמישה כוכבים ליונדאי קונה (Kona).

חמישה כוכבים ליונדאי קונה, קיה סטוניק וטויוטה יאריס, רק שלושה כוכבים לדאצ'יה דאסטר החדש.

 

ארגון הבטיחות האירופאי סגור את שנת 2017 עם מבחן רחב הקיף ל-15 דגמים, שבעה דגמים חדשים לחלוטין והשאר הם דגמים חדשים אך המבוססים על הדגם הקודם או דגמים שהיצרן החליט להאריך את אורך חיי הדגם, כדוגמת הג'ולייטה של אלפא רומיאו.

 

יונדאי קונה, הקרוסאובר העירוני של יונדאי אשר ישווק בישראל בינואר 2018, זכה לציון מרבי של חמישה כוכבים ובסך הכל הציג רמה טובה של הגנה על הנוסעים, בוגרים או ילדים. ניקוד הופחת לדגם בשל העובדה שמערכת בלימה אוטונומית לא משווקת כסטנדרט בכל רמות הגימור. אנחנו יכולים לומר שבישראל, הצפי הוא שכל רמות הגימור יצוידו במערכת בלימה אוטונומית והתראה על סטייה מנתיב - לפחות.

 

קיה סטוניק, הקרוסאובר העירוני של קיה, נבחן פעמיים - עם או בלי מערכת בטיחות מתקדמת שגם כאן לא מוצעת בכל רמות הגימור של הדגם בשוק האירופאי. כמו במקרה של הקונה, אנחנו מאמינים כי בישראל הדגם ישווק עם המערכת כסטנדרט בכל רמות הגימור. ללא מערכות בטיחות מתקדמות, הדגם זכה לציון של שלושה כוכבים, זאת למרות שבסך הכל הדגם הציג ביצועים טובים במבחן (אך פחות טובים מאלו של הקונה) עם הגנה סבירה-טובה על הנוסעים. הדגם המצויד במערכת, זכה לציון המרבי של חמישה כוכבים, זאת כמובן בזכות האפשרות שמערכות אלו יכולות למנוע לחלוטין תאונה או להפחית את חומרתה.

דאצ'יה דאסטר החדש, שהוא בסך הכל מתיחת פנים מקיפה מאוד לדגם היוצא, זכה לציון של שלושה כוכבים בלבד ומערכות בטיחות מתקדמות לא מוצעות עם הדגם, גם לא כאופציה. למרות שלדאסטר ציון דומה לסטוניק - ללא מערכות בטיחות מתקדמות, הוא הציג ביצועים חלשים בהגנה על נוסעי הרכב, כולל סכנה לפגיעת ראש חמורה לנהג.

 

מכונית הספורט קופה קיה סטינגר ו-ב.מ.וו סדרה 6 GT, זכו שתיהן לציון מרבי של חמישה כוכבים, גם רכב הפנאי החדש של יגואר, F-פייס, זכה לציו המרבי. דגמים אלו משווקים עם מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט.

 

רכב הפנאי החדש של MG, ה- MG ZS, זכה לציון של שלושה כוכבים אך הציג ביצועים טובים אך פחות מהדאסטר של דאצ'יה בהגנה על מבוגרים וילדים. כמו הדאסטר, גם דגם זה משווק ללא כל מערכות בטיחות מתקדמות.

בנוסף לדגמים אלו, הארגון בחן כאמור דגמים מחודשים או כאלו המשווקים במשך זמן רב ללא דגם מחליף. למעט היאריס החדשה של טויוטה, אשר זכתה לציון של חמישה כוכבים ומשווקת עם מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט, שאר הדגמים הציגו ציונים בינוניים למדי. הג'ולייטה של אלפא רומיאו לדוגמה, זכתה לציון של 3 כוכבים בלבד, גם כי הדגם לא מוצע עם מערכות בטיחות מתקדמות וגם כי הוא הציג ביצועים נמוכים בהגנה על הנוסעים, בוגרים או ילדים. כאשר הדגם נבחן לראשונה בשנת 2010, הוא זכה לציון של חמישה כוכבים עם ציונים גבוהים בכל סעיפי המבחן. פיאט פונטו, אותה עדיין ניתן לרכוש באיטליה לדוגמה, זכתה לציון של אפס כוכבים, זאת בשל העבודה שבכל סעיפי המבחן הדגם לא הגיע לרף המינימום שהציב הארגון לכל סעיף.

 

זו שוב ההזדמנות להזכיר לכם שלא להסתפק בציון הכוכבים אלא להיכנס בפועל לאתר Euro NCAP להוריד את סיכום המבחן בקובץ PDF ולעבור סעיף סעיף. כך לדוגמה תגלו שלמרות של-DS3 ציון של שלושה כוכבים, הביצועים של הדגם במבחן נמוכים משמעותית מאלו של הסטוניק אשר זכה לציון דומה: DS3 זכתה לציון של 37% בלבד בהגנה על ילדים במושב האחורי, הסטוניק לעומת זאת זכה לציון של 84%.

 

טבלת תוצאות מבחני ריסוק NCAP 2017 דצמבר

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.