לקראת החשיפה הרשמית בינואר 2023, מאזדה חושפת תמונת טיזר ראשונה לקרוסאובר CX-90 ובמקביל היא מצהירה כי הדגם ישווק עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין מכוונת ביצועים. מאזדה מציינת בנוסף כי מדובר ביחידת הנעה בכיול ייעודי לשוק האמריקאי בו חיסכון, זה לא היעד הראשון של מערכת הנעה היברידית פלאג-אין.
בשלב זה למאזדה יש מערכת הנעה היברידית פלאג-אין אחת, זו שהוצגה עם מאזדה CX-60 החדש עבור השוק האירופי. מערכת זו משלבת מנוע 2.5 ליטר עם מנוע חשמלי בהספק של 135 כ"ס, תיבת 8 הילוכים ומערכת הנעה כפולה. למערכת הספק כולל של 327 כ"ס ומומנט מרבי של 50.9 קג"מ.
האם זו המערכת שתשרת גם את דגם CX-90 אך בכיול קצת שונה? יתכן מאוד שכן אבל עבור דגם הפרימיום הגדול ביותר של מאזדה היינו מצפים לפגוש שילוב של אחד ממנועי השישה צילינדרים החדשים של מאזדה ולא מנוע ארבעה צילינדרים כמו בדגם CX-60.
כאן אולי המקום לקצת תזכורת, מאזדה הכריזה אשתקד כי במהלך השנים 2022 עד 2023 היא תשיק חמישה דגמי קרוסאובר חדשים עבור המותג, שניים לאירופה ושלושה לשוק האמריקאי. אחד הדגמים לשוק האמריקאי הוא מאזדה CX-50 שהוא סוג של גרסה קשוחה יותר למאזדה CX-5.
מעבר לדגם זה כל שאר הדגמים הם חלק מהתוכנית של מאזדה להיכנס לשוק הפרימיום וזה כולל שימוש בפלטפורמת הנעה אחורית, מנועי שישה צילינדרים בטור חדשים, בנזין ודיזל, ותיבת 8 הילוכים אוטומטית חדשה לרכבים בעלי מנוע אורכי. עבור השוק האירופי מאזדה תציג את הדגמים CX-60 עם חמישה מושבים או CX-80 עם שבעה מושבים ועבור השוק האמריקאי מאזדה תשיק שני דגמים מקבילים אך כנראה קצת גדולים יותר, מאזדה CX-70 ומאזדה CX-90 בהתאמה.