מאזדה מציבה רף עליון למשקל ה- MX-5 מיאטה 2012, לא יותר מ-990 ק"ג שזה כמעט משקלה של ה- MX-5 הראשונה.
אתם מכירים את הסיפור הזה, בהתחלה אתה מחמיא לה וזה נראה שזה תמיד ישאר כך, המשחק איתה נפלא וכיף להחליף תנוחות, עם השנים היא מוסיפה משקל, עדיין נראית טוב אבל זה כבר לא זה, אתה קצת מתבייש להגיד לה, רק רומז קצת, אבל אתה יודע בפנים שזה כבר לא זה. לא מדובר באישה, אני מדבר כמובן על המיאטה, מאזדה MX-5. היא עדיין מסובבת ראשים ועדיין יכולה להחסיר לכם פעימה, אבל היא איבדה את הקסם הראשוני שהיה לה.
כשהוצג הדור הראשון של המיאטה (NA) ב-1989 היא שקלה רק 940 ק"ג (עד 990 ק”ג תלוי בדגם) . השנים חלפו והדור השלישי כבר הוסיף לעצמו יותר מ- 200 ק"ג. נכון שהיא עדיין קלה יחסית, אך זו הסיבה העיקרית לכך שהיא כבר לא כמו פעם, לכן מאזדה מצהירה, שה- MX-5 הבאה, שצפוייה לצאת לאוויר העולם ב-2012, תהיה קרובה מאוד במשקלה לזו המקורית.
היא עדיין תשמור על חלוקת משקל של 50/50 בכדי להציע התנהגות כביש מאוזנת. מאזדה MX-5 הבאה תשתמש במנוע חדש מסדרת ה- Sky-G . סדרת המנועים הזו תשרת את כל דגמי מאזדה הבאים והיא תאפשר חיסכון בצריכת הדלק של יותר מ-15%. לפי מאזדה המנוע משודך לתיבה אוטומטית, המתפקדת מבחינת התחושה כתיבת כפולת מצמדים. לפי מאזדה, צריכת הדלק של ה-MX-5 הבאה תהיה מעל 20 ק"מ לליטר.