בעוד שמרבית יצרני הרכב מאירופה בחרו בפתרון של מנועי טורבו קטני נפח ומערכת מיקרו-היברידית לשיפור צריכת הדלק והפחתת פליטת המזהמים במנועי בעירה פנימית, במאזדה, כמו תמיד, עושים את זה אחרת באמצעות שיפור הבעירה של תערובת הדלק אוויר בחלל הצילינדר.
שיפור הבעירה מאפשר בין היתר להגדיל את יחס הדחיסה שהוא המדד הקובע את נצילות המנוע, מכאן היצרן יכול להחליט אם הוא רוצה יותר ביצועים או שיפור של צריכת הדלק, במקרה של מנוע ה-1.5 ליטר של מאזדה 2 בחברה בחרו הערוץ השני.
באמצעות יצירה של מערבולת אלכסונית של דלק אוויר בחלל הצילינדר מאזדה הצליחה להשיג בעירה אחידה ומהירה יותר מה שאפשר להגדיל את יחס הדחיסה במנוע מ- 12:1 ליחס דחיסה של 14:1 והתוצאה של זה היא שיפור של 6.8% בצריכת הדלק. ההספק המרבי נותר ללא שינוי אך המומנט המרבי במנוע המעודכן מתקבל מוקדם יותר ב-3,500 סל"ד לעומת 4,000 סל"ד. מאזדה תשווק את שני המנועים זה לזה צד.