מאזדה, החלה בשיווקה של MX-5/מיאטה 2012, לאחר שזו זכתה למתיחת פנים קלה הכוללת בעיקר שיפור של תגובת המנוע והבלמים וחזית חדשה.
מאזדה הציגה לפני מספר חודשים ביפן את מתיחת הפנים למאזדה MX-5, הרודסטר של מאזדה (דור שלישי NC), ובימים אלו, מאזדה החלה בשיווקו של הדגם החדש/מחודש גם באירופה. מתיחת הפנים הקלה לדגם כוללת חזית חדשה ואגרסיבית/ספורטיבית יותר, מיפוי מחדש לתגובת הדוושה ושדרוג מערכת הבלימה.
חיצונית, השינוי מינורי לחלוטין ומתרכז אך ורק בחזית מחודשת עם פגוש קדמי חדש המכיל גריל פחות חייכן ועגול ויתר גברי וזוויתי, ביחד עם עיצוב חדש לפנסי הערפל. העיצוב מחדש של הפגוש הקדמי נועד בנוסף לשפר את זרימת האוויר סביב החזית.
בתחום המכני, מהנדסי מאזדה כיולו מחדש תוכנת ניהול המנוע (בדגמים הידניים בלבד), בכדי לשפר את התגובה להאצה ויחד עם זאת לספק תגובה לינארית יותר למהלך הדוושה, במיוחד בסל"ד נמוך. בנוסף לכך, במאזדה שיפרו את מערכת הבלימה (מגבר הבלם) בכדי לספק היזון חוזר טוב יותר מדוושת הבלימה. סך העדכונים האלו נועדו לשפר את תגובת המכונית בבלימה לפני סיבוב או בהאצה ביציאה מהסיבוב.
עם מתיחת הפנים, מאזדה MX-5 החדשה/מחודשת זוכה בחידוש בטיחותי – מכסה מנוע אקטיבי להקטנת הפגיעה בהולכי רגל בזמן תאונה. זה נעשה כחלק מהדרישות החדשות באירופה בתחום ההגנה על הולכי רגל.
בתחום המנועים אין שינוי וה-MX-5 עדיין תוצע עם מנוע 1.8 ליטר 125 כ"ס או 2.0 ליטר עם 160 כ"ס.
מאזדה MX-5 שהוצגה לראשונה בשנת 1989, היא הרודסטר המצליחה והנמכרת בעולם עד היום. הדור הרביעי והחדש של מאזדה MX-5 יוצג רק במהלך שנת 2014. הדגם החדש יפותח במשותף עם אלפא רומיאו שתזכה גם היא לרודסטר חדשה עבור אלפא רומיאו ב-2015.