מאזדה הציגה אמש תוכנית אסטרטגית מעודכנת עבור המותג ואפשר לומר שהשורה התחתונה שלה היא הגדלה משמעותית של תמהיל המכירות של רכב חשמלי עד לשנת 2030 מנתח מכירות של 25% בלבד לנתח של 40%. את זה מאזדה תעשה באמצעות השקעה של 11 מיליארד דולר בתוכנית החשמול שלה.
בסוף המצגת שפרסה את התוכנית האסטרטגית של החברה לשנים הבאות, מאזדה הציגה דגם קונספט הרומז על רכב ספורט חשמלי וכמו כל דגמי הקונספט של מאזדה בשנים האחרונות, העיצוב מרהיב בהחלט. אנחנו לא יודעים לומר האם מדובר באיזה רמז לדגם עתידי, אך הקונספט הזה משמש את מאזדה לומר לנו כי הם "מחויבים להמשיך לייצר רכבים מלהיבים עבור הנהג".
התוכנית האסטרטגית של מאזדה בנויה, כמו כל דבר בצבא, משלושה חלקים/שלבים. השלב הראשון (2022-2024) יתמקד בצד המחקר והפיתוח ולשם כך מאזדה יצרה מספר מיזמים משותפים עם חברות ביפן בכדי לפתח מערכות הנעה חשמליות, סוללות, שבבים, טכנולוגיות ייצור, בניית שרשרת אספקה ועוד. השלב השני (2025-2027) הוא שלב המעבר בו מאזדה תחל לייצר ולהציג מגוון דגמים היברידיים וחשמליים על בסיס פלטפורמת SKYACTIV MSSA ועל בסיס פלטפורמת SKYACTIV EV הייעודית לרכבים חשמליים. בשלב השלישי (2028-2030) מאזדה תתרכז בהשקה של דגמים חשמליים חדשים נוספים עבור סין ועבור השוק הגלובלי.
ביישום מלא של התוכנית מאזדה צופה כי עד לשנת 2030 כל דגמי החברה יעשו שימוש בהנעה חשמלית, חלקית בדגמים היברידיים או מלאה בדגמים חשמליים. עד לשנת 2035 מאזדה שואפת להגיע לאיזון פליטות פחמן בכל המפעלים שלה, בשנת 2040 להשיג יעד של אפס הרוגים בדגמי החברה ועד לשנת 2050 להגיע לאיזון מלא של פליטות פחמן בכל פעילות החברה.
בשלב זה מאזדה לא מציינת כמה דגמים חשמליים היא מתכננת להשיק עד לשנת 2030, אך עד לשנת 2025 היא תשווק שלושה דגמים כאלו. מה שאנחנו לא יודעים לומר זה האם מדובר בשלושה דגמים שונים או בשלוש גרסאות שונות לדגם MX-30 החשמלי, שבקרוב יזכה לגרסת מאריך טווח בדגם MX-30 R-EV שיוצג בינואר 2023.