מאזדה חושפת את ה-MX-5 החדשה לשנת 2015 עם עיצוב דרמתי ולא צפוי. ה-MX-5 החדשה קלה יותר, מהירה יותר וכמכונית החוגגת 25 שנות דגם, מאזדה מבטיחה שהיא תהיה מהנה במיוחד לנהיגה.
תכירו, זו מאזדה MX-5 החדשה. לאחר המתנה ארוכה ואין סוף שמועות וספקולציות, מאזדה הסירה היום (ד') לראשונה את הלוט מעל מאזדה MX-5 החדשה - דור רביעי (ND) למכונית הרודסטר המצליחה והנמכרת בכל הזמנים, מכונית שלפני 25 שנה הראתה לבריטים ולעולם איך אפשר וצריך לעשות מכונית רודסטר קטנה, קלה ומהנה לנהיגה שתהיה גם "עממית" במחירה וגם אמינה וזולה יחסית לתחזוקה.
אם יש דבר אחד שלא מפתיע במאזדה MX-5 החדשה זה העיצוב. זה לא שהוא לא מרשים ולמעשה הוא מפתיע למדי, פשוט לאור עיצובי מאזדה האחרונים בהשראת שפת העיצוב KODO, לא ציפינו למשהו פחות ממרהיב וזה גם מה שקבלנו.
אין ספק כי מעצבי מאזדה לקחו כאן החלטה אמיצה ובמקום אבולוציה עיצובית צפויה כפי שהיה עם שני הדורות האחרונים של הדגם, קיבלנו מהם רבולוציה ועיצוב שאי אפשר להישאר אליו אדישים ואין ספק שהחרטום הלא שגרתי של הדגם עוד יגרור דיונים רבים בקרב חובבי הרכב בעולם.
פרטים טכניים? את רובם מאזדה שומרת למועד מאוחר יותר כך שאפשר להמשיך עם משחק הניחושים "מה מאזדה הציבה בחרטומה של ה-MX5 החדשה?”. מה בכל זאת יותקן בחזית הדגם? מאזדה ככל הניראה תציע את ה-MX-5 החדשה עם שני מנועים ארבעה צילינדרים בטכנולוגיית SKYACTIV עם הזרקת דלק ישירה, האחד בנפח של 1.5 ליטר והשני בנפח של 2.0 ליטר. ההספקים צפויים לעמוד על בין 140 כ”ס ל-180 כ”ס בהתאמה.
זה אמנם לא נשמע הרבה וזה גם לא הרבה יותר מהדגם הנוכחי, אך צריך לזכור שה-MX-5 החדשה קלה יותר "בסביבות 100 ק"ג" מהדגם הנוכחי, כלומר כ-1000 ק"ג בלבד ובכל מקרה, מאזדה MX-5 מעולם לא הייתה מכונית למחפשי הביצועים בקו ישר, בשביל זה יש אין סוף של אופציות בשוק הרכב, אלא מכונית לנהגים שפשוט אוהבים נהיגה ומשחקי שליטה ברכב, אלו שמחפשים את הסיבוב הבא ולא את הרמזור הבא.
עם אורך של 3,915 מ"מ, רוחב של 1,730 מ"מ, גובה של 1,235 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,315 מ"מ, מאזדה MX-5 החדשה קצרה ב-105 מ"מ מהדגם היוצא, רחבה ממנו ב-10 מ"מ, נמוכה יותר ב-20 מ"מ ובסיס הגלגלים התקצר ב-15 מ"מ. כפי שניתן לראות בתמונות וכפי שמאזדה חשפה לפני מספר חודשים, המנוע שמותקן בצורה אורכית יושב נמוך יותר מבעבר ומרכז הכובד שלו נמצא מאחורי הציר הקדמי. חלוקות המשקל בדגם עומדת על 50/50 ומערך המתלים בדגם מבוסס על מתלה עצמות עצה כפולות מלפנים ורב חיבורי מאחור.
תא הנוסעים של הדגם מעוצב בהשראת תאי הנוסעים של דגמי מאזדה האחרונים, כגון מאזדה 3 או מאזדה 2 החדשה. גם ב-MX-5 נמצא את מערכת המולטימדיה MZD-Connetct שהוצגה לראשונה עם מאזדה 3 החדשה.