מאזדה CX-60
מאזדה CX-60.
מאזדה CX-60
מאזדה CX-60.

בזמן שכל יצרני הרכב נוטשים את מנועי הדיזל, מאזדה מציגה מנוע דיזל חדש שישרת את דגם CX-60 החדש ובהמשך גם את דגם CX-80, גרסה השבעה מושבים של הדגם אותה מאזדה תשיק בשנה הבאה. דגם הדיזל מצטרף אל דגם הפלאג-אין PHEV שהוצג מוקדם יותר השנה לו הספק כולל של 327 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 63 ק"מ. 

 

מנוע הטורבו דיזל הזה, e-Skyactiv D, הוא מנוע חדש לחלוטין במאזדה המתבסס על ארכיטקטורת מנועי השישה צילינדרים בטור החדשים של החברה. למנוע נפח של 3.3 ליטר והוא ישווק בשתי גרסאות הספק, האחת עם 200 כ"ס בשילוב עם הנעה אחורית בלבד והשנייה בהספק של 254 כ"ס ומומנט מרבי של 56 קג"מ עם הנעה כפולה i-Activ AWD. האות e בשם המנוע מציינת כי המנוע הזה עושה שימוש בסיוע היברידי 48V בהספק של 17 כ"ס ומומנט של 15.6 קג"מ. 

 

מאזדה CX-60 דיזל
מנוע שישה צילינדרים דיזל מתקדם.

שני המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית, תיבה חדשה של מאזדה המחליפה את ממיר המומנט בסט מצמדים לטובת פעולה מהירה ויעילה יותר של התיבה (גם למרצדס, לדוגמה, יש תיבה מסוג זה). לדגם ה- 200 כ"ס צריכת דלק משולבת של 20.4 ק"מ לליטר בעוד שלדגם הבכיר נתון צריכת דלק של 18.9 ק"מ לליטר לצד נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.4 שניות. 

 

מאזדה CX-60
מאזדה CX-60.

המנוע הזה עושה שימוש בטכנולוגיית הזרקה/הצתה מתקדמת במיוחד (DCPCI) שבין היתר מאפשרת למנוע הזה לפעול ביחס דחיסה ( 15.2:1) נמוך במיוחד יחסית למנועי דיזל, דבר התורם להפחתה משמעותית של פליטת NOx המאפיינת מנועי דיזל לכל אורך קשת הסל"ד. לפי מאזדה למרות עוד שני צילינדרים, למנוע ה-3.3 ליטר דיזל משקל זהה למנוע ה-2.2 ליטר דיזל של החברה. 

 

מאזדה CX-60
מאזדה CX-60.

 

בשלב מאוחר יותר, מאזדה תוסיף להיצע גם מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים בנזין אשר ישלים את היצע גרסאות ההנעה של הדגם. 

 

החל משנת 2025 מאזדה תחל להציג רכבים חשמליים מלאים אשר יתבססו על פלטפורמת ​​Skyactiv EV שהיא פלטפורמה מודולרית ייעודית לרכבים חשמליים כך שהחברה תוכל להציג על בסיסה מגוון רחב של דגמים בתצורות מרכב שונות. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 11

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.