מאזדה 2 היברידית 2022
מאזדה 2 היברידית.
מאזדה 2 היברידית 2022
מאזדה 2 היברידית.

לא אתם לא טועים, מה שאתם רואים בתמונות זו אכן טויוטה יאריס עם סמלים של מאזדה והיא תשווק באירופה החל מאביב 2022 כמאזדה 2 היברידית, ההיברידית הראשונה של מאזדה (self-charging).

 

יחידת ההנעה ההיברידית שבמאזדה 2 הזו זהה כמובן לאותה יחידת הנעה המוכרת לנו מהיאריס ההיברידית: מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים המספק 92 כ"ס ו-12.2 קג"מ ונעזר במנוע חשמלי המספק 79 כ"ס ו-14.4 קג"מ, יחדיו הם יוצרים יחידת הנעה בהספק משולב של 116 כ"ס המספקת בדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.7 שניות ומהירות מרבית של 175 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת בדגם עומדת על 26.3-25 ק"מ לליטר בהתאם לגודל חישוקי הגלגלים. נתונים המוכרים לנו מהיאריס ההיברידית.

 

מאזדה 2 היברידית
יאריס עם סמל של מאזדה.

כמו ביאריס, תחילת הנסיעה תמיד מתבצעת בעזרת המנוע החשמלי ובשאר זמן הנסיעה מערכת ניהול המנוע משלבת את המנוע החשמלי או מפסיקה את פעולת מנוע הבנזין בכדי להשיג צריכת דלק אופטימלית והפחתה בפליטת מזהמים. בזמן האטה או בלימה, מערכת רגנרציה דואגת להמיר את האנרגיה הקינטית לטובת טעינת הסוללה.

 

מאזדה 2 ההיברידית תיוצר ע"י טויוטה אירופה ותרד מאותו פס ייצור אירופאי של היאריס. המהלך הזה נולד לאור העובדה שלמאזדה יש רק רכב חשמלי אחד באירופה ושאר הדגמים שלה הם דגמי בנזין או דיזל ללא דגמים היברידיים או פלאג-אין, התוספת של דגם היברידי עם פליטת CO2 מתחת לרף של 95 גרם/ק"מ מאפשר לחברה להציג ממוצע פליטות CO2 נמוך יותר לצי הרכבים שלה (היצרנים באירופה משלמים קנס על כל חריגה מעל לממוצע צי רכב של 95 גרם/ק"מ).

 

מאזדה 2 היברידית
רק הסמל שעל ההגה שונה.

זה לא שיתוף הפעולה הראשון של שתי היצרניות בתחום ההנעה ההיברידית, טויוטה מספקת למאזדה טכנולוגיה היברידית עוד משנת 2013, אז מאזדה השיקה ביפן גרסה היברידית של מאזדה 3, ודגמי הפלאג-אין העתידיים של מאזדה (2022-2025) יעשו שימוש בטכנולוגיה היברידית של טויוטה, אך על בסיס מנועי בנזין של מאזדה. בנוסף, בשנים האחרונות בשוק האמריקאי טויוטה לא משווקת שם את היאריס המוכרת לנו אלא גרסת מדבקה למאזדה 2 כפי שמאזדה עושה כעת עם היאריס ההיברידית. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 15

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.