לאחר שחשפנו מוקדם יותר תמונות ראשונות של מאזדה 2 החדשה 2015, מאזדה מודיעה כעת על תחילת הייצור של הדגם ביפן וחושפת אותנו לראשונה אל תמונות רשמיות ומעט, מאוד, פרטים. מאזדה מציגה כעת את ה-2 החדשה בגרסתה לשוק היפני, שם היא משווקת תחת השם דמיו (Demio). את הגרסה האירופאית של הדגם, שלא תהיה שונה מהדגם לשוק היפני, מאזדה תציג בתערוכת פריז באוקטובר.
מאזדה 2 החדשה נושאת את שפת העיצוב העדכנית של מאזדה (KODO) ומעוצבת בהשראת הקונספט האזומי שהוצג בז'נבה מוקדם יותר השנה, וכן, היא בהחלט מזכירה מאזדה 3 קטנה ומהפרופיל לא קשה לזהות את הקשר הישיר לדגם הנוכחי של ה-2. כמו כל דגמי מאזדה העדכניים, העיצוב מרשים וספורטיבי למראה בהתאם למושרת ה-ZOOM ZOOM של מאזדה.
מאזדה 2 החדשה היא מכונית חדשה לחלוטין היושבת על פלטפורמה חדשה וקלה יותר, גרסה מקוצרת לפלטפורמה של מאזדה 3, יחד עם מנועים חדשים, תיבות הילוכים חדשות ועוד. לפי מאזדה ה-2 החדשה מציגה רף חדש של בטיחות בסמגמנט והיא תכלול מערכת בלימה אוטו' ומערכות בטיחות נוספות (i-ACTIVSENSE).
תא הנוסעים, לפחות לפי התמונות, מציג קפיצת מדרגה משמעותית בכל הקשור לעיצוב ואיכות, תחומים בהם הדגם הנוכחי לא מצטיין במיוחד. בהתאם לרמת הגימור, הדגם יצויד במערכת המולטימדיה MZD של מאזדה המשרתת גם את מאזדה 3 החדשה, תצוגה עילית, בקרת אקלים ועוד, גלגל ההגה ולוח מחוונים גם הם הושאלו ישירות מה-3 החדשה. מאזדה כאמור לא חושפת פרטים רבים על הדגם, אך מאזדה 2 החדשה צפויה להציעה מידות הזהות לאלו של דגם הקונספט עם אורך של 4,070 מ"מ, רוחב של 1,730 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,540 מ"מ. לפי מאזדה בכל מקרה, הדגם מרווח יותר מהדגם הנוכחי.
את מאזדה 2 החדשה ישרתו שני מנועים: 1.5 ליטר אטמוספרי SKYACTIV-G בהספק של 75 כ"ס או 107 כ"ס ומנוע 1.5 ליטר טורבו דיזל SKYACTIV-D בהספק של 105 כ"ס ו-25.5 קג"מ. המנועים ישודכו לתיבת 6 הילוכים ידני או לתיבת 6 הילוכים אוטו'.
פרטים נוספים על הדגם, מאזדה תחשוף בהמשך השנה.