אודי TT קלאב-ספורט טורבו היא מכונית קונספט עם 600 כ"ס ממנוע 2.5 ליטר TFSI המצויד במגדש טורבו חשמלי.
השבוע, ייערך באגם וורטרסי שבאוסטריה מפגש חובב הגולף GTI הגדול ביותר באירופה, מפגש שהפך עם השנים למפגש הגדול בעולם לחובבי המכוניות של קבוצת פולקסווגן. לרגל האירוע שיחל ביום רביעי הקרוב, ה-13 למאי, אודי חושפת את הקונספט אודי TT קלאב-ספורט טורבו שיוצג באירוע.
הקונספט מצויד במנוע חמישה צילינדרים טורבו בנפח 2.5 ליטר המוכר מה-RS3 החדשה, אך במקום 367 כ"ס כאן הוא מייצר הספק מרבי של 600 כ"ס ומומנט מרבי של 66.3 קג"מ בין 3,000-7,000 סל"ד. את הנתונים המרשימים האלו, אודי השיגה באמצעות שימוש במגדש טורבו חשמלי המסייע למגדש הטורבו הרגיל של המנוע בסיבובי מנוע נמוכים. אודי הציגה בעבר את הטכנולוגיה הזו עבור מנועי טורבו דיזל TDI וכעת זו הפעם הראשונה שהיא משלבת את הטכנולוגיה הזו גם במנוע בנזין TFSI. הטכנולוגיה הזו תשולב עוד השנה בדגם ייצור עם ה-SQ7 - הגרסה הספורטיבית ל-Q7 החדש.
על משקל של 1,396 ק"ג, כל הכוח האדיר הזה, העובר לכל הגלגלים דרך תיבת 6 הילוכים ידנית, מספיק לנתון תאוצה של 3.6 שניות 0-100 קמ"ש ולמהירות מרבית של 310 קמ"ש. באודי מדגישים שאותה מכונית בדיוק אך ללא מגדש הטורבו החשמלי, הייתה משתרכת מאחור מרחק של כ-6 מטר לאחר 2.5 שניות מרגע הזינוק.