ליפמוטור חושפת בשוק הסיני את הקרוסאובר השלישי במספר שלה, ליפמוטור C16 שהוא הקרוסאובר 6-7 מושבים הראשון של המותג וכמו דגמים רבים בשוק הסיני, גם דגם זה ישווק בגרסה היברידית פלאג-אין או בגרסה חשמלית מלאה.
ליפמוטור משווקת כיום בישראל רק את ה- T03 העירונית אך בשוק הסיני למותג עוד שלושה דגמים נוספים וה- C16 הוא הדגם החמישי במספר של המותג. זה המקום להזכיר כי ליפמוטור נכנסה לשותפות עם קבוצת סטלנטיס אשר תייצר ותשווק את הרכבים החשמליים של ליפמוטור באירופה, לאחרונה היא החלה בייצור אירופאי של ה- T03, בקרוב יצטרף הקרוסאובר ליפמוטור C10 ובהמשך גם דגמים נוספים.
למעט דגם T03 העירוני, כל שאר דגמי ליפמוטור החשמליים מבוססים על פלטפורמת LEAP3.0 שפותחה במיוחד כדי לשאת ביעילות מערכת הנעה חשמלית או מערכת הנעה היברידית פלאג-אין. הפלטפורמה הזו מאפשרת חיבור ישיר של תאי הסוללה לשלדה (CTC) לטובת הגדלת הצפיפות האנרגטית של הסוללה וחיזוק השלדה והיא עושה שימוש בארכיטקטורת 800V, שבין היתר מאפשרת גם טעינה אולטרה מהירה.
לפימוטור C16 חושפת בשלב זה רק גרסת הנעה חשמלית אחת של הדגם המצוידת במנוע אחורי בהספק של 292 כ"ס ומומנט מרבי של 36.7 קג"מ המאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.4 שניות ומהירות מרבית של 160 קמ"ש. דגם זה מצויד בסוללת LFP בקיבולת לא גדולה במיוחד של 67.7kWh, יחסית לגדולו של הדגם, כך שטווח הנסיעה בתקן CLTC הסיני עומד על 520 ק"מ ובמילים אחרות אל תצפו ליותר מכ-420 ק"מ בתקן WLTP המקובל במחוזותינו שגם הוא אופטימי לעומת הטווח בתנאי אמת. הטווח לא מרשים במיוחד אך צריך לזכור שמדובר ברכב זול יחסית המשווק בסין במחיר התחלתי של כ-83,000 שקל.
גרסאות הפלאג-אין של ליפמוטור C16 מבוססות על מנוע 1.5 ליטר טורבו, הספק משולב של 230 כ"ס וסוללה בקיבול גדולה יחסית של 28.4kWh.
ליפמוטור C16 ישווק בסין בשלוש רמות גימור שונות, זו הבכירה יותר מצוידת במערך מקיף יותר של חיישנים, כולל חיישן LiDAR שתאפשר לדגם נהיגה ברמה אוטונומית L3, אך בשלב זה הדגם יסתפק במערכות מתקדמות כגון בקרת שיוט אדפטיבית מבוססת ניווט, מעבר נתיב אוטונומי, עליה/ירידה במחלפים ועוד.
לפימוטור C16 נשען על שפת העיצוב העדכנית של החברה המעניקה לדגם מראה נאה ומודרני מהסוג שקולע לטעם רחב. ליפמוטור C16 הוא קרוסאובר על הצד הגדול והמרווח יותר עם אורך של 4,915 מ"מ, רוחב של 1,905 מ"מ, גובה של 1,770 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,825 מ"מ.
חלל תא הנוסעים אולטרה מינימליסטי ודומה למוכר לנו מליפמוטור C10 כך שגם כאן השליטה על מערכות רכב השונות מתבצעת רק דרך מסך המגע המרכזי שכאן הוא בגודל של "14.6. מאחורי גלגל ההגה סגנון טסלה נמצא לוח מחוונים דיגיטלי ועל קורת A בצד הנהג מותקנת מצלמה שתדאג לנטר את ממצב הנהג. כמו בדגמי טסלה, פתחי המיזוג מוכמנים והשליטה על כיוון זירמת האוויר מתבצעת דרך המסך המרכזי בלבד. בקרת האקלים מפוצלת ל-3 אזורים ולרשות יושבי השורה השנייה מסך מגע המאפשר שליטה על המיזוג וחימום/אוורור המושבים יחד עם שליטה על השמע של מסך ה-"15.6 האחורי הנשלף מהתקרה. בגרסת השישה מושבים בה ישווק הדגם בסין נמצא שני מושבי קפטן חשמליים בשורה השנייה.