לכולם היה ברור כי מס הקנייה על רכב חשמלי בינואר 2025 לא יעלה ל-83% כמו רכב רגיל, זה היה הורג את שוק הרכב החשמלי בישראל, ולכן זה היה צפוי כי מתווה המס שהוצג מוקדם יותר השנה ע"י רשות המיסים הוא זה שיהיה, כלומר עליית מס הקנייה לרכב חשמלי מ-35% כיום ל-45% בשנת 2025.
זו לפחות ההודעה של משרד האוצר בכניסה לישיבה בועדת הכספים. מה שחסר לנו הוא גובה ההטבה המרבי אך גם זה לא צפוי להיות שונה מהמתווה שהוצע ע"י רשות המיסים כלומר גובה ההטבה המרבי יצומצם מסכום של עד 50,000 שקל כיום לסכום של עד 35,000 שקל בשנת 2025. גובה ההטבה המרבי הוא ביחס לחישוב מס רגיל.
שנת מס | מס קנייה % | תקרת הטבה |
---|---|---|
2025 | 45 | 35,000 |
2026 | 52 | 30,000 |
2027 | 60 | 25,000 |
העלייה במס הקנייה מצטרפת אל ביטול הטבת אגרת הרישוי לרכב חשמלי שעמדה עד לאחרונה על 426 שקל (ועוד 141 שקל אגרת רדיו) כך שהחל מינואר 2025 אגרת הרישוי תהיה כמו כל רכב לפי קבוצת הרישוי, כך לדוגמה אגרת הרישוי על BYD אטו 3 השייך לקבוצת הרישוי 4 תעמוד על 2185 שקל (לא כולל אגרת רדיו) ואגרת הרישוי לטסלה מודל 3 RWD השייכת לקבוצת הרישוי 5 תעמוד על 2502 שקל. קחו בחשבון שבאפיל 2025 האגרה תעודכן וכמו כמעט כל דבר בשנת 2025, היא תהיה קצת יקרה יותר.