כל הפרטים על שלישיית הואנים המסחריים של סיטרואן (ספייס-טורר – ג'מפי החדש) פיג'ו אקספרט (טראוולר אקספרט החדש) וטויוטה (פרו-אייס החדש) שישווקו השנה בישראל.

סיטרואן ג'מפי החדש 2016
השנה בישראל - סיטרואן ג'מפי וטויוטה פרו אייס החדשים והזהים.

בסוף השנה שעברה, פיג'ו-סיטרואן (PSA) וטויוטה חשפו לראשונה את הואן המסחרי הבינוני המשותף לשלושת החברות: טויוטה פרו-אייס החדש, סיטרואן ג'מפי החדש (ישווק בגרסת 9 נוסעים מהודרת כסיטרואן ספייסטורר) ופיג'ו אקספרט החדש (ישווק גם תחת השם טראוולר). כעת, חושפות החברות את המפרט הטכני המלא של הדגם, לקראת תחילת השיווק באירופה. הפרו-אייס החדש של טויוטה כבר נחת בישראל לצורכי תקינה, הג'מפי החדש של סיטרואן יצטרף אליו בהמשך השנה.

 

שלושת הדגמים יוצעו בשלושה דגמי בסיס, מהם יגזרו גרסאות שונות של הדגמים החל מ-ואן מסחרי סגור ועד לגרסאות 8/9 נוסעים. כל הדגמים מבוססים על פלטפורמת EMP2 המודולרית החדשה של פיג'ו-סיטרואן המשמשת גם את הפיקאסו של סיטרואן לדוגמה.

 

לדגם הקצר אורך של 4.60 מטר, גובה של 1.90 מטר ובסיס גלגלים של 2.92 מטר, לדגם הבינוני אורך של 4.96 מטר, גובה של 1.89 מטר ובסיס גלגלים של 3.27 מטר ולדגם הארוך מידת אורך של 5.31 מטר, גובה של 1.89 מטר ובסיס גלגלים של 3.27 מטר. מידת הרוחב זהה בכל הדגמים ועומדת על 1.92 מטר ולכל הדגמים כושר העמסה של 1,400 ק"ג וכושר גרירה של 2,500 ק”ג.

 

Smart Cargo סיטרואן ג'מפי וטויוטה פרו אייס
Smart Cargo - אפשרות להעמסת מטען ארוך במיוחד.

נפח תא המטען עומד בהתאמה על 5,100 ליטר, 5,800 ליטר ו-6,600 ליטר, כאשר אורך תא המטען עומד על החל מ-2.16 מטר ועד ל-2.86 מטר. כאופציה, ניתן להוסיף מערכת מושבים קדמיים Smart Cargo המאפשרים קיפול של המושבים הקדמיים ובכך להאריך את רצפת את המטען ב-1.20 מטר.

 

מנועים וצריכת דלק:

חמישה מנועי דיזל מבית PSA ישרתו את שלושת הדגמים, כולם מסדרת BlueHDi החדשה. דגמי הבסיס מצוידים במנוע 1.6 ליטר טורבו דיזל בהספקים של 95 כ"ס ו-115 כ"ס כאשר דגם ה-95 כ"ס מוצע כאופציה עם תיבת הילוכים רובוטית. הדגמים הבכירים יותר מצוידים במנוע 2.0 ליטר בהספקים של 120 כ"ס, 150 כ"ס ו-180 כ"ס כאשר הדגם המנוע הבכיר משודך כסטנדרט לתיבת 6 הילוכים אוטו'. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 16.4 ק"מ לליטר בדגם ה-180 כ"ס ובין 18.2-19.6 ק"מ לליטר בשאר הדגמים.

 

סיטרואן ג'מפי, טויוטה פרו-אייס - מנועים
 מנוע 1.6 דיזל

הספק מרבי (כ"ס@סל"ד)

95@3,750 95@3,750 115@3,500

מומנט (ניוטון@סל"ד)

210@1,750 240@1,750 300@1,750

עצור/סע

אין יש יש

תיבת הילוכים

5 ידנית 6 רובוטית 6 ידנית

מהירות מרבית

145 160 160

צריכת דלק משולבת (ק"מ/ליטר)

18.2 19.2 19.6
 מנוע 2.0 דיזל

הספק מרבי (כ"ס@סל"ד)

120@4,000 150@4,000 180@3,750

מומנט (ניוטון @סל"ד)

340@2,000 370@2,000 400@2,000

עצור/סע

יש יש יש

תיבת הילוכים

6 ידנית 6 ידנית 6 אוטו'

מהירות מרבית

166 170 170

צריכת דלק משולבת (ק"מ/ליטר)

18.9 18.9 16.4

 

למעט סמל שונה על גלגל ההגה, תאי הנוסעים זהים לחלוטין. בכולם ניתן למצוא שפע של תאי אחסון ופתרונות אחסון וברשימת האבזור בדגם, ברובה אופציונלית, ניתן למצוא בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, תצוגה עילית, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, דיבורית BT (גם במערכת הבסיס), כניסת USB, שליטה מההגה, מחשב דרך מורחב, שקע12 נוסף בתא הכפפות ועוד.

 

תא נוסעים טויוטה פרו אייס וסיטרואן ג'מפי 2016 החדשים
תא נוסעים פרקטי וברמת בטיחות גבוהה ויוצאת דופן לסגמנט.

תחום הבטיחות ברכבים מסחריים לא זכה בעבר להתייחסות ראויה מצד יצרני הרכב, זאת למרות שלא מעט מהדגמים משמשים כמובילי נוסעים. זה לא המקרה עם השלישייה הזו, לדגמים ציון מלא של 5 כוכבים במבחני הריסוק האירופאים (Euro NCAP) והם מצוידים כסטנדרט ב-4 כריות אוויר, בקרת יציבות ועוד. כאופציה (תרומה של טויוטה), ניתן לצייד את הדגמים במערכת בטיחות מתקדמת הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטו' - כולל זיהוי הולכי רגל, מערכת קדם התנגשות, זיהוי תמרורים, התראה על סטיה מנתיב הנסיעה, תאורה אדפטיבית ואור גבוה אוטו'.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.