מאזדה 6 החדשה היא ליטוש של הדגם הנוכחי עם תא נוסעים איכותי ושקט יותר, יחד עם מולטימדיה, מערכות בטיחות ומנועים מעודכנים.
לאחר שהציגה את הדגם בתערוכת ז׳נבה בחודש מרץ האחרון, מאזדה החלה בשיווקה של ה-6 החדשה באירופה ואלינו היא צפויה להגיע לקראת סוף השנה. מאזדה 6 החדשה היא לא מכונית חדשה לגמרי אלא יותר סוג של מתיחת פנים מקיפה, למדי, לדגם הנוכחי.
העיצוב החיצוני הוא ליטוש לעיצוב המוכר והמוצלח של הדגם הנוכחי, אבולוציה של שפת העיצוב KODO של החברה, עם גריל גדול ובולט יותר, תוספת כרום, פנסים ראשיים צרים יותר, שימוש בתאורת LED מלאה ועיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים.
תא הנוסעים כבר מציג שינוי משמעותי הרבה יותר, עם עיצוב חדש ונקי העושה שימוש נרחב בחומרי ריפוד וגימור איכותיים למראה. בנוסף נמצא לוח מחוונים חדש ומודרני יותר למראה עם מסך ״7 עגול במרכזו (ברמות הגימור הגבוהות), מערך שליטה חדש על בקרת האקלים ומערכת מולטימדיה מעודכנת עם מסך ״8 ותמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי (מאזדה תאפשר עדכון לאנדואיד אוטו ואפל קאר-פליי גם לבעלי מערכת MZD הנוכחית, החל מחודש אוגוסט).
למרות העדכון לעיצוב, מידות הדגם נותרו ללא שינוי עם אורך של 4,870 מ״מ (סטיישן: 4805 מ״מ), רוחב של 1,840 מ״מ ובסיס גלגלים של 2,830 מ״מ (2,750 מ״מ). נפח תא המטען במרכב הסדאן עומד על 480 ליטר לעומת 522-1664 ליטר במרכב הסטיישן.
מאזדה 6 החדשה - מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
בעוד השוק האמריקאי זכה למנוע 2.5 ליטר טורבו חדש עם הספק מרבי של 250 כ"ס ומומנט מרבי של 42.8 קג"מ, בשוק האירופאי לעומת זאת הדגם ממשיך עם אותם מנועי SKYACTIV-G המוכרים מהדגם הנוכחי, אך כולם לפי מאזדה זכו למספר עדכונים לטובת הפחתת צריכת הדלק, פליטת המזהמים וזמינות מומנט טובה יותר בסל״ד נמוך-בינוני במנועי הבנזין.
המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית או אוטומטית כאשר מנועי הבנזין ממשיכים עם יחס דחיסה גבוה של 13:1 ומנועי הדיזל עם יחד דחיסה נמוך במיוחד (יחסית למנועי דיזל) של 14.4:1. את מנועי הדיזל ניתן לקבל גם עם הנעה כפולה AWD.
מנועי הבנזין:
2.0 ליטר 145 כ״ס ב-6,000 סל״ד ומומנט מרבי של 21.7 קג״מ ב-4,000 סל״ד. נתון תאוצה 0-100 קמ״ש 10.9 שניות, מהירות מרבית 207 קמ״ש וצריכת דלק משולבת של 16.1 ק״מ לליטר.
2.0 ליטר 165 כ״ס ב-6,000 סל״ד ומומנט מרבי של 21.7 קג״מ ב-4,000 סל״ד. נתון תאוצה 0-100 קמ״ש 10.5 שניות, מהירות מרבית 209 קמ״ש וצריכת דלק משולבת של 16.1 ק״מ לליטר.
2.5 ליטר 194 כ״ס ב-5,700 סל״ד ומומנט מרבי של 26.3 קג״מ ב-4,000 סל״ד. נתון תאוצה 0-100 קמ״ש 8.1 שניות, מהירות מרבית 223 קמ״ש וצריכת דלק משולבת של 14.5 ק״מ לליטר.
מנועי הדיזל:
2.2 ליטר טורבו דיזל 150 כ״ס ב-4,500 סל״ד ומומנט מרבי של 38.7 קג״מ בין 1,800-2,600 סל״ד. נתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 10.6 שניות, מהירות מרבית 205 קמ״ש וצריכת דלק משולבת של 19.6 ק״מ לליטר.
2.2 ליטר טורבו דיזל 184 כ״ס ב-4,500 סל״ד ומומנט מרבי של 45.4 קג״מ ב-2,000 סל״ד. נתון תאוצה 0-100 קמ״ש של 9.0 שניות, מהירות מרבית 220 קמ״ש וצריכת דלק משולבת של 19.6 ק״מ לליטר.
הערות: כל הנתונים תקפים להנעה קדמית ותיבת 6 הילוכים אוטו׳ בלבד. נתוני צריכת הדלק הם לפי תקן WLTP האירופאי החדש והמחמיר יותר. כל המנועים מצוידים במערכת GVC המשנה רגעית את המומנט של המנוע לטובת העברת משקל קלה לגלגלים הקדמיים בעת סיבוב ההגה.
מאזדה 6 החדשה - בטיחות:
בתחום הבטיחות, חבילת הבטיחות של מאזדה, i-ACTIVSENSE, שודרגה ושופרה עם ה-6 החדשה. תאורת ה-LED הראשית האדפטיבית שודרגה (20 יחידות תאורה נפרדות), מערכת בקרת השיוט האדפטיבית כוללת כעת יכולת עקיבה אחר רכב קדמי, בכל המהירויות, והבאת הרכב לכדי עצירה מלאה. מצלמת 360 מעלות נוספה להיצע עם תצוגה במסך המרכזי.
בנוסף למערכות המשודרגות נמצא את כל המערכות המוכרות: בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ֿ(10-80 קמ״ש), מגביל מהירות המשולב עם זיהוי תמרורים, תצוגה עילית צבעונית, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור ובלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית עם תיקוני היגוי ועוד.
בצד השלדה, מאזדה תכננה מחדש את המתלים, שינתה זוויות ועדכנה את הבולמים והקפיצים, בצעה מספר שדרוגים למערכת ההיגוי ובלם היד החשמלי כולל פונקציית החזק המאפשרת עזיבה של דוושת הבלמים לאחר עצירה מלאה (שחרור עם לחיצה על דוושת התאוצה). בנוסף לכך, בידוד הרעשים בדגם שופר והשלדה הוקשחה.