יונדאי תחל בקרוב בשיווק של הקונה 2023 החדש באירופה, דור שני לקרוסאובר המשפחתי של יונדאי אותו נפגוש בישראל במהלך המחצית השנייה של השנה. הקונה החדש הוא קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הדגם היוצא, הוא גדול יותר משמעותית מהדגם היוצא, מרווח יותר לנוסעים ומטען, איכותי יותר ומצויד בכל הטכנולוגיה העדכנית של יונדאי.
עם אורך של 4,355 מ"מ, רוחב של 1,820 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,660 מ"מ הוא ארוך יותר בכ-150 מ"מ מהדגם הנוכחי, רחב יותר ב-20 מ"מ ועם תוספת נכבדה של 60 מ"מ לבסיס הגלגלים - יונדאי מדווחת על תוספת של 77 מ"מ למרווח הרגליים מאחור. אלו מידות שמכניסות את הדגם לתחרות ישירה מול דגמים כגון מאזדה CX-30, אך גם מול רכבים קצת גדולים יותר (רק באורך) כגון טויוטה קורולה קרוס, ניסאן קשקאי ועוד.
ובדיוק עבור זה, להביא לקוחות מקטגוריה גבוה יותר, יונדאי תכננה עבור הדגם תא נוסעים שלא רק יוצר תחושת מרווח אלא מנסה לנצל עד כמה שניתן את המרווח בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים בכדי לספק לנוסעים תא נוסעים מרווח וזה מבלי לוותר על תא מטען גדול העומד בדגם על 466-1300 ליטר, זאת לעומת 374-1156 ליטר בדגם היוצא. רמת הגימור N ליין של הקונה לא הוצעה כאן בעבר, אך היא מוצעת גם בדגם החדש ומעניקה לו מראה ספורטיבי באמצעות עיצוב שונה לפגושים, חישוקי "18 בעיצוב ייחודי, מושבי ספורט ועוד.
תא הנוסעים של הקונה החדש עוצב בהשראת תא הנוסעים של האיוניק 5 שגם בו, הדגש הוא על יצירת תחושה אוורירית ומרווחת, קצת בסגנון של מיניוואן ולכן לדוגמה הקונסולה בין המושבים נמוכה יותר מהמקובל והדשברוד מעוצב בצורה אופקית וישרה להדגשת הרוחב של תא הנוסעים. דגש ניתן גם לשימושיות ולכן תוכלו למצוא בתא הנוסעים מגוון רחב של חללים אחסון שונים, במיוחד בין המושבים וזה התאפשר בזכות העברת מוט ההילוכים לצד ההגה עם תפעול אלקטרוני בדומה למוכר לנו מהאיוניק 5.
בזמן שמרבית היצרנים מוותרים על ממשקי כפתורים פיזיים שנוחים יותר לתפעול בזמן נהיגה, ביונדאי מספקים לרוכשים את כל האופציות, תוכלו לשלוט על הכל דרך מסך ה-"12.3 המרכזי ואם תרצו, תוכלו לתפעל את האבזור השכיח, כמו בקרת האקלים או חימום/אוורור המושבים ועוד, באמצעות כפתורים המסודרים באופן נהיר, נגיש וברור.
יונדאי קונה החדשה - מנועים וביצועים:
הקונה החדש ישווק כבעבר עם שלוש טכנולוגיות הנעה: בנזין, היברידי וחשמלי, אם אתם כאן עבור הדגם החשמלי, תוכלו לקרוא בהרחבה את כל הפרטים על הקונה EV החדש בקישור. כמו בדגם היוצא, הקונה החדשה ישווק באירופה עם מנועי 1.0 טורבו - לא שווק בישראל, 1.6 טורבו ו-1.6 היברידי, אלו אותם מנועים מוכרים מהדגם היוצא שנותרו ללא שינוי.
קונה 1.0 טורבו: מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים טורבו בהספק של 120 כ"ס ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ (17.5 קג"מ עם תיבה ידנית). עם תיבת 7 הילוכים DCT כפולת מצמדים לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 11.7 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש.
קונה 1.6 טורבו: מנוע 1.6 ליטר טורבו בהספק של 198 כ"ס ומומנט מרבי של 27 קג"מ. עם תיבת 7 הילוכים DCT כפולת מצמדים לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.8 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. יש לציין כי בעוד שבאירופה הדגם ממשיך עם תיבת DCT, בשוק הקוריאני והאמריקאי דגם זה ישווק עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית.
קונה 1.6 היברידי: מנוע 1.6 ליטר עם 105 כ"ס ו-14.7 קג"מ הנעזר במנוע חשמלי 43.5 כ"ס ו-17.3 קג"מ המשולב בתיבת 6 הילוכים DCT. לדגם הספק כולל של 141 כ"ס ומומנט מרבי של 27 קג"מ, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 11.2 שניות ולמהירות מרבית של 161 קמ"ש.
קונה EV: הקונה החשמלי זכה למנועים חדשים וסוללה מעודכנת, דגם הבסיס מצויד במנוע חשמלי עם 156 כ"ס ו- 26 קג"מ (136 כ"ס ו-40.2 קג"מ בדגם היוצא) וסוללה בקיבולת של 48.4kWh לעומת 39.2kWh בדגם היוצא כך שלדגם החדש טווח נסיעה של 342 ק"מ לעומת 305 ק"מ בדגם היוצא. לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.8 שניות ומהירות מרבית של 163 קמ"ש. גרסת הטווח ארוך של הקונה מצויד במנוע חשמלי עם 218 כ"ס ו- 26 קג"מ, זאת לעומת 204 כ"ס ו-40.2 קג"מ בדגם היוצא. עם יחידת ההנעה החדשה לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.8 שניות, לעומת 7.9 שניות בדגם היוצא, ועם סוללה בקיבלות של 65.4kWh לדגם טווח נסיעה של 490 ק"מ לעומת 484 ק"מ בדגם היוצא (יש לציין כי לא נתוני הטווח לא סופיים). עדכון: טווח הנסיעה WLTP הרשמי של הקונה EV החדש עומד על 377 ק"מ או 514 ק"מ בהתאמה, זה משתנה כמובן בהתאם לרמת הגימור וגודל חישוקי הגלגלים.
אבזור ובטיחות:
הכל כמובן בחבילות האבזור שהיבואן יתפור עבור הדגם, אך ברמות הגימור הגבוהות של הדגם נוכל למצוא לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, מולטימדיה "12.3 עם הרחבה לאנדרואיד אוטו, אפל קארפליי ועדכוני OTA, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, שקעי טייפ C מלפנים ומאחור, משטח טעינה אלחוטי, שילובי צבעים בתא הנוסעים, חיישני חניה מלפנים ומאחור ומצלמת 360 מעלות, חימום להגה ולמושבים הקדמיים, תאורת LED מלאה, אוורור למושבים הקדמיים (עם דמוי עור בלבד), תאורת אווירה עשירה, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, דלת תא מטען חשמלית, מפתח חכם או מפתח דיגיטלי (UWB) ועוד ועוד.
בתחום הבטיחות, כרגיל אצל יונדאי נמצא מגוון רחב של מערכות שרובן מוצעות כסטנדרט, כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב והתאמת מהירות הנסיעה למותר בכביש (זיהוי תמרורים), ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית עם תמיכה בפניה בצומת, מערכת יציאה בטוחה, מערכת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי, אור גבוה אוטומטי ועוד.
הקונה החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה (K3) שאפשרה לא רק להגדיל את הדגם משמעותית אלא גם לשפר את רמת הבטיחות הפסיבית ולשמור על משקל הדגם היוצא למרות הגידול המשמעותי במידות. ביונדאי מבטיחים כי הקונה החדש שקט יותר בזכות שמשה קדמית אקוסטית והפחתה של רעשי רוח באמצעות תכנון מוקפד יותר.