יונדאי מציגה לראשונה את הסנטה פה 2012 החדש בגרסתו האירופאית שתשווק בישראל לקראת סוף השנה.
יונדאי חשפה את הקרוסאובר הגדול שלה, סנטה פה החדש, בגרסתו האמריקאית בחודש אפריל האחרון בתערוכת ניו יורק. כעת, יונדאי חושפת לראשונה את גרסתו האירופאית של הסנטה פה החדש, הצפוי להיות משווק כאן בישראל במהלך הרבעון האחרון של 2012.
יונדאי סנטה פה החדש, הוא הדור השלישי לדגם כאשר הדור הראשון שירת את יונדאי בין השנים 2000-2007. הסנטה פה החדש זוכה לעיצוב שרירי ומוחצן במיוחד לעומת הדגם המוחלף ומזכיר במידה מסוימת את האח הקטן ה-ix35, שהיה הדגם הראשון לקבל את שפת העיצוב החדשה של יונדאי "פיסול בזרימה".
ההבדלים החיצוניים בין הגרסה האירופאית לזו האמריקאית מינוריים למדי וכוללים בעיקר פנסים ראשיים בתקינה אירופאית לעומת אמריקאית. עיקר השוני הוא בעובדה שבאירופה יוצע הסנטה פה בגרסה "קצרה" בלבד ואילו בשוק האמריקאי הדגם מוצע בשתי תצורות: 5 מושבים ו-7 מושבים ארוכה כאשר לגרסה הארוכה בסיס גלגלים של 2.8 מטר ואורך של 4.9 מטר. שוני נוסף הוא כיול שונה למתלים.
הגרסה האירופאית "הקצרה" מציעה מידות של 4,690 מ"מ אורך, 1,880 מ"מ רוחב, 1,680 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,700 מ"מ. לעומת הדגם הנוכחי, הסנטה פה החדש ארוך ב-14 מ"מ, צר ב-10 מ"מ, נמוך ב-45 מ"מ ובסיס הגלגלים נותר זהה. ביונדאי מציינים שמרווח הרגליים מאחור שופר ב-45 מ"מ ומרווח הראש ב-11 מ"מ. נפח תא המטען עומד על 534 ליטר + 48 ליטר מתחת לרצפת תא המטען.
הסנטה פה החדש יוצע עם הנעה קדמית בלבד או כפולה וכן בגרסת 5 או 7 מושבים. באירופה, מוצע הסנטה פה החדש עם מנוע אחד בלבד, 2.2 ליטר טורבו דיזל עם 197 כ"ס ו-43 קג"מ. מנוע זה זהה למנוע המשרת כיום את הסנטה פה, אך שעבר שדרוג לטובת צריכת דלק משופרת.
בגרסת הנעה קדמית עם תיבת הילוכים ידנית, צריכת הדלק עומדת על 16.95 ק"מ לליטר ובגרסת הנעה כפולה צריכת הדלק עומדת על 16.4 ק"מ לליטר. עם הנעה כפולה ותיבת 6 הילוכים אוטו', צריכת הדלק עומדת על 14.7 ק"מ לליטר, לעומת 13.9 ק"מ לליטר בדגם הנוכחי.
בארה"ב מוצע הסנטה פה החדש (הקצר) גם עם מנוע 2.4 ליטר בנזין GDI בהספק של 190 כ"ס ו-25 קג"מ וזה מנוע הבנזין שישרת את הסנטה פה במידה ובכולמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, יבחרו לייבא גם את דגם הבנזין.
הסנטה פה החדש, לא רק מציע עיצוב חדש ומושך בהתאם לקו העיצוב הנוכחי של יונדאי, אלא תא הנוסעים זכה לשדרוג של ממש עם שפע של חומרים רכים ואיכותיים, בידוד רעשים משופר והוא ממשיך את הקו אליו יונדאי שואפת, להציע פרימיום נגיש להמונים.
בתחום האבזור, יוצע הסנטה כבר מרמת הבסיס עם חישוקי "18 קלים, תאורת LED ליום, קישורית BT, מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה וכניסות AUX+USB, חיישני חניה מקוריים, 7 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות (כולל לנגרר) ועוד.