יגואר חושפת את מכונית הקונספט c-x16, ספורט קופה היברידית שתתחרה בפורשה קאיימן וב-911.
הבעלים ההודים של יגואר, עושים לה רק טוב. אבל לפני הכל, הם גם אנשי עסקים, אז אולי כל XK מכניסה לא מעט כסף, אך זו לא מכונית שמיועדת להימכר במספרים גדולים ובבסיסה היא מכונית GT ולא מכונית ספורט. תשאלו את פורשה כמה מזומנים טריים הכניסה להם לכיס הבוקסטר מאז שהוצגה (ויש עוד אחת קטנה יותר בדרך).
מסיבה זו, יגואר חושפת היום את הקונספט C-X16, מכונית ספורט קופה קומפקטית (יחסית) שתתחרה בפורשה קאיימן וב-911 ותוצג בעתיד גם בגרסה פתוחה. ביגואר מתרכזים בטכנולוגיית הנעה עבור דגמי העתיד ולכן ה- C-X16 בעלת הנעה היברידית. אך אל דאגה, זו לא פריוס, המנוע החשמלי רק יעזור לכם לעקוף מהר יותר ובדרך לשמור קצת יותר על העולם.
ה- C-X16 מצוידת מלפנים במנוע 3.0 ליטר V6 עם מגדש על המספק 380 כ"ס ומומנט של 45.9 קג"מ. אם זה לא מספיק לכם, יגואר חיברה לתיבת 8 הילוכים אוטומטית מנוע חשמלי בהספק של 95 כ"ס ומומנט של 24 קג"מ המקבל "חמצן" מסוללה בקיבולת של 1.6kWh המותקנת מאחורי המושבים ומאפשרת לקבל חלוקת משקל אופטימלית של 50:50.
{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/8uUOqvyLerI?rel=0{/iframe}
המנוע החשמלי, לא משתתף באופן עקרוני במלאכת ההנעה כמו בהיברידית רגילה, אלא כמו בפורמולה אחת, את תוספת ההספק והמומנט מהמנוע החשמלי, הנהג יקבל ע"י לחיצה על כפתור בהגה. למרות זאת, ביגואר מציינים שניתן לנסוע על בסיס הסוללות בלבד עד למהירות של 80 קמ"ש אך לא מצוין הטווח שכנראה לא עומד על יותר מקילומטר אחד במקרה הטוב. טעינת הסוללה מתבצעת ע"י בלימה רגנרטיבית.
בשורה התחתונה, מציעה ה- C-X16 ביצועים מרשימים עם 4.4 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 300 קמ"ש. תאוצת ביניים בין 80-120 קמ"ש נמשכת 2.1 שניות בלבד. את כל זאת עושה היגואר עם פליטת CO2 נמוכה של 165 גרם/ק"מ.
יגואר C-X16 קונספט הבנויה על שלדת אלומיניום בעלת מידות של: 4,445 מ"מ אורך, 2,048 מ"מ רוחב, 1,297 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,622 מ"מ. זו היגואר הקטנה ביותר מאז ה-xk120 משנת 1954. על העיצוב אחראי איאן קאלום, ראש מחלקת העיצוב של יגואר. העיצוב מרהיב ושואל אלמנטים מהקנספט C-x75 ומצליח במשימת השילוב בין מודרני לקלאסי.