בשנה שעברה אפל נאלצה לשלם מעל 100 מיליון דולר ללקוחות החברה בארה"ב בשל הגבלת ביצועי מכשיר האייפון, לטענת אפל היא עשתה זאת בכדי לשמור על אורך חיי הסוללה במכשירים ישנים. אפל נאלצה לשלם את לא על עדכון התכונה הזה במכשירים ישנים אלא על כך שלא הודיעה ללקוחות שלה ולא אפשרה להם לבחור אם הם מעוניינים באופציה הזו ובכך גרמה לחלק מהלקוחות לחשוב שהגיע הזמן להחליף את המכשיר "האיטי".
מעשה דומה לכך טסלה עשתה בדגמי 85kWh של מודל S מהשנתונים 2013-2015 כאשר בשנת 2019 דגמים אלו זכו לעדכון תוכנה במסגרתו בעלי הדגמים הבחינו כי הוגבלה הקיבולת השימושית של הסוללה שגררה ירידה בטווח הנסיעה של כ-50 ק"מ והטעינה המהירה בעמדות סופרצ'רגר הפכה לאיטית יותר.
30 לקוחות של הדגמים בנורווגיה פנו לרשויות בנושא ולאחר שטסלה בחרה שלא להגיב בפני הרשויות נפסק כי טסלה תשלם לכל אחד מאותם לקוחות סכום פיצוי של $16,000. לאור העבודה כי בשנים האלו נמכרו כ-10,000 יחידות מדגמי מודל S טסלה צפוייה לשלם סכום של כ-160 מיליון דולר לאותם לקוחות. טסלה עדיין לא הגישה ערעור בנושא.
כמו במקרה של אפל המהלך של טסלה מובן, דגמי מודל S מאותם שנים עשו שימוש בסוללות 18650 גנריות ומארז הסוללה היה פחות מתקדם ביכולות בקרת הטמפרטורה ולא כלל משאבת חום לחימום הסוללה לפני טעינה, דבר קריטי במדינות קרות כמו נורווגיה. העדכון נועד לשמור על אורך החיים של הסוללה כך שהירידה בביצועי הסוללה והקיבולת תהיה מתונה יותר אם טסלה לא הייתה מבצעת את העדכון הזה.