טסלה מודל 3 היא המכונית החשמלית הקומפקטית החדשה של טסלה מוטורס, עם טווח נסיעה של כ-345 ק"מ ותג מחיר עממי.
טסלה מוטורס חשפה הבוקר את הטסלה מודל 3 החדשה, מכונית חשמלית קומפקטית, בגודל של ב.מ.ו סדרה 3, שבניגוד לטסלה מודל S ולמודל X היוקרתיות והיקרות, מיועדת לקהל הרחב ונושאת תג מחיר תחרותי של $35,000 לפני זיכוי מס פדרלי של $7,500.
לפי אילון מאסק, הבעלים של טסלה מוטורס, בעשרים וארבע השעות האחרונות לפתיחת פנקס ההזמנות המוקדמות לדגם, נרשמו כבל למעלה מ-115,000 הזמנות לדגם (מקדמה של $1000). המסירות של הטסלה מודל 3 יחלו רק בשנה הבאה.
תג המחיר הזה אמנם גבוה יותר ממחיר הבסיס של מכוניות חשמליות אחרות כגון גולף-e החשמלית, ניסאן ליף, פורד פוקוס החשמלית ועוד, אך בעוד אלו מכוניות המציעות טווח נסיעה חשמלי של כ-130-180 ק"מ (לפי תקן ה-EPA), בטסלה מוטורס מבטיחים שהמודל S תציע טווח נסיעה חשמלי של כ-345 ק"מ, וזה עוד רק בדגם הבסיס כאשר בהמשך יוצעו גרסאות עם טווח נסיעה ארוך עוד יותר.
בטסלה מוטורס עדיין לא חושפים כל פרט על מערכת ההנעה של הדגם, למעט את נתון התאוצה 0-100 קמ"ש שיעמוד בדגם על פחות משש שניות ושבהתאם לצורך, ההנעה בדגם אחורית או כפולה - כלומר יש בדגם לפחות שני מנועים חשמליים. לקוחות הדגם ייהנו מטעינה חינם ברשת עמדות הטעינה המהירה של טסלה מוטורס (Supercharger), וכן הדגם יתמוך במערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה - Autopilot.
העיצוב החיצוני של הטסלה מודל 3 נעשן ברובו על שפת העיצוב של המודל S הגדולה יותר, תא הנוסעים לעומת זאת עוצב באופן שונה, כמובן גם פחות יוקרתי, כאשר את כל הכפתורים, כמעט, מחליף מסך גדול ממדים - בהצבה אופקית הפעם בניגוד לאנכית במודל S. כמו במודל S, גם כאן נמצא תא מטען מלפנים ומאחור והגג כולו עשוי מזכוכית אחת.
בטסלה מוטורס מצפים להגיע למכירות של כמה מאות אלפי יחידות מהדגם מידי שנה, אילון מאסק ציין שמפעל ההרכבה ומגה מפעל סוללות הליתיום-יון החדש של החברה – הגדול ביותר בעולם - יוכלו לעמוד בקצב ייצור שנתי של 500,000 רכבים בשנה, לכל שלושת הדגמים של החברה.