טלקאר, יבואנית קיה וסאנגיונג בישראל, מודיעה כי במהלך הרבעון הראשון של 2021 היא תחל לשווק את מותג הרכב החשמלי הסיני SERES, מותג שהוא מיזם רכב חשמלי של קבוצת הרכב הסינית SOKON עמה חתמה טלקאר הסכם הפצה בישראל בשנת 2019.
על SOKON סביר להניח שמעולם לא שמעתם, גם על מותג SERES, אך על DONGFANG MOTORS, קבוצת הרכב השנייה בגודלה בסין, סביר להניח שכן וזו מחזיקה ב-25% מקבוצת SOKON. כמו דברים רבים בסין, DONGFANG MOTORS נמצאת בבעלות הממשל הסיני.
בשלב הראשון ישווקו בישראל רק 100 רכבים מדגמי Dongfeng Fengon E3 (ישווק בישראל כ- SERES E3), מודבר בקרוסאובר קומפקטי שהוא מתחרה ישיר לדגמים כגון GAC GE3 או MG ZS EV המשווקים בישראל בהצלחה. לדגם מנוע חשמלי בהספק של 163 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ וסוללות ליתיום-יון בקיבולת גדולה יחסית של 53.6 kWh, המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של כ-405 ק"מ בתקן NEDC, שזה בערך 300 ק"מ בתקן WLTP העדכני. לדגם אורך של 4385 מ"מ, רוחב של 1850 מ"מ, גובה של 1650 מ"מ ובסיס גלגלים של 2655 מ"מ. לדגם יכולת טעינה מהירה המאפשרת טעינה של 20-80 אחוז מקיבולת הסוללה בזמן של 30 דקות.
אבל הדגם SERES E3, המבוסס על דגם בנזין במקורו, הוא לא הרכב הבאמת מעניין אלא הדגמים החשמליים היעודיים של SERES המבוססים על פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים. כאן כבר מדובר בחברה שהמדען הראשי שלה (Martin Eberhard) היה שותף מייסד של טסלה מוטורס.
למותג SERES יש כיום רק שני דגמים חשמליים, מדובר בשני קרוסאוברים גדולי ממדים יחסית בעיצוב קופה קיצוני. ברבעון השני של 2021 ינחת בישראל דגם FS5 שהוא הקרוסאובר הקטן יותר של המותג, קטן יחסית שכן מדובר ברכב בעל אורך של 4.7 מטר, רוחב של 1.93 מטר ובסיס גלגלים של 2.87 מטר, כלומר רכב הדומה בגודלו למרצדס EQC, אודי e-tron ועוד.
בסין הדגם הזה משווק גם בגרסה חשמלית עם מנוע 1.5 ליטר טורבו המשמש כמאריך טווח אך לישראל תגיע הגרסה החשמלית המלאה של הדגם שלא הרבה ידוע עליה אך היא מסוגלת לייצר נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של פחות מ-4 שניות וטווח חשמלי של כ-500 ק"מ בתקן NEDC.