טויוטה ראב 4 החדש, מרווח וגדול יותר, חסכוני יותר וישווק בקרוב בישראל עם מנוע 2.0 ליטר 150 כ"ס, תיבה רציפה והנעה כפולה.
טויוטה, הציגה לראשונה את הראב4 החדש (RAV4),בגרסתו האמריקאית, בתערוכת לוס אנג'לס בסוף השנה שעברה. בתערוכת ז'נבה הקרובה הנפתחת בעוד שבועיים (07.03), תציג טויוטה את הראב4 החדש לשנת 2013 בגרסתו האירופאית-ישראלית. לישראל הדגם יגיע כבר בחודשים הקרובים ובגרסה אחת בלבד: 2.0 בנזין עם הנעה כפולה ותיבה רציפה.
הראב4, שהוא מראשוני רכבי הפנאי העירוניים, נוטש בדגם החדש (דור רביעי) כל מה שהוא מעבר לשבילי כורכר ומתרכז ביכולות הכביש (כמו כל המתחרים) וזה מוצא ביטוי גם בעיצוב וגם במרווח הגחון שירד מ-18 ס"מ ל-16 ס"מ בלבד לטובת הנמכת מרכז הכובד ושיפור התנהגות הכביש.
עיצוב הדגם נעשה בהתאם לשפת העיצוב החדשה של טויוטה "Keen Look” אותה פגשנו גם באוריס החדשה והמתאפיינת בגריל V בולט הנמתח בין צמד הפנסים הראשיים. הראב 4 החדש מוותר על שניים מסימני ההיכר של הדגם מאז הדור הראשון: דלת תא המטען הנפתחת לצד והגלגל החליפי שהיה תלוי על אותו דלת. בדגם החדש, הדלת נפתחת מעלה (חשמלית כאופציה) והגלגל החליפי ירד אל תחתית הרכב.
פחות לשטח - יותר לנוסעים. הראב4 החדש צמח כמעט בכל הממדים עם אורך של 4,569 מ"מ (205 מ”מ יותר מהדגם היוצא), רוחב של 1,841 מ"מ (26 מ”מ+), גובה של 1,661 מ"מ (25 מ"מ-) ובסיס גלגלים של 2,660 מ"מ (100 מ”מ+). גם נפח תא המטען גדל, משמעותית, עם נפח של בין 647-1,846 ליטר (100 ליטר הם בתחתית תא המטען) לעומת 410 ליטר בלבד של הדגם היוצא. למרות שהדגם צמח בכל הממדים, הדגם החדש קל בכ-20 ק"ג מהדגם היוצא.
2013 טויוטה ראב4 – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
הראב4 החדש משווק באירופה עם שלושה מנועים: 2.0 ליטר טורבו דיזל 124 כ"ס, 2.2 טורבו דיזל 150 כ"ס ו-2.0 בנזין 150 כ"ס שכאמור, זה המנוע שיוצע בישראל. בארה"ב הדגם מוצע עם מנוע 2.4 ליטר 178 כ"ס.
ראב4 בנזין 2.0: מנוע בנפח 2.0 ליטר בהספק של 150 כ"ס ב-6,200 סל"ד ומומנט מרבי של 19.9 קג"מ ב-4,000 סל"ד. מנוע זה מוצע עם הנעה כפולה AWD בלבד ותיבת הילוכים רציפה Multi Drive S החדשה של טויוטה שאמורה להציע פעולה טבעית יותר בדומה לתיבה אוטו' רגילה. ביצועים: 9.9 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 185 קמ"ש, לעומת 11.0 שניות ו-185 קמ”ש בדגם היוצא. צריכת הדלק השתפרה במעט: 13.9 ק"מ לליטר לעומת 13.2 ק"מ לליטר.
ראב4 דיזל 2.0: מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בהספק של 124 כ"ס ב-3,600 סל"ד ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ בין 1,600-2,400 סל"ד. מנוע זה הוא היחידי שמוצע עם הנעה קדמית בלבד ותיבה ידנית. ביצועים: 10.5 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. צריכת דלק: 20.4 ק"מ לליטר.
ראב4 דיזל 2.0: מנוע 2.2 ליטר טורבו דיזל בהספק של 150 כ"ס ב-3,600 סל"ד ומומנט מרבי של 34.6 קג"מ בין 2,000-2,800 סל"ד. מנוע זה מוצע עם הנעה כפולה בלבד ותיבה ידנית או אוטו'. ביצועים: 9.6 שניות 0-100 קמ"ש (אוטו': 10.0 ש') ומהירות מרבית של 190 קמ"ש (אוטו': 185 קמ”ש). צריכת דלק: 17.5 ק"מ לליטר (אוטו': 14.9 ק"מ לליטר).
2013 ראב4 – בטיחות ואבזור:
בתחום הבטיחות, הדגם החדש מצויד ב-7 כריות אוויר (אחת לברכי הנהג), מערכת בקרת יציבות VSC, מערכת סיוע לזינוק בעליה (HAC), מערכת סיוע לירידה במדרון (DAC), מצלמת רוורס ועיגוני ISOFIX. כאופציה, ניתן לקבל את הדגם גם עם מערכת בקרה/התראה על נקודות מתות (BSM). הדגם עדיין לא נבחן במבחני ריסוק נכון לכתיבת שורות אלו (תוצאות צפויות בתחילת החודש הבא).
בתחום האבזור, הכל תלוי במפרט המקומי, אך כמו במקרה של האוריס, הדגם צפוי להיות מוצע ברמת גימור אחת נדיבה עם מערכת בקרת אקלים דו אזורית, מסך מגע מרכזי TOYOTA TOUCH, עם דיבורית BT וכניסות USB+AUX, מערכת בקרת שיוט, חיישני גשם, תאורת LED ליום ופנסי ערפל, מראה מרכזית מתכהה אוטו', חיישני חנייה, ציפוי עור להגה ולידית ההילוכים ועוד.
למרות שהרב4 החדש צמח בכל המידות, בטויוטה לא וויתרו על יכולת התמרון העירונית של הדגם היוצא עם רדיוס סיבוב של 5.3 מטר (5.1 מטר בדגם היוצא) – רדיוס סיבוב של סופרמיני ממוצעת. מושב הנהג נמוך יותר מבעבר ב-30 מ"מ, מה שמאפשר כניסה או יציאה קלה יותר ממושב הנהג.