למרות שהמסירות בפועל יחלו רק בעוד מספר חודשים, טויוטה בריטניה חושפת את המחירים של טויוטה bZ4X, הקרוסאובר החשמלי הייעודי הראשון של טויוטה אותו נפגוש בישראל במהלך המחצית השנייה של 2022. לרוב אין קשר בין מחירי הרכבים בבריטניה לבין המחירים בישראל, אך בתחום הרכב החשמלי, בדגמי הבסיס, המחירים לפני מס די דומים כך שאנחנו יכולים לקבל מושג טוב לגבי מחירי הדגם בישראל.
מחיר הבסיס לדגם, עם הנעה קדמית, עומד בבריטניה על £41,950 ולא תופתעו לגלות כי מדובר במחיר זהה לדגמים מתחרים כמו יונדאי איוניק 5 בדגם הבסיס (217 כ"ס 72.6kWh) כך שגם בישראל מחיר הבסיס של הדגם, באופן לא ממש מפתיע, צפוי לעמוד על כ- 190 עד 200 אלף שקל.
מחיר bZ4X עם ההנעה הכפולה בבריטניה עומד על החל מ-£48,350 וגם זה מחיר המקביל למחיר של דגם ההנעה הכפולה של האיוניק 5, רק שלאיוניק 5 מערכת הנעה חזקה יותר בדגם זה עם 305 כ"ס ו-61.7 קג"מ המאפשרים לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.2 שניות לעומת 217 כ"ס ו-34.2 קג"מ המספיקים לנתון 0-100 קמ"ש של 7.7 שניות בטויוטה.
אתם יכולים לקרוא בהרחבה על טויוטה bZ4X בקישור ואם אין לכם סבלנות אז בקצרה: טויוטה bZ4X מבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי (e-TNGA) ולדגם מידות של 4.69 מטר אורך, 1.86 מטר רוחב ובסיס גלגלים של 2.85 מטר, כלומר מדובר ברכב גדול ומרווח יותר מה- ראב4. הדגם מצויד בסוללה בקיבלות שימושית של 71.4kWh המאפשרת לדגם ההנעה הקדמית טווח נסיעה של מעל ל-450 ק"מ ולדגם ההנעה הכפולה טווח של מעל ל-410 ק"מ - הנתונים לא סופיים וטויוטה תמיד שמרנית בהערכת הטווח כך שתצפו לטווח גדול יותר כאשר יפורסמו נתוני WLTP הסופיים בתחילת השנה הבאה.
שתי מערכות הנעה חשמליות מוצעות עם הדגם, הנעה קדמית עם 204 כ"ס ו-27 קג"מ (0-100 קמ"ש 8.4 שניות, 160 קמ"ש) או הנעה כפולה עם 217 כ"ס ו-34.2 קג"מ (0-100 קמ"ש 7.7 שניות, 160 קמ"ש). טויוטה תכננה את הסוללה כך שגם לאחר 10 שנים/240,000 ק"מ היא תשמור על קיבולת של מעל ל-90 אחוז, האחריות על הסוללה תהיה למשך 10 שנים או עד מיליון ק"מ (המוקדם מביניהם) עם הבטחה להחלפת הסוללה במידה והקיבולת ירדה מתחת ל-70% בזמן/טווח זה.