טויוטה מוטור תמיד עשתה דברים בקצב שלה וכך גם בתחום הרכב החשמלי מבוסס הסוללות, הסטנדרטים של טויוטה שונים מאלו של שאר יצרני הרכב וזו הסיבה שעד היום החברה לא השיקה רכב חשמלי מבוסס סוללות (מחוץ לסין) למעט לקסוס UX300e. חלק מהסטנדרטים האלו זו השאיפה לייצר סוללות שגם לאחר 10 שנות שימוש ישמרו על קיבולת של מעל ל-90%.
החל מהשנה הבאה כל זה ישתנה עם השקתו של הקרוסאובר החשמלי טויוטה bZ4X שהוצג כקונספט מוכן לייצור בחודש אפריל האחרון. מדובר בקרוסאובר המיוצר במשותף עם סובארו שמצידה תשווק את הסולטרה התאום. עד לשנת 2025 טויוטה מתכננת לשווק לא פחות מ-15 רכבים חשמליים מבוססי סוללות כאשר 7 מתוך אותם דגמים יהיו שייכים למותג המשנה bZ תחתיו טויוטה תשווק רכבים חשמליים יעודיים, שאר הדגמים יתבססו על דגמים אחרים של היצרן שישווקו במקביל גם בגרסאות היברידיות.
השקת הרכבים החשמליים החדשים של טויוטה היא חלק בלתי נפרד מהתוכנית של החברה להגדיל את היצע הדגמים המחושמלים שלה מ-55 דגמים כיום לכ-70 דגמים עד לשנת 2025. עד לשנת 2030 טויוטה מצפה למכור כ-2 מיליון רכבים חשמליים, מבוססי סוללות או תא דלק,
עד לסוף העשור הנוכחי טויוטה תשקיע סכום של כ-14 מיליארד דולר בפיתוח ובעיקר בפסי ייצור לסוללות, 3.5 מיליארד דולר מהסכום הזו ישקעו בפסי ייצור בשוק האמריקאי בו טויוטה מתכננת להגדיל את המכירות של רכבים מחושמלים (מהיברידי רגיל עד לחשמלי מלא ותא דלק) מנתון של 25% מסך המכירות לנתון של כ-70% עד לשנת 2030.