פיג'ו 308 החדשה נחשפת לראשונה בתמונות אשר דלפו לרשת, רגע לפני החשיפה הרשמית של המשפחתית האצ'בק החדשה של החברה.
אתמול חשפנו מספר טיזרים של פיג'ו 308 החדשה, שתיחשף רשמית מאוחר יותר היום (שני), וכעת אנו נחשפים לראשונה אל תמונות מלאות של המשפחתית האצ'בק החדשה של פיג'ו שתנחת כאן בישראל לקראת סוף השנה/תחילת 2014.
כמו בכל דגמי פיג'ו האחרונים, העיצוב של ה-308 החדשה אלגנטי עם נגיעות פרימיום בסגנון גרמני, אך עדיין עם השיק הצרפתי הייחודי במיוחד בעיצוב הפנסים מלפנים ומאחור.
פיג'ו 308 החדשה, למרות השם שנשאר עקב אסטרטגיית שמות הדגמים החדשה של פיג'ו, היא מכונית חדשה לחלוטין המבוססת על הפלטפורמה המודולרית החדשה של פיג'ו (EMP2) והיא צפויה להיות קלה יותר בכמה עשרות קילוגרמים מהדגם היוצא. כמו במקרה של ה-208, ה-308 החדשה לא צפויה להיות גדולה יותר במידותיה מהדגם המוחלף, אך המרווח לנוסעים צפוי להיות גדול יותר.
זו הפעם הראשונה בא אנו נחשפים אל תא הנוסעים וכצפוי ובהשראת פיג'ו 208 החדשה, העיצוב מינימליסטי נטול כפתורים ועיקר התפעול של מערכות הרכב השונות מתבסס על מסך המגע המרכזי והכפתורים שעל גלגל ההגה. גם לוח המחוונים במיקום הייחודי הנצפה מעל גלגל ההגה (קטן הקוטר) ולא דרכו הושאל מה-208, למרות שלוח המחוונים עצמו שונה בעיצובו.
בתחום המנועים, המנוע העיקרי אשר ישרת את הדגם הוא מנוע טורבו בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר שיוצע בשני הספקים של 110 כ"ס או 130 כ"ס ובעל מומנט מרבי של 20.9 קג"מ. מנוע זה, המבוסס על מנוע ה-1.2Vti האטמוספרי (שיוצע גם כן ב-308 החדשה), יחליף את מנוע ה-1.6Vti האטמוספרי המוכר משאר דגמי החברה. מנוע חדש זה צפוי להציע צריכת דלק של 25 ק"מ לליטר. עם הדגם החדשה יוצעו כמובן גם מנועי בנזין ודיזל נוספים. חדשה חשובה לא פחות ובמיוחד עבור השוק הישראלי, פיג'ו 308 החדשה צפויה לומר שלום ולא להתראות לתיבת AL4 הוותיקה ובמקומה תוצע תיבת 6 הילוכים אוטו' (יתכן אף כפולת מצמדים).