עם מסירות של מעל ל-1200 יחידות מהזיקר X מאז שהדגם הושק בישראל בתחילת השנה, ברור כי הצרכן הישראלי קיבל בברכה את מותג הפרימיום החדש לרכבים חשמליים של קבוצת ג'ילי וזה צפוי להיות גם המקרה כאשר זיקר 007 תשווק בישראל שכן הדגם מציג שילוב מרשים של טווח ארוך, טעינה מהירה, ביצועים חזקים ומחיר תחרותי המציב את הדגם מול BYD סיל, טסלה מודל 3, אקספנג P7, איוניק 6 ועוד (הנתונים בידיעה עודכנו לדגמי 2025 שזכו לתוכנה חדשה וסוללה מעודכנת).
זיקר 007 היא מכונית הסדאן החשמלית הראשונה של זיקר המתחרה בסגמנט המשפחתיות הגדולות/מנהלים. העיצוב החיצוני נאה ומודרני וכמו חשמליות רבות בסגמנט העיצוב הוא שילוב של דינאמי ואלגנטי. משקף התאורה הקדמי הוא אופציה בתוספת תשלום, מאחורי המשקף נמצא משטח תאורת LED המורכב מ-1171 נורות, בכל צד, והוא מאפשר לנהג לבחור מספר חתימות תאורה מוכנות מראש או לאפיין משהו אישי. הדגם מבוסס על גרסה של פלטפורמת SEA של קבוצת ג'ילי על בסיס ארכיטקטורת 800V וכמו בדגמי טסלה, גם כאן תמצאו יציקות אלומיניום גדולות המחליפות חלקים רבים.
כמו משפחתיות גדולות חשמליות רבות מסין, גם זיקר 001 גדולה ומרווחת יותר משמעותי מטסלה מודל 3 בה היא מתחרה ועם אורך של 4,865 מ"מ, רוחב של 1,900 מ"מ, גובה של 1,450 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,928 מ"מ היא ארוכה יותר משמעותית ב-145 מ"מ מהמודל 3, רחב יותר ב-51 מ"מ ועם תוספת של 53 מ"מ לבסיס הגלגלים. אפילו תא המטען גדול יותר עם נפח של 465 ליטר (425 ליטר במודל 3), תחום שלרוב לא זוכה לתשומת לב ע"י תעשיית הרכב הסינית, כנראה תוצאה של מדיניות הילד האחד שהייתה נהוגה במדינה.
זיקר 007 תשווק עם מבחר של שתי יחידות הנעה, אחורית או כפולה, ולכל אחת מהן ניתן להצמיד אחת משתי סוללות, סוללת 75kWh מסוג LFP או 100kWh מסוג NMC (מתוצרת CATL). סוללת ה- LFP של הדגם היא סוללה מפיתוח עצמי חדש של קבוצת ג'ילי והיא נחשבת לסוללת ה- LFP הראשונה בעולם התומכת בארכיטקטורת 800V כך שעם הסוללה הזו זיקר מבטיחה לשלב את כל היתרונות של סוללת LFP, כמו טעינה ל-100% ללא פגיעה באורך החיים של הסוללה ומספר גבוה יותר של מחזורי טעינה לעומת סוללת NMC, יחד עם טעינה אולטרה מהירה המאפשרת טעינה של 10-80% בזמן של 10.5 דקות בלבד, זאת בתנאי שתמצאו מטען DC ייעודי של ג'ילי המאפשר טעינה בהספקים של עד 500kW.
גם הטעינה הביתית יוצאת דופן יחסית שכן זיקר 007 משווקת כסטנדרט עם מטען פנימי 22kW כך שטעינה מלאה אורכת כ-4 שעות בדגמי 75kWh או כ-5 שעות בדגמי 100kWh. בנוסף לכך הסוללה תומכת בטכנולוגיית V2L בהספק של 3.3kW להפעלת מכשירים חשמל חיצוניים או בטכנולוגיית V2V הייחודית המאפשרת להטעין רכבים חשמליים אחרים בהספק גבוה של 60kW - טכנולוגיה שרצוי שתהיה בכל רכב חשמלי.
זיקר 007 RWD - דגם הנעה אחורית עם מנוע בהספק של 422 כ"ס ומומנט מרבי של 44.8 קג"מ, עם סוללת 75kWh לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.1 שניות וטווח נסיעה של 550 ק"מ בתקן WLTP, עם סוללת 100kWh לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.0 שניות וטווח נסיעה של 660 ק"מ בתקן WLTP.
זיקר 007 AWD - דגם הנעה כפולה עם תוספת של מנוע חשמלי קדמי בהספק של 225 כ"ס כך שלמערכת הספק מרבי משולב של 646 כ"ס ומומנט מרבי של 72.3 קג"מ. עם סוללת 75kWh לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.6 שניות וטווח נסיעה של 495 ק"מ, עם סוללת 100kWh לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.4 שניות וטווח נסיעה של 600 ק"מ.
זיקר 007 AWD Performance - דגם ביצועים המצויד באותה יחידת הנעה של דגם 007 AWD אך עם מצב זמני המאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 2.84 שניות. דגם זה משווק עם סוללת 100kWh בלבד המאפשרת לדגם טווח נסיעה של כ-530 ק"מ. דגם זה לא רק מהיר בקו ישר, הוא זכה בנוסף לכיול ייחודי למתלים עם הנמכת מרכב ובולמים אדפטיביים, מוטות מייצבים עבים יותר, מערכת בלימה משופרת, כיול ייעודי למערכת בקרת היציבות, מושבי ספורט, צמיגים אוחזים יותר ועוד.
כמו שאר דגמי זיקר גם לזיקר 007 חלל תא נוסעים עשיר למראה ובחומרים ועם עיצוב מקורי ותשומת לב גם לפרטים הקטנים, לא תמצאו כאן את הפשטות הזולה או השיעמום של טסלה, כאן כל פרט זכה לתשומת לב ייחודי כמו עיצוב תאורת האווירה הייחודי, לוח המחוונים הדיגיטלי הקשתי, כפתורי החלונות המעוצבים, כפתורי הקיצורים (מגע) על גלגל ההגה ועוד.
לצד זה נמצא כצפוי רשימה עשירה של אבזור, כולל משטח טעינה מהיר 50W כפול, מולטימדיה "15 מתקדמת עם תפעול קולי מבוסס AI עם זיהוי מיקום הנוסע הדובר, סגירה רכה לדלתות, לוח מחוונים דיגיטלי "13, מראות פנים וצד בעיצוב ללא מסגרת מתכהות אוטומטית, עדכוני OTA, זיהוי פנים, אפליקציה לשליטה מרחוק ומפתח דיגיטלי (NFC/UWB), תאורה ראשית LED מטריקס, קישוריות 5G, מושבים קדמיים ואחוריים (חיצוניים) חשמליים, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, פתיחה חשמלית לדלתות (בסין בלבד), עיסוי ואוורור במושבים הקדמיים וחימום לכל המושבים, תצוגה עילית "35 בטכנולוגיית מציאות רבודה, שקעי טייפ C מלפנים ומאחור עם טעינה מהירה 60W, גג פנורמי, מערכת שמע פרימיום עם 21 רמקולים ועוד ועוד. כמובן שחלק מהאבזור ברשימה הוא תלוי רמת גימור או אופציה.
על בסיס מערכת SuperVision של מובילאיי, המשתפת עם זיקר/ג'ילי פעולה כבר מספר שנים, זיקר 007 מצויד במערך מקיף במיוחד של מערכות בטיחות מתקדמות ובשוק הסיני, בלבד, ניתן לשדרג את המערכת עם חיישין LiDAR יחד עם האפשרות לנהיגה אוטונומית מנקודה לנקודה בכביש המהיר על בסיס מערכת הניווט, כולל מעבר נתיב אוטונומי, ירידה במחלפים ועוד.
כמו כל רכב, ההצלחה תלויה גם בשילוב של מחיר וחבילת הנעה וביצועים, הטווח והאבזור המוצעת לצרכן. החבילה מרשימה והמחירים, בסין לפחות, תחרותיים לכל הדגמים המוזכרים:$29,000 לדגם הבסיס הנעה אחורית עם סוללת 75kWh או $33100 עם סוללת 100kWh, מחיר של $31,700 לדגם הנעה כפולה עם סוללת 75kWh ומחיר של $35,900 עם סוללת 100kWh. המחיר לדגם הביצועים עומד בסין על $41,378. בשוק הסיני לפחות מדובר במחירים זולים יותר מאלו של המודל 3 העומדים על החל מ-$32000 לדגם הבסיס ועד ל-$46,300 לדגם הביצועים. כמובן שכל זה לא תקף לשוק הישראלי, אבל אם צריך לנחש אפשר לצפות למחיר של בין 200-220 אלף שקל לדגם הבסיס, פשוט כי זה המחיר של מרבית המתחרות בסגמנט.