שוק הרכב הישראלי אמנם עדיין נמצא במגמת ירידה אך אם את חודש ינואר 2024 סיימנו עם ירידה את של 21% במסירות רכב חדש, בסוף אפריל 2024 זה כבר הצטמצם לירידה של 14.8% שיחסית למצב, היא סבירה בהחלט. בחודש אפריל האחרון נמסרו 17,771 רכבים חדשים (לעומת 18,517 באפריל אשתקד) ואת השליש הראשון של השנה אנחנו מסכמים עם מסירות של 106,812 רכבים חדשים לעומת 125,337 רכבים בתקופה המקבילה אשתקד.
יונדאי אמנם עדיין מובילה את טבלת המסירות עם 13691 רכבים חדשים אך עבור המותג מדובר בירידה חדה של 36%. התאוששות עבור המותג צפויה במהלך המחצית השנייה של השנה, אז המותג יחדש מלאים וישיק 10 דגמים חדשים/מחודשים שאחד המעניינים בהם הוא יונדאי קאספר EV - קרוסאובר חשמלי עירוני.
מסירות רכב חשמלי בישראל - ינואר-אפריל 2024 |
||
מותג | מסירות | |
---|---|---|
1 | BYD | 7873 |
2 | MG | 2756 |
3 | Geely | 2182 |
4 | Tesla | 1775 |
5 | Kia | 1376 |
6 | chery | 1209 |
7 | Hyundai | 1094 |
8 | SERES | 989 |
9 | XPENG | 936 |
10 | ZEEKR | 928 |
11 | Ora | 759 |
12 | Toyota | 586 |
13 | Skoda | 519 |
14 | Smart | 484 |
15 | Genesis | 379 |
16 | Skywell | 378 |
17 | Mercedes_Benz | 360 |
18 | Audi | 261 |
19 | BMW | 242 |
20 | EVeasy | 231 |
21 | Polestar | 200 |
22 | Volkswagen | 194 |
23 | Forthing | 191 |
24 | Volvo | 177 |
25 | JAC | 138 |
26 | Voyah | 132 |
27 | Citroen | 127 |
28 | Fiat | 127 |
29 | Maxus | 120 |
30 | Lexus | 67 |
31 | leapmotor | 65 |
32 | Opel | 34 |
33 | Jeep | 33 |
34 | Hongqi | 20 |
35 | Porsche | 13 |
36 | Peugeot | 11 |
37 | Aiways | 7 |
38 | MINI | 5 |
39 | DS_Automobiles | 3 |
40 | Weltmeister | 2 |
41 | Abarth | 2 |
סה"כ | 26985 | |
נתח שוק | 25.3 |
קיה שבמקום השני מסרה 11,423 רכבים חדשים - ירידה של 23.3%, טויוטה מסרה 10,717 רכבים חדשים - ללא שינוי, BYD מסרה 7873 רכבים חדשים - עלייה קלה של 8.9%, וסקודה מסרה 7244 רכב חדשים - עלייה מרשימה של 23.7% שהיא, גם, בשל המלאי הזמין יותר של יצרנים אירופאים שלא צריכים להגיע לנמלי ישראל מהמזרח המאויים.
כמו בכל בחודשים האחרונים, שוק הרכב החשמלי מהווה כבר כ-25% משוק הרכב החדש בישראל, קצב חדירה מרשים שגם בלא מעט מדינות במערב אירופה יכולים לקנא בו. למעט שני מותגים קוריאניים ומותג אמריקאי אחד, שוק הרכב החשמלי בישראל נשלט ביד רמה ע"י תעשיית הרכב הסינית וזה לא רק בתחום העממי יותר של BYD, צ'רי או ג'ילי אלא גם בתחום הגבוה יותר של רכבים במעל ל-200,000 שקל עם קבלת פנים חמה למותגים אקספנג, זיקר וסרס.
מסירות רכב חדש בישראל - ינואר-אפריל 2024 |
||||
יצרן | מסירות 1-4.2024 | מסירות 1-4.2023 | ||
---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 13691 | 21360 | 35.9%- |
2 | קיה | 11423 | 14885 | 23.3%- |
3 | טויוטה | 10717 | 10763 | 0.4%- |
4 | BYD | 7873 | 7229 | 8.9% |
5 | סקודה | 7244 | 5857 | 23.7% |
6 | מאזדה | 5718 | 8187 | 30.2%- |
7 | מיצובישי | 4191 | 4561 | 8.1%- |
8 | צ'רי | 3616 | 5912 | 38.8%- |
9 | סוזוקי | 3463 | 4100 | 15.5%- |
10 | MG | 2922 | 1928 | 51.6% |
11 | סיטרואן | 2356 | 3658 | 35.6%- |
12 | רנו | 2183 | 2262 | 3.5%- |
13 | ג'ילי | 2182 | 3639 | 40.0%- |
14 | פיג'ו | 2094 | 4109 | 49.0%- |
15 | סיאט | 2050 | 2774 | 26.1%- |
16 | פולקסווגן | 1876 | 1453 | 29.1% |
17 | טסלה | 1775 | 1441 | 23.2% |
18 | מרצדס | 1624 | 2414 | 32.7%- |
19 | סובארו | 1544 | 2593 | 40.5%- |
20 | שברולט | 1389 | 1320 | 5.2% |
21 | ניסאן | 1324 | 1195 | 10.8% |
22 | ב.מ.וו | 1075 | 1196 | 10.1%- |
23 | אודי | 1038 | 1656 | 37.3%- |
24 | סקס | 989 | 481 | 105.6% |
25 | אקספנג | 936 | 0 | |
26 | זיקר | 928 | 0 | |
27 | לקסוס | 854 | 685 | 24.7% |
28 | פורד | 817 | 594 | 37.5% |
29 | Ora | 759 | 322 | 135.7% |
30 | קופרה | 742 | 942 | 21.2%- |
31 | איסוזו | 713 | 532 | 34.0% |
32 | אופל | 678 | 1158 | 41.5%- |
33 | וולוו | 622 | 897 | 30.7%- |
34 | דאצ'יה | 550 | 547 | 0.5% |
35 | ג'נסיס | 538 | 419 | 28.4% |
36 | סמארט | 484 | 0 | |
37 | פיאט | 401 | 237 | 69.2% |
38 | סקייוול | 378 | 422 | 10.4%- |
39 | ג'יפ | 359 | 569 | 36.9%- |
40 | לינק אנד קו | 268 | 147 | 82.3% |
41 | WEY | 246 | 229 | 7.4% |
42 | EVeasy | 231 | 9 | 2466.7% |
43 | פולסטאר | 200 | 68 | 194.1% |
44 | Forthing | 191 | 0 | |
45 | לנד רובר | 184 | 253 | 27.3%- |
46 | סאנגיונג | 183 | 176 | 4.0% |
47 | מיני | 152 | 114 | 33.3% |
48 | JAC | 138 | 52 | 165.4% |
49 | וויה | 132 | 66 | 100.0% |
50 | מקסוס | 120 | 150 | 20.0%- |
51 | הונדה | 119 | 300 | 60.3%- |
52 | אינפיניטי | 99 | 54 | 83.3% |
53 | פורשה | 77 | 133 | 42.1%- |
54 | DS | 71 | 50 | 42.0% |
55 | קאדילק | 70 | 258 | 72.9%- |
56 | ליפמוטור | 65 | 252 | 74.2%- |
57 | אלפא רומיאו | 54 | 176 | 69.3%- |
58 | הונגצ'י | 20 | 74 | 73.0%- |
59 | אבארט | 20 | 42 | 52.4%- |
60 | מזראטי | 16 | 26 | 38.5%- |
61 | MAN | 15 | 2 | 650.0% |
62 | איווייז | 7 | 355 | 98.0%- |
63 | פרארי | 4 | 13 | 69.2%- |
64 | יגואר | 3 | 12 | 75.0%- |
65 | בנטלי | 3 | 7 | 57.1%- |
66 | אלפין | 3 | 0 | |
67 | אסטון מרטין | 3 | 2 | 50.0% |
68 | Weltmeister | 2 | 0 | |
69 | LEVC | 0 | 20 | |
סה"כ | 106812 | 125337 | 14.8%- |