פולקסווגן טיגואן הוא אחד הדגמים החשובים ביותר עבור פולקסווגן, למעשה זה הדגם הנמכר ביותר של פולקסווגן שכבר משנת 2018 עקף במכירות את הגולף המיתולוגית בזכות העבודה שהדגם שייך לסגמנט הפופולרי ביותר באירופה - קרוסאוברים. את הדור הנוכחי של הטיגואן שהוצג בשנת 2016 פולקסווגן תחליף השנה בדור שלישי וחדש של הדגם שגם צפוי להיות הדור האחרון עם מנועי בעירה פנימית.
מהמעט שמעטה ההסוואה מאפשר לנו לראות, ניתן להבחין כי הטיגואן שומר מצד אחד על הפרופיל המוכר ומצד שני מיישם אלמנטים שונים משפת העיצוב של דגמי ID החשמליים של המותג. כאופציה, פולקסווגן תשווק את הטיגואן החדש עם פנסי חזית דיגיטליים בטכנולוגיית IQ.LIGHT HD matrix. לעומת ההסוואה החיצונית הכבדה תא הנוסעים נחשף כמעט במלוא הדרו, כמעט שכן זו אמנם עדיין גרסת טרום ייצור כך שייתכנו כמה שינויים פה ושם אך בגדול, מה שאתם רואים כאן זה מה שנפגוש בעוד זמן לא רב עם חשיפת גרסת הייצור הסופית של הדגם.
שם נוכל למצוא עיצוב חדש לחלוטין בהשראת תא הנוסעים של הגולף הנוכחית, עליה בכל זאת מבוסס הדגם כמו בדור הראשון והשני של הטיגואן. לאורך חלקו העליון של הדשבורד אנחנו מוצאים אלמנט קישוט בשחור מבריק בו משולבים פתחי המיזוג הקיצוניים, בניגוד לגולף בה פתח המיזוג מתחת לאלמנט הקישוט המרכזי. אלמנט הקישוט הזה מהווה את המסגרת ללוח מחוונים דיגיטלי "12.3 ובמרכז הדשבורד נמצא את מערכת המולטימדיה החדשה של פולקסווגן, זו שפגשנו לראשונה בפולקסווגן ID7, וכאן הוא מוצע בגדלים של "12.9 בדגמי הבסיס או "15 בדגמים הבכירים יותר.
שינוי משמעותי נוסף לעומת הדגם הנוכחי הוא העברת מוט ההילוכים לצד גלגל ההגה עם ידית בסגנון המזכיר את דגמי ID החשמליים. במקום מוט ההילוכים בין המושבים נמצא חוגה רב תפקודית המאפשרת שליטה על מערכת המולטימדיה, תאורת האווירה, עוצמת השמע ועוד, על מערכת המולטימדיה ניתן לשלוט גם באמצעות מגע כמובן או באמצעות פקודה קולית. חידוש נוסף בדגם הוא החזרה לגלגל הגה עם כפתורים פיזיים במקום משטח המגע של הדגם היוצא, מהלך שלקוחות הדגם לא ממש אהבו.
בתחום ההנעה, פולקסווגן טיגואן החדש ישווק עם שתי יחידות הנעה היברידיות פלאג-אין בהספקים של 204 כ"ס הנעה קדמית או 272 כ"ס הנעה כפולה, זאת לעומת 245 כ"ס של דגם הפלאג-אין הנוכחי (טיגואן GTE). את סוללת ה- 13kW של הדגם הנוכחי, המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של כ-50 ק"מ, מחליפה סוללה חדשה בקיבולת של 18.5kW שתאפשר טווח נסיעה חשמלי קרוב יותר לכ-100 ק"מ ומציעה אפשרות לטעינה מהירה DC. את שתי יחידות הפלאג-אין החדשות נפגוש השנה גם בקודיאק החדש של סקודה.
לצד יחידות הפלאג-אין נמצא את המנועים המוכרים, 1.5 ו-2.0 טורבו בנזין ו-2.0 טורבו דיזל, חלקם עם סיוע חשמלי קל 48V. בשלב זה לפחות, הטיגואן R, עם מנוע 2.0 טורבו 320 כ"ס והנעה כפולה, כבר לא מתוכנן להיות חלק מהיצע הגרסאות של הטיגואן החדש.
בתכנון המתלים של הטיגואן החדש פולקסווגן העניקה דגש רב לשליטה על המרכב לטובת התנהגות כביש חדה יותר והפחתה של זוויות הגלגול לצד שיפור של נוחות הנסיעה, שני דברים שלרוב לא הולכים יד ביד, ולכן היא התקינה בדגם את מערכת DCC Pro (אופציה) עם בולמים אדפטיביים בכל פינות הדגם. מה שמייחד את גרסת ה- Pro אלו בולמים עם שסתום כפול המאפשר שליטה אלקטרונית נפרדת על שלב הדחיסה ושלב החזרה של הבולם. על כל זה הנהג יכול לשלוט דרך סליידר במסך המולטימדיה המאפשר בחירה מבין 15 דרגות קשיחות שונות או פשוט ללחוץ על אחד ממצבי הנהיגה השונים בבורר מצבי הנהיגה.
פולקסווגן טיגואן החדש מבוסס על פלטפורמת MQB Evo ולדגם מידת אורך של 4,551 מ"מ, רוחב של 1,859 מ"מ, גובה של 1,640 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,681 מ"מ, למעט תוספת של כ-40 מ"מ לבסיס הגלגים מידותיו של הדגם נותרו ללא שינוי משמעותי. דרך אגב, אל תמתינו לטיגואן אולספייס 7 מושבים שכן את הדגם הזה פולקסווגן מתכננת להחליף בשנת 2025 בדור הבא פולקסווגן טאיירון (Tayron), קרוסאובר גדול יותר מהטיגואן אותו פולקסווגן משווקת כיום בסין ותייצר בדור הבא גם בגרסה לשוק המערבי.