וולוו XC60 החדשה היא מופע מרשים של עיצוב סטיישן מלהיב המשלב רמה גובהה של שימושיות ובטיחות. V6 החדשה מצוידת ביחידת הנעה היברידית פלאג-אין חדשה בוולוו, T6 TWIN ENGINE, וכמובן בתא נוסעים מרשים ושפע של מערכות בטיחות מתקדמות.
וולוו חושפת את היום (ד') את ה-V60 החדשה, המתחרה שלה מול דגמים כגון אודי A4 אוונט, ב.מ.וו סדרה 3 טורינג, מרצדס C קלאס אסטייט, אותה היא תציג בתחילת החודש הבא בז'נבה. אמנם כל הדגמים האחרונים של וולוו, החל מה-XC90 שהציג את שפת העיצוב העדכנית של המותג ועד ל-XC40 שהוצג לאחרונה, מרשימים למראה, אך אין ספק כי ה-V60 החדשה נועצת את המסמר האחרון בארון הקבורה של "וולוו המרובעת" באמצעות עיצוב סטיישן נוטף סקס אפיל.
כמו כל דגמי וולוו העדכניים, גם ה-V60 החדשה, שתהווה את הבסיס ל-S60 החדשה שתוצג השנה, מבוססת על פלטפורמת SPA העצמאית של החברה. וולוו V60 החדשה היא מכונית גדולה למדי, עם אורך של 4,761 מ"מ, רוחב של 1,850 מ"מ, גובה של 1,427 מ"מ ובסיס גלגלים 2,872 מ"מ היא ארוכה ב-117 מ"מ ובעלת מפסק סרנים רחב יותר ב-98 מ"מ לעומת ה-XC60 החדש, אך כמובן נמוכה משמעותית מה-XC60. מידות אלו הופכות את ה-V60 החדשה לדגם הגדול ביותר בסגמנט בו הוא מתחרה.
נפח תא המטען בדגם, הנתון היותר חשוב ברכב סטיישן, עומד על 529 ליטר וגדל לכדי 841 ליטר עם קיפול המושבים מאחור ועד לגובה החלונות ו-1,364 ליטר עד גובה הגג. משקל הדגם עומד על החל מ-1690 ק"ג ועד ל-2069 ק"ג בדגמים ההייבריד פלאג-אין. לדגם כושר גרירה משכנע של בין 1,600-2,000 ק"ג, תלוי ביחידת ההנעה.
מנוע T6 היברידי חדש עם 320 כ"ס טווח חשמלי של 45 ק"מ:
כחלק מהמחויבות של החברה לחשמל את כל הדגמים של המותג עד 2019, וולוו V60 החדשה תוצע עם שתי יחידות הנעה היברידיות מסוג פלאג-אין: T8 Twin Engine המוכרת משאר דגמי המותג עם הספק כולל מרבי של 400 כ"ס ומומנט כולל מרבי של 65.2 קג"מ ו-T6 Twin Engine החדשה המוצגת לראשונה עם הדגם בהספק כולל של 340 כ"ס ומומנט מרבי כולל של 61.1 קג"מ.
שתי יחידות ההנעה משלבות בין מנוע 2.0 ליטר המצויד במגדש טורבו ומגדש-על ומנוע חשמלי בהספק של 65 כ"ס ו-24.5 קג"מ והן משודכות לתיבת 8 הילוכים אוטו' ומערכת הנעה כפולה. בשתי היחידות מותקנת סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 10.4kWh, המספיקה לטווח נסיעה חשמלי של כ-45 ק"מ ומאפשרת לקבל נתון צריכת דלק משולב של 45.5 קג"מ לליטר. בשני דגמים אלו נתון התאוצה 0-100 קמ"ש עומד על 4.8 שניות והמהירות המרבית על 250 קמ"ש.
לקוחות שירצו לשרוף קצת יותר דלק, יוכלו לבחור בשלב הראשון מבין שני מנועי בנזין ושני מנועי דיזל - כולם מבוססים על מנוע בנפח של 2.0 ליטר ומשודכים לתיבת 8 הילוכים אוטו' (סטנדרט בדגמי הבנזין) או 6 הילוכים ידנית (בדגמי הדיזל בלבד). היצע מנועי הבנזין כולל את דגם T6 AWD עם הספק מרבי של 310 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ או T5 AWD עם הספק מרבי של 250 כ"ס ומומנט מרבי של 35.6 קג"מ. דגם T6 מספק ביצועים של 5.8 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 13.3-12.5 ק"מ לליטר (בהתאם לצמיגים/חישוקים).
דגמי הדיזל כוללים את מנוע ה-D3 הבסיסי עם 150 כ"ס ו-32.6 קג"מ ואת מנוע ה-D4 עם 190 כ"ס ו-40.8 קג"מ. ביצועים: 0-100 קמ"ש בזמן של 9.9 שניות בדגם D3 ו-7.9 שניות בדגם D4 וצריכת הדלק המשולבת עם תיבת הילוכים אוטו' עומדת על כ-22 ק"מ לליטר בשני הדגמים.
וולוו XC60 החדשה נשענת על מתלים בתצורת עצמות עצה כפולות מלפנים ורב חיבורי הנשען על קפיץ עלה רוחבי מחומר מרוכב (כמו ב-XC90). כאופציה ניתן לבחור בקפיצי אוויר אחוריים.
כפי שאתם כבר יכולים לנחש, וולוו XC60 מצוידת במבחר עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות, כגון Pilot Assist השולטת על ההיגוי, האצה ובלימה ומאפשרת נהיגה אוטונומית בכבישים בינעירוניים עם סימון נתיבים ברור עד למהירות של 130 קמ"ש. אפשר גם למצוא את מערכת Run-off Road Mitigation או Oncoming Lane Mitigation השולטות על ההיגוי בכדי למנוע תאונה במקרה של סטייה לשוליים או במקרה של רכב הסוטה לנתיב שלנו. וכאופציה ניתן למצוא גם את מערכת הבלימה האוטונומית הפועלת בצמתים. זאת כמובן בנוסף לכל המערכות המוכרות כגון בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, חיות גדולות ואופנועים, תאורה אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית ועוד.
עיצוב תא הנוסעים ורשימת אבזור הנוחות זהים למעשה למוכר לנו מה-XC60.