זיקר החלה לשווק במספר מדינות באירופה את הקרוסאובר פרימיום החשמלי החדש שלה, זיקר 7X, כך שאנחנו נחשפים לראשונה אל מחירי הדגם מחוץ לשוק הסיני, שם התמחור שונה לחלוטין וזול יותר משמעותית. המחירים כמובן שונים במעט ממדינה למדינה, אך בשוק ההולנדי מחירי הזיקר 7X, שישווק בשלושה דגמים שונים, עומדים על החל מ-199,900 שקל לדגם הבסיס ועד ל-238,000 שקל לדגם הביצועים. עם עליית המס על רכב חשמלי והפחתת גובה ההטבה המרבי, זה לא דגם שיתחרה בשוק ה-200,000 שקל הפופולרי בישראל.
זיקר 7X לא נולד כדי להתחרות בסגמנט הזה בו נמצא את טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5, אקספנג G6 ועוד אלא בסגמנט גבוה יותר מול דגמים כגון ניאו EL6 ועוד. זיקר 7X מבוסס על גרסה של פלטפורמת SAE של קבוצת ג'ילי בארכיטקטורת 800V ועם הסוללות החדשות בהן מצויד הדגם, המאפשרות טעינה DC בהספק של עד 360kW, לזיקר 7X טעינה אלוטרה מהירה כך טעינה של 10%-80% אורכת רק 13-16 דקות בלבד. גם הטעינה הביתית מהירה יחסית בזכות שימוש במטען פנימי 22kW במקום 11kW כמקובל, כך זמן הטעינה קצר פי 2, בערך, ויש גם טכנולוגיית V2L בהספק של 3.3kW. בשלב זה אנחנו לא יודעים לומר עדיין האם יכולת הטעינה ההפוכה של הדגם בהספק של 60kW תהיה זמינה גם באירופה - קיים בסין.
זיקר 7X ישווק עם מבחר של שתי סוללות: סוללת LFP 75kWh בדגם הבסיס המאפשרת טווח נסיעה של 480 ק"מ בתקן WLTP או סוללת NMC 100kW המוטמעת בשתי הגרסאות הבכירות יותר של הדגם, הנעה אחורית עם טווח נסיעה של 615 ק"מ או בגרסת ביצועים הנעה כפולה לה טווח נסיעה של 543 ק"מ.
דגמי ההנעה האחורית של זיקר 7X מצוידים במנוע חשמלי בהספק של 422 כ"ס ומומנט מרבי של 44.8 קג"מ, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.0 שניות ולמהירות מרבית של 210 קמ"ש. לדגם הביצועים הנעה כפולה מנוע נוסף מלפנים המעלה את ההספק המרבי ל-639 כ"ס ואת המומנט המרבי ל-72.3 קג"מ, כאן זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 3.8 שניות ולמהירות מרבית של 210 קמ"ש.
דגם הביצועים נשען על חישוקי "21 עם צמיגים במידה של 265/40 והוא מצויד בנוסף במתלי אוויר אדפטיביים המאפשרים לשנות את מרווח הגחון מ-172 מ"מ ל-217 מ"מ ובמערכת בלימה משודרגת. שאר הדגמים נשענים על חישוקי "19 וצמיגים במידה של 255/50. בכל הדגמים נמצא מערכת בלימה רגנרטיבית המאפשרת בחירה מבין מספר דרגות עוצמה כולל נהיגה בדוושה אחת.
לזיקר 7X אורך של 4,787 מ"מ, רוחב של 1,930 מ"מ, גובה של 1,650 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,900 מ"מ, אלו מידות שונות במעט מהמידות של הגרסה לשוק הסיני ודומות לאלו של טסלה מודל Y שהיא רק טיפה קטנה יותר. לדגם נפח תא מטען אחורי שימושי של 539 ליטר (ועוד שלל חללי אחסון גדולים מתחת לרצפה) וזה הקדמי בנפח של 66 ליטר בדגמי הנעה אחורית או 42 ליטר בדגם ההנעה הכפולה. אם גרירה חשובה לכם, תשמחו לדעת שלדגם כושר גרירה גבוה יחסית של עד 2000 ק"ג.
אל העיצוב החיצוני המודרני והנאה של ה- 7X זיקר הצמידה תא נוסעים מרווח, מרשים למראה ומאובזר היטב. מאחורי גלגל ההגה נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "13 עם גיבוי של תצוגה עילית "36 בטכנולוגיית מציאות רבודה ובמרכז הדשבורד נמצא מערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך מגע "16 הכוללת הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תפעול קולי, עדכוני OTA, אפליקציה לשליטה מרחוק ועוד. מה עוד? יש מערכת לזיהוי פנים, קישוריות 5G, שקעי USB טייפ C לכל הנוסעים בהספקים של 18W/27W, מצלמת 360 מעלות, מצלמה פנימית לניטור ילדים כולל בדיקת נשימה, מערכת שמע עם 10 רמקולים עם אופציה לשדרג למערכת פרימיום עם 21 רמקולים, וילונות צד חשמליים ואפשר להמשיך עוד ועוד.
לצד הפינוקים ואבזור הנוחות נמצא כמובן גם מגוון מערכות בטיחות מתקדמות המוכרות לנו משאר דגמי זיקר וכלל דגמי קבוצת ג'ילי, כולל וולוו כמובן.