לפי ההסכם שנחתם השבוע בין רנו-ניסאן למיצובישי, רנו תספק למיצובישי שתי פלטפורמות, אחת מהן צפויה לשמש את הלאנסר החדשה שתתבסס ככל הניראה על הפלטפורמה של הפלאונס.
הברית רנו-ניסאן ומיצובישי מוטורס, חתמו אתמול (5.11) על הסכם שת"פ שמטרתו העיקרית היא: "הרחבת הכיסוי הגאוגרפי של שלושת החברות בהסכם וחלוקה של קווי ייצור", כך לפי הנאום שנשא נשיא הברית רנו-ניסאן, קרלוס גוהן, לרגל חתימת ההסכם.
בשלב הראשון לפי ההסכם, רנו תתרום למיצובישי שתי פלטפורמות: אחת מסגמנט המשפחתיות ושנייה מסגמנט המשפחתיות הגדולות. הפלטפורמה הראשונה היא עבור משפחתית גדולה שתיוצר במפעלי רנו-סמסונג בקוריאה עבור השוק האמריקאי במיוחד, ככל הניראה מדובר בפלטפורמה של הרנו לטיטיוד/סמסונג SM5. ברנו ומיצובישי לא מרבים בפרטים לגבי הפלטפורמה השנייה, אך למיטב הבנתנו מדובר בפלטפורמה קומפקטית עבור המשפחתית סדאן הבאה של מיצובישי – הלאנסר החדשה. במקרה הזה, התורמת תהיה לא אחרת מהפלואנס של רנו (סמסונג SM3) וגם מכונית זו של מיצובישי תיוצר במפעלי רנו-סמסונג בקוריאה.
יש לציין שניסאן ומיצובישי כבר משתפות פעולה בשוק היפני בייצור משותף של מכוניות קיי (Kei) – מכוניות בעלות מידות קטנות במיוחד (בהתאם לתקנון) ונפח מנוע של לא יותר מ-600 סמ"ק. בעקבות ההסכם, שתי החברות ירחיבו את השת"פ המקומי.
בעתיד הרחוק יותר, שתי החברות צפויות לפתח טכנולוגיות הנעה וחלוקה בעלות של קווי ייצור, חדשים או קיימים.